Datum niet kiesbar bij aftrappen NSFlex? | NS Community
beantwoord

Datum niet kiesbar bij aftrappen NSFlex?

  • 19 September 2021
  • 40 reacties
  • 1470 Bekeken

Reputatie 3

In de web interface voor het omzetten van het bestaande abonnement naar NS-Flex valt het mij op dat de switch-datum niet instelbaar is. Dit houdt mij af van het nu maken van de switch. Mijn oogpunt was om de switch per 1 oktober uit te laten voeren zodat de maand overzichten van afwijkende reizen ook samenvallen met de werkelijke maanden. Over dit punt heb ik van andere forum bezoekers al opmerkingen gelezen. Het blijkt nu dat ik het alleen op dit moment kan laten omzetten. De datum van omzetting is geen datumkiezer, zoals bij de aanschaf van een OV-kaart wel het geval is, zou je die ook willen bestellen.

 

Ik heb die web interface heen en terug gecheckt maar kan echt geen punt vinden waarop die datum van omzetting is aan te passen. Ik ben nu van plan om deze bestelling pas 1 oktober online uit te voeren. Als ik het correct heb dat de web interface die mogelijkheid niet heeft dan begrijp ik dat niet goed, want het is onhandig voor de NS en voor haar reizigers om die datum niet te kunnen kiezen.

Hebben meer mensen het plan om de maandopgaaf willen harmoniseren met de werkelijke maanden, dan kan dit bij de maandwissel tot ongewenste drukte leiden op de NS web interface.

De web interface kan het blijkbaar niet, is er een andere manier om een andere datum dan de opdrachtdatum?

icon

Beste antwoord door Thom 19 September 2021, 15:29

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Uw oorspronkelijke ingangsdatum voor de factuur blijft bestaan, en verandert niet door een nieuw abonnement op een andere dag in te laten gaan. Het is bij Flex niet op een eenvoudige wijze te wijzigen, al kan het wel met veel gedoe. Verstandig kan zijn de ingangsdatum te nemen nadat het salaris binnen is. 😉 Zie ook de opmerking van @Momo hieronder. edit: Mijn verhaal is gebaseerd op bovenstaande informatie en uw aanvulling beneden maakt verschil, volg de adviezen die u daar krijgt.

Reputatie 7
Badge +3

Als je van een saldo abonnement naar Flex gaat verandert de factuurdatum wel. Heb je eenmaal Flex en wijzig je naar een ander Flex abonnement (of zonder abonnement) dan blijft de factuurdatum gelijk.

Sluit je Flex helemaal nieuw af (bv op een kaart waar nu geen abonnement staat of je bestelt er  een nieuwe kaart erbij) dan kun je wel tot 2 weken in de toekomst een ingangsdatum kiezen.

Als u nu een saldo abonnement heeft en u heeft geen andere kaart dan kunt u Flex bestellen op een nieuwe kaart en kan het abonnement bij bestellen vandaag 19 september op zijn vroegst de 26e ingaan (levertijd kaart is 1 week) en op zijn laatst 3 oktober. 

Reputatie 3

Als je van een saldo abonnement naar Flex gaat verandert de factuurdatum wel. Heb je eenmaal Flex en wijzig je naar een ander Flex abonnement (of zonder abonnement) dan blijft de factuurdatum gelijk.

Sluit je Flex helemaal nieuw af (bv op een kaart waar nu geen abonnement staat of je bestelt er  een nieuwe kaart erbij) dan kun je wel tot 2 weken in de toekomst een ingangsdatum kiezen.


Ik merk dat ik in mijn topic opening niet duidelijk ben geweest. Ik moet nu (voor 15 oktober) een switch maken van een gewoon Traject Vrij abonnement naar een Traject Vrij Flex abonnement. Ik heb dus de situatie die je als eerste beschrijft. Mijn gewone Traject Vrijabonnement had doorgelopen tot en met 30 oktober. Het is voor mij, en mijn werkgever handig om op deze manier samen te vallen met hele boekmaanden. Eigenlijk vind ik het raar dat NS met deze behoefte geen rekening lijkt te houden.

Om gelijk te vallen met een maandwissel is voor mij nu de switch van eind sept/begin okt de meest logische optie. Vandaar.

