Ik heb een dalvrij abonnement. En reis regelmatig van Bilthoven met de bus naar Utrecht-centraal en check daar in in de daluren om door te reizen naar Horst-Sevenum.
Dinsdag was er een busstaking en ben daarom met de trein van Bilthoven naar Utrecht-centraal gegaan. Ik vertrok in de spits om 17.47 en kwam om 18.13 aan. In Utrecht heb ik uitgecheckt en in de daluren om 18.38 weer ingecheckt om naar Horst-Sevenum te reizen.
Nu zag ik op de afrekening dat ik ook voor het tweede gedeelte van de reis het volle tarief moet betalen. Blijkbaar moet er tussen het uitchecken in de spits en het inchecken in de daluren 35 minuten zitten.
Als ik dat geweten had, had ik voor het eerste gedeelte van de reis in de spits met mijn bankpas in en uitgecheckt en daarna in utrecht ingecheckt in de daluren met mijn dalvrij abonnement. Vreemd dat er zo met pasjes gegoocheld moet worden. Zou dit nog gecorrigeerde kunnen worden?
Antwoord
deel reis in spits ander in daluren
Beste antwoord door MoDe
Nee, dit kan niet gecorrigeerd worden, want alles is gewoon volgens de regels gegaan. De 1e incheck geldt en die was in de spits. Om gebruik van jouw dalvrij abonnement te maken moet er zoals jij zelf al aangaf 35 minuten tussen uitcheck en nieuw incheck zitten. Dat was bij jou niet het geval. Andersom geldt dit ook. Als jij in de daluren incheckt kun je bij een overstap binnen 35 minuten tijdens de spits doorreizen met al vrij.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.