Skip to main content
beantwoord

Declaratiekosten maken busreizen

  • 18 May 2024
  • 7 reacties
  • 87 Bekeken

Goedendag! Ik reis op rekening sinds kort voor korting in het weekend

Ik kan een declaratie-pdf maken met de reizen die ik wil declareren over de treinreizen

Mijn vraag: Is er een mogelijkheid om ook de busreizen ergens apart te selecteren, een pdf hiervan te maken en zo te declareren via mijn werkgever?

Ik kan alleen mijn busreizen terugvinden op de totale rekening van NS, één keer per maand. Ik weet niet of mijn werkgever het accepteert als ik hier zelf wat in ga strepen/berekenen/overzicht in elkaar zetten?

Ik zou daarom graag ook een pdf kunnen maken van de busreizen apart? 

7 reacties

Badge +3

Uw busreizen staan ook in de reishistorie in Mijn NS, tussen de treinreizen. U kunt daar zelf kiezen welke reizen u wel en niet wilt declareren, en kunt dus ook alleen busreizen kiezen.

Oh wat stom, ik herkende het niet omdat er RRRreis staat haha, dankje

Badge +3

Ja, bij busvervoerders die onder een andere naam ook treinvervoer verzorgen, staat een onjuiste naam. Maar die komt toch niet op het overzicht.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Je kunt (in de NS app) elke reis categoriseren als privé, zakelijk of woon-werk, maar helaas kan je vanuit de app helaas geen declaratieoverzicht maken, en via de Mijn NS website kan je weer niet filteren op die categorieën.

Wat je ook kunt doen is alles als CSV bestand downloaden en dat in een spreadsheet programma stoppen, dan kan je prima alles wat een BTM (bus tram metro) rit is selecteren.

Hoi Robbert, hoe bedoel je? Ik kan zelf toch de reizen aankruisen die ik gedeclareerd wil hebben? Via de website van NS.nl heb ik het over. Net zoals ik vroeger deed op mijn ov-chipkaart?

Badge +3

Hoi Robbert, hoe bedoel je? Ik kan zelf toch de reizen aankruisen die ik gedeclareerd wil hebben? Via de website van NS.nl heb ik het over. Net zoals ik vroeger deed op mijn ov-chipkaart?

Als dat een optie voor je is (handmatig selecteren) dan is het prima natuurlijk. Een automatisch filter (alleen treinreizen of juist alleen BTM tonen) zou handig zijn.

Hoi Robbert, hoe bedoel je? Ik kan zelf toch de reizen aankruisen die ik gedeclareerd wil hebben? Via de website van NS.nl heb ik het over. Net zoals ik vroeger deed op mijn ov-chipkaart?

Als dat een optie voor je is (handmatig selecteren) dan is het prima natuurlijk. Een automatisch filter (alleen treinreizen of juist alleen BTM tonen) zou handig zijn.

Ja nu je het zegt, dat zou makkelijker zijn, lijkt me ook wel te maken voor de NS IT-ers zou je zeggen

Reageer