Declaratieoverzicht rijden op rekening | NS Community
beantwoord

Declaratieoverzicht rijden op rekening

  • 28 June 2022
  • 9 reacties
  • 11566 Bekeken

Hi, omdat ik met OV reis naar mijn werk heb ik een declaratieoverzicht nodig. Ik kan deze alleen niet inzien omdat ik op rekening reis. Ik heb twee vragen: 

1: wat houdt dit precies in? Dat ik op rekening reis?

2: Hoe kan ik aan een declaratie overzicht komen om de reiskosten te kunnen declareren bij mijn werkgever? 

 

Dank u wel.

icon

Beste antwoord door Tochjo 28 June 2022, 10:38

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3

Op rekening reizen betekent dat u niet voorafgaand aan de reis saldo op de OV-chipkaart laadt waarmee de reis betaald wordt, maar dat u elke maand een factuur krijgt voor de reiskosten van de afgelopen maand (en de eventuele abonnementskosten voor de volgende maand). De kosten voor de gemaakte reizen worden dan automatisch van uw rekening afgeschreven.

In principe moet u alle gemaakte reizen binnen een aantal dagen na de reis inclusief reiskosten kunnen zien in de reishistorie in Mijn NS (de website, niet de app). Daar staan ook reizen met andere vervoerders dan NS, en ook reizen met bus, tram en metro. Daar kunt u dan een declaratieoverzicht maken. Helaas zijn er de afgelopen weken regelmatig storingen, waardoor de reishistorie niet werkt. Maar in principe moet het dus op die manier.

Maar hoe kan je dan wel aan een declaratie overzicht komen? Ik moet dit inleveren om mijn kosten terug te ontvangen en kan nu dus niets inleveren. 

Waar loop je tegenaan in je account Mirriez?

@Mirriez declaratie overzicht kan je maken op Mijn NS zoals aangegeven in het antwoord hierboven van Tochjo (zie link). Je kan het beste een account aanmaken en je OV kaart koppelen. Dan krijg je gelijk een overzicht te zien van de reizen (trein, metro, tram etc.) met de bedragen. Dus niet via OV reishistorie website maar echt Mijn NS website, want bij OV reishistorie website krijg je wel een overzicht te zien maar geen bedragen. Hopelijk dat je eruit komt. 

Ik heb sinds kort NS flex, maar ik kan wel een declaratieoverzicht maken, maar inderdaad niet met prijzen erbij. Mijn werkgever heeft dit wel nodig.

Is er een mogelijkheid om wel een overzicht met prijzen te krijgen? Of moet ik NS flex dan weer opzeggen?

Badge +3

Met NS Flex moet u declaratieoverzichten maken in Mijn NS (de website, niet de app), bij Mijn reizen > Reishistorie. Daarop staan wel prijzen bij de ritten. En in Mijn NS vindt u bij NS Flex ook de reizen met andere vervoerders en met bus, tram en metro, omdat die ook op de factuur van NS komen te staan.

Kan ik de kosten voor het flexabonnement ook declareren?

Ik heb een eenmanszaak. Treinreizen belast ik door aan mijn klanten en gebruik daarvoor het declaratie overzicht. Ik wil een dalvoordeel abonnement afsluiten. Hierdoor vallen de kosten voor mijn klant lager uit. Logisch dus dat ik dan ook de kosten voor het dalvoordeel abonnement wil doorbelasten.

Badge +3

Het is niet mogelijk om een declaratieoverzicht te maken waarop de kosten voor het abonnement staan. De abonnementskosten staan alleen op de maandelijkse factuur. Wellicht kunt u die in overleg met de klant gebruiken voor declaratiedoeleinden?

NS: 

Jouw reistransacties kunnen niet opgehaald worden

Werkt nu dus iig idd niet op NS-site

Reageer