beantwoord

Datum ingang veranderen

• 8 april 2014
  • 4 reacties
  • 235 Bekeken

ik heb een 40% kortingskaart aangevraagd en al binnen maar zou ik hem eerder kunnen laten ingaan dan nu bekend is?
icon

Beste antwoord door Leny NS 9 april 2014, 13:22

Dag Sabinebree, welkom op het forum. Het is inderdaad niet mogelijk om het abonnement eerder te laten ingaan. Ook niet 1 dag eerder. We kunnen in het systeem de ingangsdatum niet wijzigen. Je mag de NS klantenservice altijd bellen, maar mijn collega's kunnen je helaas ook niet helpen. Je dient echt te wachten tot het abonnement ingaat. Vriendelijke groet, Leny
Bekijk origineel

4 reacties

Helaas, die vraag is de afgelopen maanden diverse keren langs gekomen.
En telkens was het antwoord van NS dat dat (systeem-technisch) niet mogelijk is.
Er zit niets anders op dan de ingangsdatum af te wachten. Kan hooguit enkele dagen zijn, geen weken in ieder geval.
Het gaat om 1 dag zou dat wel kunnen?
Is nog nooit iemand gelukt om dat voor elkaar te krijgen, gewoon omdat Klantenservice zegt dat dat niet zomaar in het systeem te wijzigen is.
Als je snel bent kun je Klantenservice nog even bellen:
Ze zijn telefonisch te bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 0900 - 20 21 163 (€ 0,10 per minuut).

Het is geen kwestie van een datum veranderen in het systeem van NS, maar het moet ook geregeld worden met de producent van de OV-chipkaart en dan moet eerst het huidige abonnement geannuleerd en van de kaart verwijderd moeten worden en vervolgens een nieuw abonnements product worden aangemaakt en weer opnieuw op de kaart worden gezet.
Tegen de tijd dat dat allemaal geregeld is ben - pakweg- een week verder of zo.,

Maar ja, bel voor alle zekerheid even. Misschien dat jij de uitzondering bent die de regel bevestigt.
Ik garandeer je dat je hetzelfde antwoord krijgt als iedereen. Maar niet geschoten is altijd mis.
Succes
Badge
Dag Sabinebree, welkom op het forum. Het is inderdaad niet mogelijk om het abonnement eerder te laten ingaan. Ook niet 1 dag eerder. We kunnen in het systeem de ingangsdatum niet wijzigen. Je mag de NS klantenservice altijd bellen, maar mijn collega's kunnen je helaas ook niet helpen. Je dient echt te wachten tot het abonnement ingaat. Vriendelijke groet, Leny

Reageer