Ik begrijp niet helemaal hoe de situatie in je laatste zin afwijkt van mijn situatie. Ik heb een lopend abonnement dat voor het eind van zijn looptijd wordt gestopt door NS. Het zou toch logisch moeten zijn dat ik in ieder geval voor 15 oktober de gelegenheid zou moeten hebben om te bepalen wanneer dat lopende abonnement vervangen raakt? Even los van of je dat logisch vindt :wink: moet NS die optie wel bieden.

Laat ik het zo zeggen, ik vond het logisch genoeg om op de mogelijkheid te rekenen.

Reputatie 7
Badge +3

Jij gaat dus van een saldo abonnement naar Flex op je bestaande kaart waar nu je Traject Vrij op staat. Dan kun je bij wijzigen niet de ingangsdatum (en daar aan de factuurdatum gehangen) kiezen, die ingangsdatum is altijd de dag dat je wijzigt. Maak je de wijziging vandaag, dan is de ingangsdatum vandaag 19 september, wijzig je 1 oktober dan is de ingangsdatum 1 oktober. Je moet dan nog wel langs een automaat om de wijziging op je kaart te zetten. 

Maar bestel je Flex Traject vrij op een nieuwe kaart of op een andere kaart die je misschien hebt waar geen abonnnement op staat, dan kun je wel de ingangsdatum kiezen tot 2 weken in de toekomst. Je moet dan wel apart zelf je huidige Traject Vrij opzeggen, wat dan alleen kan per de 15e.

Vraag me niet waarom het op de ene manier wel kan en op de andere niet, dat weet ik ook niet en vind het ook niet logisch maar het is blijkbaar zo.

 

Het zou toch logisch moeten zijn dat ik in ieder geval voor 15 oktober de gelegenheid zou moeten hebben om te bepalen wanneer dat lopende abonnement vervangen raakt?

Dat kan dus door de wijziging op 1 oktober te doen en op te halen bij een automaat.

Badge +3

Ik vind dit vreemd, want normaal gesproken kan je bij wijzigen van een klassiek/saldo abonnement naar NS Flex wel degelijk een ingangsdatum tot 2 weken in de toekomst kiezen.

Maar in dit geval zal het wel gaan om die verplichte wijziging van Traject Vrij naar Flex, waarbij je die keuze niet krijgt? Dan zou je dat inderdaad op 1 oktober moeten doen.

Je zou het ook nog kunnen proberen via de Webshop, en daar Traject Vrij kiezen. Dat werkt verder hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +3

Met een kaart waarop ik alleen een OV-fiets abonnement heb staan kan ik ook niet zelf een ingangsdatum kiezen. Net als met een kaart waar al Flex op staat.

Via de webshop krijg ik zelf 4 keuzes, de kaart met OV-fiets, de kaart met NS Flex zonder abonnement, een ander OV-chipkaartnummer of een nieuwe kaart bestellen. Alleen bij een ander kaartnummer of een nieuwe kaart krijg ik de optie om zelf de ingangsdatum te kiezen.

 

Badge +3

Dank voor het testen. Voor wat betreft de kaart met Flex is het logisch, maar dat het bij die met alleen OV-fiets niet werkt vind ik vreemd.

Je zou het nog kunnen testen door de kaart met OV-fiets te verwijderen uit je account, en dan de optie ‘andere kaart’ gebruiken… of gewoon bij andere kaart het nummer van die OV-fiets kaart in te tikken.

Edit: Dat laatste werkt niet, op het moment dat je het laatste cijfer van je kaart intikt verdwijnt de datumkeuze (potloodje) spontaan, en springt de datum terug naar vandaag.

Edit: Dat eerste (kaart verwijderen) werkt ook niet want de Webshop ‘herkent’ de kaart nog steeds. Morgen nog eens proberen.

Je kan inderdaad alleen bij een nieuwe NS Flex abonnement of een wijziging van een ROS abonnement naar NS Flex een datum kiezen. Met een OV-fiets abonnement kan dat ook niet. Ik weet niet of dat komt omdat het OV-fiets abonnement ook met een automatische incasso werkt, maar ik kan wel bevestigen dat je geen datum kan kiezen. Ik zal de wens om dit wel mogelijk te maken doorzetten.

Badge +3

Ah, dan loop je met een bestaand Traject Vrij natuurlijk tegen hetzelfde aan…

Och ja, dan gewoon 1 oktober in je agenda zetten om de wijziging te doen, kost niets extra en bij een wijziging met latere ingangsdatum kan je NS Flex toch ook pas op die datum ophalen bij een automaat.

