Skip to main content

Hi allen,

Mijn factuurdatum is altijd de 26e van de maand. Dit houd in dat mijn tracjectabbonement en de losse reizen van bijvoorbeeld 25 november tm 24 december in 1 factuur komen.

Dit is zeer onhandig ivm declaraties op werk die per kalendermaand gaan.

Volgens klantenservice kon dat veranderd worden naar de 1e van de maand, verbinding was helaas door slecht bereik verbroken. Het volgende belletje kon dat opeens weer niet….

Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? bij collega’s begint die ook gewoon op de 1e elke maand.

Hebben mensen hier ervaring mee?

Hoi Treinils,

De factuurdatum is de dag waarop je ooit je eerste Flex-abonnement hebt afgesloten.
Dit kan helaas niet veranderd worden, tenzij je Flex geheel opzegt, van de kaart verwijdert en dan weer opnieuw bestelt op de 1e van de maand.

Aha,

dus dan kan ik nu voor kerst deze erafhalen, en dan op 1 januari een nieuwe aanmaken online.

En dan zit er geen vertraging van een paar dagen in waardoor die weer 3 januari oid begint.

Bij sommige werkgevers maakt die niet uit, het is vaak voor de ontvanger van de vergoeding alleen vervelend. 

Sommige werkgevers bieden ook andere manieren van vergoeding, die makkelijker is. Ipv dit achteraf declareren 

Ja, je kunt NS Flex geheel opzeggen (dus niet alleen naar Flex Basis wijzigen) en bij een automaat van de kaart halen. Vervolgens opnieuw aanvragen op 1 januari en dit dan weer bij een automaat op de kaart zetten. Je hebt dan een Flex abonnement met factuurdatum de 1e van de maand. Als het goed is (en intussen niet weer veranderd is) kun je al eerder dan 1 januari het abonnement bestellen en zelf een ingangsdatum tot 14 dagen vooruit kiezen, je kunt het dan wel echt pas vanaf de gekozen ingangsdatum bij een automaat op de kaart zetten. 

Reageer