Deel van reis mist in declaratieoverzicht | NS Community
beantwoord

Deel van reis mist in declaratieoverzicht

  • 15 November 2021
  • 12 reacties
  • 419 Bekeken

Hallo! Kan iemand mij helpen met het volgende:

Ik ben op 28 oktober van Barneveld naar Amsterdam gereisd. Van Barneveld naar Amersfoort (en vice versa) is een lijn van Connexxion. In Amersfoort check ik altijd netjes uit bij Connexxion en in bij NS (en ook weer vice versa op de terugweg). Nou mist in mijn reisoverzicht op de heenweg het deel van de Connexxion:

Het totaalbedrag volgens deze factuur is dus €21,09, terwijl ik in de mail met ‘uw factuur staat klaar’ het volgende te zien kreeg: 

(dit was de enige OV-reis die ik in oktober heb gemaakt, dus het totaalbedrag van de factuur moet overeenkomen met het bedrag van deze reis). 

Ik moet deze reis declareren, maar nu klopt het totaalbedrag dus niet als ik een export maak op basis van de reishistorie. 

Ik maak dus gebruik van een NS Flex-abonnement met facturatie achteraf. 

Weet iemand raad? 

icon

Beste antwoord door Laura NS 15 November 2021, 10:45

Bekijk origineel

12 reacties

Welkom op onze NS Community Marjetvr. Het kan soms lang duren voordat een reis is verwerkt en soms is dat per reis ook weer verschillend. Het kan dus inderdaad zo zijn dat 1 van de Connexxion reizen nog niet is verwerkt. Staat dit ook zo op je factuur? Want je stuurt nu een reistransacties overzicht uit je Mijn NS-account.

Welkom op onze NS Community Marjetvr. Het kan soms lang duren voordat een reis is verwerkt en soms is dat per reis ook weer verschillend. 

Tweeënhalve week lijkt me toch wat onwaarschijnlijk, te meer daar het totaal bedrag van €27,67 inclusief het missende gedeelte lijkt. 

Kan 3 weken duren, wellicht dat dit net een kantelpunt was en het daarom niet goed op de factuur is verwerkt. Toch nog wel benieuwd naar wat er daadwerkelijk onder de reizen op de factuur staat.

Je zou toch denken dat de factuur gebaseerd is op de reistransacties, dus dat de factuur nooit hoger kan zijn dan de som van de reistransacties (natuurlijk muv abonnementskosten, OV-fiets natuurlijk). 

Raar dat het 3 weken kan duren voordat een reistransactie beschikbaar is, zijn daar geen afspraken over dat dit binnen X dagen doorgegeven kan worden? 

Reputatie 4

Je zou toch denken dat de factuur gebaseerd is op de reistransacties, dus dat de factuur nooit hoger kan zijn dan de som van de reistransacties (natuurlijk muv abonnementskosten, OV-fiets natuurlijk). 

Raar dat het 3 weken kan duren voordat een reistransactie beschikbaar is, zijn daar geen afspraken over dat dit binnen X dagen doorgegeven kan worden? 

als je trein reis maakt is meestal binnen dag verwerkt dit geld ook voor andere vervoerders stel dat jouw factuur periode 1 tot met 30 hebt en je reis met bus op 30 dan word met volgende factuur verwerkt abonnement kosten betaal je vooruit en reizen word achteraf in rekening gebracht ov andere ov vervoerders hebben de tijd tot 21 dagen jouw reis gegevens doorgeven en ik ben en factuur klopt altijd te teller loop soms achter 

Badge +3

Een treinrit die start op Barneveld Centrum → Amersfoort kost € 4,98 (2e klas voltarief) dus als die ontbreekt kom je op € 26,07. De rest zal wel te maken hebben met met een (bus)rit in september die nog niet gefactureerd was.

Hoe dan ook, als die rit van Barneveld naar Amersfoort wel op je factuur staat (pagina 2) dan is de transactie bekend en zou dus gewoon zichtbaar moeten zijn!

Dank voor de reacties allen. Ik heb de facturen nog eens bekeken, er is blijkbaar een gekke trend bij mij waarbij het eerste deel van de reis (het stuk Barneveld - Amersfoort) pas een maand later op de factuur komt. Op factuur die hoort bij bovenstaande vraag vond ik namelijk dit:

 

Barneveld-Amersfoort staat hier wel op, maar van 16-09. Toen had ik inderdaad ook gereisd, naar Utrecht. Vervolgens vind ik op de factuur van september (waar dus die reis van 16-09 op staat) dit:

 

Ook hier weer; het eerste deel van de reis is van de vorige maand. De factuur van augustus mist vervolgens ook het eerste deel van de reis:

 

Op basis hiervan concludeer ik dus dat ik het missende deel van mijn reis in oktober in de factuur van november kan verwachten, en hopelijk ook in het ‘mijn reizen’-overzicht waarvandaan ik dan een declaratie kan maken. 

Heel vreemd wel, en ook irritant, want dat betekent dat ik altijd (meer dan) een maand moet wachten voordat ik een declaratie kan indienen, en dat de facturatie per maand dus eigenlijk niet altijd klopt (want ik ga nu in november ook betalen terwijl ik dan niet reis).

Dat is wel heel vreemd. Ik zoek graag voor je uit of hier iets aan gedaan kan worden. Wil je mij een privébericht sturen met daarin jouw postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum en e-mailadres? Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken.

Ik heb geen privébericht ontvangen. Ik hoop dat het probleem is opgelost.

Badge +3

Gezien de screenshots lijkt het er op dat de factuurdatum rond de 18e ligt, en dat er voor Connexxion wat vertraging zit in het aanleveren van transacties bij TLS (die ze weer doorgeeft aan NS). De reizen bij NS zelf zijn natuurlijk veel sneller (per direct) bekend.

Daardoor kan het dus zijn dat die pas op een volgende factuur terecht komen. Onhandig, maar dat geldt ook voor busritten.

Vergelijk een overboeking bank-bank, dat kan ook zomaar een dag of twee duren voordat die bij de ontvanger is, afhankelijk van welke bank(en).

Reputatie 7
Badge +3

Vergelijk een overboeking bank-bank, dat kan ook zomaar een dag of twee duren voordat die bij de ontvanger is.

Dat verklaart meteen de populariteit van Tikkie en Betaalverzoek (ING).

Badge +3

Semi off-topic natuurlijk om vervoerders met banken te vergelijken, maar het geeft in ieder geval aan dat er verschillen kunnen zijn in de tijd die ‘nodig’ is voor verwerking.

Zo zie ik een pinbetaling bij AH vaak pas een dag of twee later terug in mijn rekeningoverzicht, terwijl een betaling bij ALDI meteen (weliswaar als reservering, volgende dag verwerkt) bij Bij/Af staat.

Reageer