Reputatie 7
Badge +3

Met Traject Vrij kan ik het niet meer testen, die had ik reeds in juni 2019 gewijzigd naar Flex en toen was er sowieso nog geen mogelijkheid om zelf een datum te kiezen, dat werd pas later mogelijk. Met het klassieke Traject Vrij reis je qua trein ook niet op saldo, dat ROS was bij mijn kaart dan ook niet actief.

Badge +3

Met Traject Vrij kan ik het niet meer testen, die had ik reeds in juni 2019 gewijzigd naar Flex en toen was er sowieso nog geen mogelijkheid om zelf een datum te kiezen, dat werd pas later mogelijk. Met het klassieke Traject Vrij reis je qua trein ook niet op saldo, dat ROS was bij mijn kaart dan ook niet actief.

Reizen op Saldo als product op een kaart doet al jaren niets meer en zou ook nergens in de weg moeten staan, tenzij je standaard 1e klas wilt reizen (zonder abonnement of met een kortingsabonnement op saldo, of een anonieme kaart).

Zonder dat reis je gewoon 2e klas (je hoeft een kaart dus niet meer te activeren voor NS zoals vroeger). Overigens wordt het er nog steeds weer bij gezet zodra je saldo laadt bij een NS automaat, maar dat zal dus een overblijfsel uit het verleden zijn.

Reputatie 3

Je kan inderdaad alleen bij een nieuwe NS Flex abonnement of een wijziging van een ROS abonnement naar NS Flex een datum kiezen. Met een OV-fiets abonnement kan dat ook niet. Ik weet niet of dat komt omdat het OV-fiets abonnement ook met een automatische incasso werkt, maar ik kan wel bevestigen dat je geen datum kan kiezen. Ik zal de wens om dit wel mogelijk te maken doorzetten.

Bedankt dat je dit wil doen. Kan NS op deze korte termijn dit nog aangepast krijgen denk je? Met wat ik begrijp is er op 15 oktober een soort deadline voor traject vrij classic gebruikers. De run van de resterende gebruikers op die laatste maandwissel zou met een instelbare datum zijn te spreiden. Dit is mogelijk nog een argument om de verandering zo laat in het proces mee te rechtvaardigen. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik geef je bar weinig kans dat dit nog binnen enkele weken aangepast, als het al aangepast wordt. Iedere Traject Vrij abonnementhouder zal zelf op de dag dat hij/zij de wijziging wil laten ingaan dit moeten wijzigen en op die manier wordt het ook gespreid. De mail met de info dat je moet overstappen is ruim op tijd verzonden (ik las ergens half juli) zodat er 3 maanden de tijd was om te bepalen wanneer men wil wijzigen. Met een ingangsdatum van de 1e van de maand had je het als je wilde ook kunnen wijzigen op 1 augustus of 1 september. Je kunt het nu ook nog doen per 1 oktober, maar dan moet je het wel ook echt op die dag doen.

Reputatie 3

Ik geef je bar weinig kans dat dit nog binnen enkele weken aangepast, als het al aangepast wordt. Iedere Traject Vrij abonnementhouder zal zelf op de dag dat hij/zij de wijziging wil laten ingaan dit moeten wijzigen en op die manier wordt het ook gespreid. De mail met de info dat je moet overstappen is ruim op tijd verzonden (ik las ergens half juli) zodat er 3 maanden de tijd was om te bepalen wanneer men wil wijzigen. Met een ingangsdatum van de 1e van de maand had je het als je wilde ook kunnen wijzigen op 1 augustus of 1 september. Je kunt het nu ook nog doen per 1 oktober, maar dan moet je het wel ook echt op die dag doen.

Hier ben ik ook bang voor. Ik stel de vraag niet voor niets. Op het moment dat je zelfstandig kan bepalen wat voor abonnement je wanneer wilt hebben dan kan je dit punt allang hebben gepasseerd. Mee eens. Wordt de betaling in samenspel met een werkgever geregeld, dan is die vrijheid er wat minder en zou het juist heel handig zijn om qua timing aan te sluiten aan het lopende abonnement. 

Dat NS deze service voor vaste abonnementhouders met structureel reisgedrag niet heeft opgetuigd heeft mij in een eerdere reactie ook al verbaast. Maar, zoals je zegt is dat wat achteraf gepraat. De punten duiden mij er wel op dat Flex eigenlijk niet uitgaat van structurele reizigers. Dit vind op zich wel raar, want het reisgedrag van treinreizigers is toch juist best structureel? 

