beantwoord

Digitaal opzeggen Dal Voordeel abonnement

• 4 november 2014
  • 2 reacties
  • 254 Bekeken

Ik heb een vraag m.b.t. het opzeggen van mijn Dal Voordeel abonnement. Dit abonnement heb ik eerder dit jaar afgesloten via de website van de NS. Ik zie echter nergens een mogelijkheid om via de website dit abonnement op te zeggen. Interessant is wel dat ik op Mijn NS het abonnement kan wijzigen.
De schriftelijke of telefonische opzeggingsmogelijkheid is in deze niet afdoende, immers: deze is niet in lijn met een bepaling in artikel 6:236 van het Burgerlijk Wetboek. Dit artikel gaat weliswaar over algemene voorwaarden, maar de strekking is ook hier zeker toepasbaar:

"Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding dat de bevoegdheid van de wederpartij om de overeenkomst, die mondeling, schriftelijk of langs elektronische weg tot stand is gekomen, op een overeenkomstige wijze op te zeggen, uitsluit of beperkt"

Kunt u mij verwijzen naar de plek waar ik online kan opzeggen?
icon

Beste antwoord door Herman NS 5 november 2014, 11:54

Beste SjotgunSjonnie,

Welkom op het NS serviceforum. Je kunt je abonnement telefonisch, schriftelijk en via de website opzeggen. Als je bijvoorbeeld de tekst 'e-mail sturen' invult, word je direct doorgelinkt naar ons contactformulier. Je kunt je NAW-gegevens, kaartnummer en gewenste einddatum vermelden voor een snellle afhandeling. Doorgaans heb je binnen 5 werkdagen een reactie.

Via Mijn NS is het alleen mogelijk om abonnementen te wijzigen, of bijabonnementen te bestellen. Opzeggen is via de Mijn NS-account inderdaad niet mogelijk.

Met vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

2 reacties

Klantvriendelijk hè dat dat niet gewoon kan via mijn ns. Via Eva kan het wel, omslachtig en met een beetje geluk reageren ze.
Beste SjotgunSjonnie,

Welkom op het NS serviceforum. Je kunt je abonnement telefonisch, schriftelijk en via de website opzeggen. Als je bijvoorbeeld de tekst 'e-mail sturen' invult, word je direct doorgelinkt naar ons contactformulier. Je kunt je NAW-gegevens, kaartnummer en gewenste einddatum vermelden voor een snellle afhandeling. Doorgaans heb je binnen 5 werkdagen een reactie.

Via Mijn NS is het alleen mogelijk om abonnementen te wijzigen, of bijabonnementen te bestellen. Opzeggen is via de Mijn NS-account inderdaad niet mogelijk.

Met vriendelijke groet,
Herman NS

Reageer