beantwoord

Deels reizen buiten voordeeluren en deels in voordeeluren reizen hoe gaat dat?

• 11 juli 2014
  • 4 reacties
  • 632 Bekeken

Ik heb een voordeelurenabonnement, geldig vanaf 9.00 uur, maar hoe gaat dat als ik voor 9.00 een trein neem en een kwartier later wel in mijn abonnementstijd reis? Wordt dat automatisch berekent? En andere mensen die meereizen met me? I
icon

Beste antwoord door IskOV 11 juli 2014, 09:27

Overigens: als u echt een Voordeelurenabonnement heeft (dus een 'oude stijl' abonnement, niet het nieuwe Dal Voordeel) heeft u in juli en augustus natuurlijk ook vóór negen uur nog recht op korting, en uw samenreizers ook!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge
Uw incheck tijd is bepalend voor de kosten tot uitcheck. Dus wanneer u of uw samenreizigers voor 8:55 inchecken krijgt u geen korting totdat u uitstapt, uitcheckt en weer incheckt na 8:55. Er wordt door het systeem dus niet berekend dat u vlak na instappen korting zou mogen gebruiken.
Uw incheck tijd is bepalend voor de kosten tot uitcheck. Dus wanneer u of uw samenreizigers voor 8:55 inchecken krijgt u geen korting totdat u uitstapt, uitcheckt en weer incheckt na 8:55. Er wordt door het systeem dus niet berekend dat u vlak na instappen korting zou mogen gebruiken.

Jammer dat dit niet mogelijk is, zou wel realistisch zijn. Nu houd ik er me de reisplanning rekening mee. Ik vroeg me het gewoon even af hoe dat zou werken. Bedankt voor je duidelijke antwoord.
Reputatie 3
Badge
Overigens: als u echt een Voordeelurenabonnement heeft (dus een 'oude stijl' abonnement, niet het nieuwe Dal Voordeel) heeft u in juli en augustus natuurlijk ook vóór negen uur nog recht op korting, en uw samenreizers ook!
Ha klaranatuurlijk, leuk dat je het NS Service Forum ook gevonden hebt! Het antwoord van ISKov is juist. Het moment van inchecken is bepalend, wel zou je ervoor kunnen kiezen om tussentijds opnieuw uit- en in te checken.

Ik heb je topic verplaatst naar 'OV-Chipkaart' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Reageer