Ik begon dit topic omdat ik niet kon geloven dat het overgaan op flex niet meer was gestroomlijnd. Inmiddels heb ik wat meer inzicht en weet ik wat ik moet gaan doen. Los van alles iedereen dedankt voor het reageren! Hiervoor wil ik mijn waardering uitspreken. 

 

 

 

 

Badge +3

Edit: Dat eerste (kaart verwijderen) werkt ook niet want de Webshop ziet de kaart nog steeds. Morgen nog eens proberen.

Update: Het werkt niet, de Webshop toont nog steeds mijn kaart ook al heb ik hem gisteren uit Mijn NS verwijderd.

Alternatief: Flex Traject Vrij op een (gratis) nieuwe kaart met ingangsdatum 1 oktober, en je huidige Traject Vrij per 30 september beëindigen via de Klantenservice (en verwijderen van je kaart bij een automaat). De huidige kaart is dan handig als reserve.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt toch ook aansluiten op je huidige abonnement? Je kunt het alleen niet van tevoren aangeven maar alleen op de dag zelf. Dus wil je als ingangsdatum 1 oktober, dan op 1 oktober de wijziging doen.

Of inderdaad Flex Traject Vrij bestellen op een nieuwe kaart met de gewenste ingangsdatum. Heb je gelijk een nieuwe kaart met een langere geldigheid en voor noodgevallen een reserverkaart (de oude).

Reputatie 3

Je kunt toch ook aansluiten op je huidige abonnement? Je kunt het alleen niet van tevoren aangeven maar alleen op de dag zelf. Dus wil je als ingangsdatum 1 oktober, dan op 1 oktober de wijziging doen.

Of inderdaad Flex Traject Vrij bestellen op een nieuwe kaart met de gewenste ingangsdatum. Heb je gelijk een nieuwe kaart met een langere geldigheid en voor noodgevallen een reserverkaart (de oude).

Nog een keer, alles wat je zegt kan, maar vraagt wel enige beweging, flexibiliteit zo je wilt, van mijn zijde. Aansluiten op mijn abonnement gaat niet, want dat eindigt op 30 oktober. Voor NS flex is om niet nader genoemde reden een deadline gezet op 15 oktober. De noodzaak van die deadline begrijp ik niet want uiteindelijk raken alle abonnementen toch wel omgezet of raken verlopen. Met enig geduld had NS haar doel toch wel bereikt. NS had mij goed gefaciliteerd als, van mijn part na een akkoord van mijzelf, mijn bestaande abonnement geruisloos op 30 okt. was overgegaan op de flex variant. De fixatie op 15 oktober komt op mij krampachtig over. Ik hoop dat je mijn frustratie hierover begrijpt. 

Reputatie 7
Badge +3

Nee, ik begrijp die frustratie niet. Die datum van 15 oktober is slechts een uiterste datum waarop iedereen zijn of haar Traject Vrij abonnement moet hebben omgezet naar Flex. Omdat de mail erover al in juli is verstuurd kon en kan iedereen naar believen een datum kiezen om dat te doen zolang dat maar voor 15 oktober is. Of je nu vandaag alvast een ingangsdatum van 1 oktober kan kiezen of dat je zelf op 1 oktober wijzigt heeft hetzelfde resulataat, namelijk dat je NS Flex Trajec Vrij met een ingangsdatum van 1 oktober hebt. Ik ben het wel met je eens dat het de voorkeur zou hebben om zelf van tevoren een datum te kunnen kiezen zodat je het niet specieaal op de gewenste ingangsdatum hoeft te doen.

En je huidige abonnement eindigt niet op 30 oktober, je huidige abonnement eindigt wanneer jij dat opzegt. Als je je huidige abonnement wijzigt naar Flex Traject Vrij eindigt gelijk op diezelfde datum je huidige Traject Vrij, dat loopt dan dus niet door tot 30 oktober. En een abonnement verloopt niet, de klassieke abonnementen zijn (of waren) altijd doorlopend, als er geen deadline wordt gesteld en abonnementhouders wijzigen niet zelf, dan zouden ze door blijven lopen. 

