beantwoord

De geldigheidsduur van uw OV-chipkaart is korter dan de looptijd van het product???

• 16 november 2014
  • 4 reacties
  • 1189 Bekeken

Ik wilde vandaag gebruik maken de 30 euro actie voor een voordeeluren pas. Tijdens de aanvraag kreeg ik het volgende bericht:
De geldigheidsduur van uw OV-chipkaart is korter dan de looptijd van het product.

Ik heb de aanvraag niet kunnen voltooien. Mijn ov chipkaart is nog geldig tot 07-01-2015

Wat kan ik nog doen de actie loopt helaas tot vannacht.
Ik vind het heel raar dat ik deze melding krijg. Immers krijg je toch gewoon een nieuwe ov chipkaart als die verloopt. En kun je abonnementen meenemen?

Ik ga morgen bellen en hoop dat ik nog gebruik kan maken van de actie.

Hebben andere mensen dit meegemaakt en hoe is het opgelost?
icon

Beste antwoord door Leny NS 17 november 2014, 10:09

Miesmies, welkom op het forum. Je kaart moet minimaal langer dan 8 weken geldig zijn om een abonnement te kunnen kopen op een bestaande OV-chipkaart. Maar je kan inderdaad een Dal Voordeel kopen op een nieuwe OV-chipkaart. Het abonnement gaat dan 2 weken later in. Heb je inmiddels gebeld met onze klantenservice? Groet, Leny
Bekijk origineel

4 reacties

U kunt het nieuwe abonnement ook met een nieuwe OV-chipkaart bestellen. Bij het verlopen van een kaart, kunt u inderdaad een nieuwe kaart aanvragen met alle bestaande abonnementen, maar kennelijk wil NS geen nieuw jaarabonnement op een OV-chipkaart zetten die nog minder dan een jaar geldig is.

Let overigens op het verschil tussen Daluren en Voordeeluren. Voordeelurenabonnementen zijn helaas al een aantal jaren niet meer te koop.
Badge
Miesmies, welkom op het forum. Je kaart moet minimaal langer dan 8 weken geldig zijn om een abonnement te kunnen kopen op een bestaande OV-chipkaart. Maar je kan inderdaad een Dal Voordeel kopen op een nieuwe OV-chipkaart. Het abonnement gaat dan 2 weken later in. Heb je inmiddels gebeld met onze klantenservice? Groet, Leny
lastig die ns/ov pas!!!: wilde vandaag fiets koppelen aan ov pas maar ging niet omdat ov pas binnen 8 weken weken, i.c. 25 aug verloopt. Al jarenlang doorlopende ov pas, moet ik nu voortijdig nwe pas aanschaffen twv 7,50?????
Hallo peteroppad, welkom op het NS Serviceforum.

Omdat je net voor de kaartvernieuwing een nieuw abonnement wil bestellen laat het systeem dit helaas niet toe. Ik raad je aan een OV-fiets abonnement te bestellen i.c.m. een nieuwe OV-chipkaart Na de bestelling kun je contact opnemen met de Klantenservice voor een vergoeding van deze extra kosten. Zou je mij de onderstaande gegevens kunnen toesturen zodat ik hiervan een notitie kan maken bij je klantgegevens?
  • Postcode & huisnummer
  • Voorletters & Achternaam
  • Geboortedatum

Reageer