beantwoord

De Vrije reisdagen voor 65 plussers

• 12 augustus 2014
  • 5 reacties
  • 10279 Bekeken

Mijne heren

Zelden heb ik zo'n stompzinnige manier van een "vrij reizen" systeem meegemaakt als nu bij de NS. Wat vroeger heel simpel en heel eenvoudig was is inmiddels uitgegroeid tot een bijna onmogelijke taakopdracht. Het is haast niet te geloven hoe een bedrijf als de NS er in is geslaagd om van iets zo simpels iets zo moeilijk te maken. Ik denk dan veel mensen het uiteindelijk maar opgeven en de ov-kaart niet meer willen verlengen. Het is onvoorstelbaar! Wie heeft dit zo bedacht bij de NS? Print die Vrije reizen kaarten voorlopig maar weer tot de NS eindelijk een normaal ov-systeem voor de 65-plussers heeft bedacht, maar dat zal wel niet gebeuren, want de NS vind het voor henzelf zo wel best, lekker goedkoop!

Wat een puinhoop

Hoogachtend
een 65-plusser
icon

Beste antwoord door Stephan NS 13 augustus 2014, 10:08

Beste Aadvanderaa02,

Welkom op het NS Serviceforum. Je stelt in je bericht dat je moeite hebt met het gebruik van de Keuzedagen, omdat deze inmiddels zijn overgezet naar de ov-chipkaart. Als je een concrete vraag hebt, dan help ik je hier uiteraard graag bij. Ik zou je bv een informatiefolder kunnen toesturen over de Keuzedagen, als je mij een privébericht stuur met je NAW-gegevens. Bovendien zijn mijn collega's van de servicebalie je altijd bereid te helpen; daarnaast staan er deze periode NS-medewerkers bij kaartautomaten en poortjes om je te helpen met het ophalen van de Keuzedag of het in- en uitchecken.

@ Hertog; je suggestie is absoluut niet verkeerd, maar hiervoor is niet gekozen om iedereen zoveel mogelijk te laten wennen aan de ov-chipkaart. Net zoals de pinpas tientallen jaren geleden voor iedereen nieuw was en inmiddels gebruikelijk is, is dit ook nieuw en is dit ook een kwestie van wennen. Bovendien is het vanuit het oogpunt van duurzaamheid niet zo'n goed plan om meer eenmalige ov-chipkaarten te produceren dan nodig. 🙂 Toch bedankt voor je suggestie!

Groet,
Stephan
Bekijk origineel

5 reacties

Wat is er dan zo ontzettend moeilijk?

De keuzedagen staan gewoon klaar op de automaat. Vervolgens laad je ze via simpele handelingen op je OV-chipkaart en kun je ermee reizen. Zo moeilijk is het toch allemaal niet?
Ze staan niet "gewoon" klaar in de automaat en zeker niet als het een station van een niet-NS bedrijf is, zoals Arriva.

Een boze 65-plusser
Misschien moet NS de keuzedagen €7 euro per setje duurder maken {€1,00 per kaartje) en diegenen die problemen hebben met opladen de kuezemogelijkheid geven om de keuzedagen op een eenmalig kaartje te bestellen (zoals nu de enkele reizen en retours uit de automaat komen).
Dan hebben ze weer iets tastbaars om onderweg vast te houden en bovendien een kaartje met daarin een chip, zodat ze waar nodig de poortjes ook weer kunnen openen.
Voordeel bij zo'n papieren chipkaartje is dat je niet eens meer via een stempelautomaat hoeft om het geldig te maken.
Beste Aadvanderaa02,

Welkom op het NS Serviceforum. Je stelt in je bericht dat je moeite hebt met het gebruik van de Keuzedagen, omdat deze inmiddels zijn overgezet naar de ov-chipkaart. Als je een concrete vraag hebt, dan help ik je hier uiteraard graag bij. Ik zou je bv een informatiefolder kunnen toesturen over de Keuzedagen, als je mij een privébericht stuur met je NAW-gegevens. Bovendien zijn mijn collega's van de servicebalie je altijd bereid te helpen; daarnaast staan er deze periode NS-medewerkers bij kaartautomaten en poortjes om je te helpen met het ophalen van de Keuzedag of het in- en uitchecken.

@ Hertog; je suggestie is absoluut niet verkeerd, maar hiervoor is niet gekozen om iedereen zoveel mogelijk te laten wennen aan de ov-chipkaart. Net zoals de pinpas tientallen jaren geleden voor iedereen nieuw was en inmiddels gebruikelijk is, is dit ook nieuw en is dit ook een kwestie van wennen. Bovendien is het vanuit het oogpunt van duurzaamheid niet zo'n goed plan om meer eenmalige ov-chipkaarten te produceren dan nodig. 🙂 Toch bedankt voor je suggestie!

Groet,
Stephan
Daar ben ik weer en nog bozer dan voorheen na mijn telefoontje naar ns klanten service wat een ellende om je probleem opgelost te krijgen .
Als de juiste keuze dag klaar staat is het inderdaad simpel zoals de luchtmacht zei maar als ze niet klaar staat of niet de juiste dan is het niet zo simpel om dat weer voor elkaar te krijgen ik ben al meer dan een week bezig zonder resultaat en als je dan belt met klantenservice zegt diegene wat is het probleem je krijgt toch een attentie ...de dagkaart................... nou dat vind ik dus niet het is geen cadootje maar mijn eigen keuzedag die ik mis........ mijn doorlopend abonnement liep tot eind Mei dus liep mijn eerste nieuwe dag van juni tot eind july.....die heb ik op 14 july gebruikt ik neem aan dat mijn 2de dan loopt van 1 aug tot 30 Sept...maar volgens iedereen is het nr 3 aug-sept .......dus die staat klaar
Dus volgens mij is het zo als op eind mei het laatste papieren kaartje gebruikt is gaat op ov op 1 juni/july nr 1 in
op 1 augustus/sept nr 2
op 1 oct/nov nr 3
op 1 dec tm jan 2015 nr 4
op1 febr/maart nr 5
op 1 april /mei nr 6
+ de dag geldig van juni 2014 tm juni 2014
maar als volgens iedereen aug/sept nr 3 is dan kom ik 1 dag te kort of ben ik gek?
Phew! Phew! ik heb dit nu al tig keer verteld zelfs bij ns klantenservice
Een geiriteerde 65 plusser

Reageer