Reputatie 3

Een quote uit de NS brief die mij op de beëindiging van mijn bestaande abonnement wijst:

 

 

Informatie over uw doorlopende NS-abonnement

Let op! Dit Traject Vrij abonnement is nog geldig tot en met 15 oktober 2021. Daarna wordt dit abonnement automatisch beëindigd. Wilt u blijven reizen na 15 oktober, stap dan vóór 15 oktober over naar NS Flex Traject Vrij of één van de andere NS Flex-abonnementen. Houd bij bestelling uw inloggegevens van uw NS-account bij de hand, dan kunt u overstappen en wordt uw huidige Traject Vrij beëindigd. Eventueel te veel betaald abonnementsgeld stort NS binnen enkele dagen na beëindiging van uw Traject Vrij abonnement terug op uw bankrekening.

 

En voor alle duidelijkheid, mijn huidige abonnement heeft een originele looptijd tot en met 31 oktober:

 

Reputatie 7
Badge +3

Traject Vrij is een doorlopend jaarabonnement. Zou je nu niet moeten overstappen naar Flex Traject Vrij en je zou niet zelf opzeggen, dan zou het abonnement niet eindigen op 31 oktober maar gewoon doorlopen en een nieuwe geldigheid krijgen van 1-11-2021 t/m 31-10-2022, maar dan voor het tarief van 2021. Wat geldig is tot 31 oktober 2021 is het tarief van 2020 wat je nu nog betaalt. 

Badge +3

Nog een keer, alles wat je zegt kan, maar vraagt wel enige beweging, flexibiliteit zo je wilt, van mijn zijde. Aansluiten op mijn abonnement gaat niet, want dat eindigt op 30 oktober.

 

Nee dat eindigt op 30 september als je dat wilt, en dan krijg je ook nog betaalde kosten voor Traject Vrij terug als je wilt.

Voor NS flex is om niet nader genoemde reden een deadline gezet op 15 oktober. De noodzaak van die deadline begrijp ik niet want uiteindelijk raken alle abonnementen toch wel omgezet of raken verlopen. Met enig geduld had NS haar doel toch wel bereikt. NS had mij goed gefaciliteerd als, van mijn part na een akkoord van mijzelf, mijn bestaande abonnement geruisloos op 30 okt. was overgegaan op de flex variant. De fixatie op 15 oktober komt op mij krampachtig over. Ik hoop dat je mijn frustratie hierover begrijpt. 

Je hebt de keuze, per direct overstappen naar NS Flex op een bestaande kaart of gratis een nieuwe die 5 jaar geldig is via de Webshop.

Maar wees gerust, er is géén enkele ‘flexatie per de 15e’!

Daarna wordt dit abonnement automatisch beëindigd.

Dat is dus totale onzin! (tenzij dat 3 maanden van tevoren aangekondigd is voor jouw Traject Vrij, en je het toen per direct kon opzeggen)?!

Komen nog wel meer topics over, want spontaan en verpicht op NS Flex moeten overstappen kan de NS niet zomaar doen. Hoeft ook niet! :joy: 

Zolang een (klassiek, op saldo) product op je kaart staat is het ‘goed’ want je betaalt daarvoor immers. Dat kan de NS niet zomaar van je afnemen natuurlijk.

Ze willen wel dat je dat doet (je abonnement ‘verflexen’) maar nee is ook een antwoord!

Ik heb nog nergens gezien dat klassieke abonnementen niet kunnen doorlopen… of spontaan beëindigd worden (hoe dan?) als je geen NS Flex wilt of kunt krijgen?
?mid=&wid=51807&sid=&tid=6810&rid=LOADED&custom1=community.ns.nl&custom2=%2Fabonnementen-2%2Fdatum-niet-kiesbar-bij-aftrappen-n&custom3=lisegreen.biz&t=1632261329995?mid=&wid=51807&sid=&tid=6810&rid=BEFORE_OPTOUT_REQ&t=1632261329995?mid=&wid=51807&sid=&tid=6810&rid=FINISHED&custom1=community.ns.nl&t=1632261329997?mid=&wid=51807&sid=&tid=6810&rid=OPTOUT_RESPONSE_OK&t=1632261330115?mid=cd1d2&wid=51807&sid=&tid=6810&rid=MNTZ_INJECT&t=1632261330137?mid=90f06&wid=51807&sid=&tid=6810&rid=MNTZ_INJECT&t=1632261330144

Reputatie 3

@Erryt NS Een verzoek aan jou om NS op de laatste twee reacties van @Momo en @Robert B te laten reageren. Na de discussie zijn de keuzes voor mij wel helder en het vasthouden van het bestaande Niet-Flex traject vrij abonnement abonnement is niet mijn meest waarschijnlijke optie.

