beantwoord

Deadline abonnement stopzetten > nieuwe starten (zonder dubbeling)

• 9 september 2019
  • 3 reacties
  • 95 Bekeken

Ik wil mijn Altijd Voordeel abonnement naar een Dal Voordeel 'overzetten':

Nu is mijn Altijd Voordeel abonnement (23 euro per maand) doorlopend, dus wil ik graag weten wanneer en waar ik mijn wisseling kan aanvragen/ mijn huidige abonnement kan stopzetten (ik gok maart 2020) zonder dat ik dubbel voor het Dal Voordeel (52 euro per jaar) begin te betalen (=zonde).

En wat is de uiterste datum waarop dit kan? Voordat ik (a la sportschool) te laat ben en het abonnement nog een jaar doorloopt.

Dank!
icon

Beste antwoord door Momo 9 september 2019, 11:26

In het eerste jaar van een jaarabonnement kun je het pas aan het eind van dat jaar opzeggen. Loopt het abonnement al langer dan een jaar dan is het maandelijks op te zeggen. Dus ben je net te laat, dan loopt het hooguit nog 1 maand door, niet een heel jaar.

De opzegdatum hangt bovendien vast aan de datum van de maand waarop het ooit is ingegaan en dan (dit weet ik even niet zeker) moet je iets van 10 dagen of 2 weken van tevoren dit opzeggen of wijzigen.
Dus stel je abonnement is 20 maart 2019 begonnen, dan kun je opzeggen per 20 maart 2020 maar dan zeker op de 6e of eerder dit aanvragen.
Doe je het pas op 19 maart, dan kan de wijziging pas ingaan op 19 april 2020.

Maar het kan veel makkelijker wanneer je overstapt naar een NS Flex abonnement. Dat kun je doen op elke dag die je maar wilt, ook nog in het eerste jaar van een klassiek jaarabonnement is. Dit kun je zelf doen in MijnNS en gaat dan direct in. Dus zou jij eigenlijk nu al willen overstappen naar Dalvoordeel, dan kun je vandaag al wijzigen en dit abonnement ophalen en hoef je niet tot maart 2020 te wachten. Niet gebruikte maar wel betaalde dagen van je huidige abonnement worden dan terug betaald.
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi EWillems en welkom op onze NS community!

Dat is een goede vraag. Je kan een wijziging bij oNS aanvragen tot 3 maanden in de toekomst. In december 2019 kun je deze dus al aanvragen, als je verlengdatum maart 2020 is. Je kan dan ook direct de wijziging ophalen bij een automaat, want je Altijd Voordeel blijft dan alsnog actief tot de wijzigingdatum. Hoe eerder jij de wijziging hebt opgehaald, hoe beter. In dit geval wordt de € 52,00 niet meer geïncasseerd.
Reputatie 7
Badge +3
In het eerste jaar van een jaarabonnement kun je het pas aan het eind van dat jaar opzeggen. Loopt het abonnement al langer dan een jaar dan is het maandelijks op te zeggen. Dus ben je net te laat, dan loopt het hooguit nog 1 maand door, niet een heel jaar.

De opzegdatum hangt bovendien vast aan de datum van de maand waarop het ooit is ingegaan en dan (dit weet ik even niet zeker) moet je iets van 10 dagen of 2 weken van tevoren dit opzeggen of wijzigen.
Dus stel je abonnement is 20 maart 2019 begonnen, dan kun je opzeggen per 20 maart 2020 maar dan zeker op de 6e of eerder dit aanvragen.
Doe je het pas op 19 maart, dan kan de wijziging pas ingaan op 19 april 2020.

Maar het kan veel makkelijker wanneer je overstapt naar een NS Flex abonnement. Dat kun je doen op elke dag die je maar wilt, ook nog in het eerste jaar van een klassiek jaarabonnement is. Dit kun je zelf doen in MijnNS en gaat dan direct in. Dus zou jij eigenlijk nu al willen overstappen naar Dalvoordeel, dan kun je vandaag al wijzigen en dit abonnement ophalen en hoef je niet tot maart 2020 te wachten. Niet gebruikte maar wel betaalde dagen van je huidige abonnement worden dan terug betaald.
Dank @Momo en @Laura NS : ik ga me in Flex verdiepen en/of wijzigen.

Reageer