beantwoord

deeltijd trajectabonnementen?

• 27 februari 2019
  • 8 reacties
  • 127 Bekeken

Hallo, ik reis 3 dagen per week voor mijn werk van Ede-Centrum naar Amersfoort met de Valleilijn. Nu ben ik eens gaan kijken of ik daar een trajectkaart voor bestaat, maar helaas, die kost €225 per maand. Duurder dus dan losse kaartjes.

waarom ontwikkelt Ns geen deeltijd trajectkaarten? er werken veel mensen in deeltijd en die zijn nu eigenlijk duurder uit doordat ze losse kaartjes moeten kopen.
icon

Beste antwoord door Robert B 27 februari 2019, 17:43

Tja, een Traject Vrij Light (omdat je het te weinig gebruikt om de kosten t.o.v. van andere abonnementsvormen er uit te halen) zie ik er niet van komen.

Dan wordt het een soort ×-rittenkaart, maar wat moet dan de prijs per rit/dag zijn, en op welke tijden (spits/dal) mag je er dan mee reizen? Producten zoals Weekendretour en Avondretour e.d. bestaan ook al lang niet meer.

Via acties (zoals van Etos) zijn er soms nog wel goedkope Superdal Dagkaartjes e.d. maar ik weet bijna zeker dat NS die niet structureel (als abonnement) gaat aanbieden.

Studenten 'betalen' voor hun SRP ook een kleine €100 per maand (in de vorm van een lening/studieschuld), en alleen als ze succesvol afstuderen/diploma halen wordt dat een gift. Dat die vrij mogen reizen in de ochtendspits is (wegens lesroosters) niet meer dan logisch.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Wannneer je maar 3 dagen met de trein gaat kan een Altijd Voordeel abonnement voordeliger zijn, hangt van het gereisde traject af.
ik heb al een kortingskaart dus dat zal het verschil niet maken, gaat dan alleen om 20% spitskorting.

Mijn vraag was: waarom biedt NS geen deeltijdtrajectkaarten aan. Ik zal toch echt niet de enige zijn die deeltijd werkt?
Het antwoord is simpel: omdat dat onder de streep minder geld oplevert.
Reputatie 7
Badge +2
De meeste forenzen zullen ook liever een Week-traject vrij willen hebben aangezien ze in het weekend niet naar werk gaan.
Bij part-time werken is altijd zelf uitrekenen wat het voordeligst is.
Heel algemeen genomen is Traject Vrij is beste wannneer je 4-5 dagen reist, Altijd Voordeel kan bij 3 dagen , soms 4 en anders gewoon op saldo.

Een aantal jaar geleden toen ik mijn abonnement afsloot was er nog een abonnement wijzer waarbij je wat gegevens kon invullen en die gaf een advies. Maar die kan ik niet meer vinden.
Reputatie 5
@Martin7182
Dat argument geldt natuurlijk voor iedere vorm van kortingsabonnement. Het is helemaal niet gek wanneer NS zich aanpast aan maatschappelijke veranderingen - en zo nieuwe klanten werft. NS FLEX zou zeker de mogelijkheid bieden om een afgekocht traject zesmaal per week (drie retours) niet te berekenen en eventuele andere reizen wel.
ja het lijkt me ook niet zo moeilijk om in te voeren. Studenten hebben toch ook een kaart waarin ze doordeweeks of in het weekend vrij kunnen reizen? Lijkt me inderdaad meer door economische motieven ingegeven.
Badge +3
Tja, een Traject Vrij Light (omdat je het te weinig gebruikt om de kosten t.o.v. van andere abonnementsvormen er uit te halen) zie ik er niet van komen.

Dan wordt het een soort ×-rittenkaart, maar wat moet dan de prijs per rit/dag zijn, en op welke tijden (spits/dal) mag je er dan mee reizen? Producten zoals Weekendretour en Avondretour e.d. bestaan ook al lang niet meer.

Via acties (zoals van Etos) zijn er soms nog wel goedkope Superdal Dagkaartjes e.d. maar ik weet bijna zeker dat NS die niet structureel (als abonnement) gaat aanbieden.

Studenten 'betalen' voor hun SRP ook een kleine €100 per maand (in de vorm van een lening/studieschuld), en alleen als ze succesvol afstuderen/diploma halen wordt dat een gift. Dat die vrij mogen reizen in de ochtendspits is (wegens lesroosters) niet meer dan logisch.
@Martin7182
Dat argument geldt natuurlijk voor iedere vorm van kortingsabonnement. Het is helemaal niet gek wanneer NS zich aanpast aan maatschappelijke veranderingen - en zo nieuwe klanten werft. NS FLEX zou zeker de mogelijkheid bieden om een afgekocht traject zesmaal per week (drie retours) niet te berekenen en eventuele andere reizen wel.

Dat argument geldt als het goed is voor alle producten. In het bedrijfsleven gaat het nu eenmaal om geld. Korting werkt alleen als er genoeg nieuwe klanten komen die daarvoor compenseren. Stel je geeft 20% korting met zo'n Traject Vrij Light, maar de nieuwe klanten compenseren daar maar 10% van. Dan snap ik wel dat de NS daar niet voor kiest.

Reageer