De beide heren (neem ik tenminste aan aan :no_mouth: ) hebben al lange tijd grote betrokkenheid bij de site getoond en hebben veel vragen beantwoordt. Ik heb daarom alle reden om hun commentaren serieus te nemen.

Om die reden wil ik graag de kant van NS hierover horen. Met wat ik nu weet voel ik mij namelijk misleid. De aangehaalde brief beïnvloedt de lezer naar een enkele uitkomst, zonder op de alternatieven te wijzen. Dit verwacht ik van een colporteur die een energieabonnement probeert te slijten, maar ik verwacht dit niet van de Nederlandse Spoorwegen. Ook betrap ik mijzelf op de gedachte dat het Flex team wat achteloos lijkt om te springen met een groep reizigers die een structurele inkomstenbron voor de NS vertegenwoordigd. Alsof het doel de middelen heiligt. 

Ik mag toch aannemen dat het niet de bedoeling is van de NS om misinformatie te verspreiden? Laat dit daarom alsjeblieft uitzoeken, en wat mij betreft is het voor een rectificatie in wat voor vorm dan ook nooit te laat. Dit is ook vooral in het belang van andere reizigers die zich in een vergelijkbare situatie (nog gaan) bevinden.

Hoi Ferd,

Laat ik proberen om wat duidelijkheid te scheppen. Je abonnement gaat inderdaad op 30 oktober vervallen en niet zoals @Momo zegt doorlopen. Ik kan je verzekeren dat je echt de overstap dient te doen, want het reguliere Traject Vrij blijft niet langer bestaan. Aanvragen is al een hele tijd niet meer mogelijk. De wijziging die je dus per e-mail heeft ontvangen, dien je daadwerkelijk door te voeren. 

Badge +3

Oke, ik was even wat kort door de bocht dan, maar bij deze mijn ‘analyse’:

Een reeds betaald abonnement dat loopt tot 31-10-2021 kan toch niet zomaar per 15-10 beëindigd worden? Dat het niet meer verlengd wordt kan ik me nog iets bij voorstellen.

Maar het staat op je kaart (als ‘doorlopend', zie daarvoor ook https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm daar zal 2029 staan) en om dat te stoppen is een actie van de reiziger nodig.

Tenzij de NS bij een incheck na 15-10-2021 het product spontaan van je kaart verwijdert (daar zijn voorbeelden van, dus het kan!) óf je saldo blokkeren, maar dat is niet aan de orde want het is Traject Vrij en bovendien, saldo blokkeren kan alleen TLS/OV-chipkaart want die gaan daar over, niet de NS.

Hopelijk heeft @ferd over dat alles 3 maanden van tevoren bericht gehad. Hoe dan ook, bij een wijziging naar Flex (die je vóór 15 oktober zou moeten doen) kan je nog steeds niet een ingangsdatum van 1 november kiezen om ‘netjes’ aan te sluiten op de einddatum van het huidige abonnement.

Ik vind daar wel wat van, omdat er nu moeite gedaan moet worden door de klant om dat voor elkaar te krijgen. En dat nog vooropgesteld dat die door de NS Flex (Focum) kredietcheck komt!

Om te beginnen, waar is dus het beloofde (vooruit te betalen) Traject Vrij abonnement voor 1 of 3 maanden bij een automaat of op de website? Of komt dat er nog voor 15 oktober.. met als ingangsdatum 1 november te kunnen kiezen?

Badge +3

Ik lees op Twitter nu dat de Webshop(?) vannacht een update gehad heeft..

@NS_online Jullie site is kapot. Het is niet mogelijk om een NS Flex abonnement af te sluiten. Het formulier blijft op verschillende plekken vast met allerlei server errors in de browser console.

Webcare: Dat is vervelend. Dûh! :joy: (nou ja fouten in een console zijn er wel vaker, daar hoeft Webcare ook niets van te weten verder).

We hebben vannacht een update gehad van onze systemen. Mocht je vastlopen raad ik je aan je cookies even te verwijderen en te kijken of het daarna wel werkt. ^RW

Tuurlijk, of een andere browser of later nog eens proberen… Nou ja bij mij werkt het (Chrome op desktop PC) dat dan weer wel.

Maar ondanks dat ik mijn ov-chipkaart uit Mijn NS verwijderd heb weet de Webshop nog steeds dat ik die kaart heb (en dus geen ingangsdatum in de toekomst kan kiezen). @Momo zelfde nog met je kaart met alleen OV-fiets?

Reageer