beantwoord

Direct overzetten abonnement

• 1 december 2019
  • 3 reacties
  • 65 Bekeken

Beste NS,

Vandaag wil ik mijn abonnement overzetten naar een altijd vrij abonnement omdat ik per morgen elke dag van Amsterdam naar Rotterdam moet reizen. Ik heb hier tot vandaag mee gewacht omdat ik bij het eerder proberen van het aanvragen niet een datum in de toekomst kon kiezen. Nu geven jullie bij het aanvragen aan dat ik het niet kan combineren met mijn huidige abonnement(dalvoordeel) en als ik het abonnement wil overzetten het pas 14 december kan. Dit stond nergens vermeld en dat gaat ontzettend veel extra geld kosten. Hoe kan ik er voor zorgen dat per vandaag dat abonnement op mijn OV0chipkaart komt te staan?

Vriendelijke groet.

icon

Beste antwoord door Robert B 1 december 2019, 03:41

Welkom bij de NS Community!

Het aanpassen van een klassiek abonnement vanuit Mijn NS - Producten (naar een ander klassiek abonnement) kan alleen per de ingangsdatum, 14 december in dit geval (of 14 januari of 14 februari als je dat wilt).

Overstappen van een klassiek abonnement naar NS Flex kan per direct. Rechts op je Mijn NS Startpagina (op een tablet of laptop of PC) staat daar ook een link voor, en anders zie https://www.ns.nl/flex 

Reeds betaalde dagen/maanden van je lopende abonnement krijg je dan binnen enkele dagen terug.

Ingangsdatum van NS Flex i.c.m. een nieuwe ov-chipkaart is altijd 7 dagen na de besteldatum. Vergeet dan niet om abonnementen op je huidige ov-chipkaart op te zeggen (via de Klantenservice, dat kan je helaas niet zelf online regelen).

Om een abonnement te bestellen/wijzigen op een bestaande ov-chipkaart moet deze nog minimaal 2 maanden geldig zijn.

Kom je er zo uit?

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4

je bent onduidelijk over welk ABO-type je momenteel hebt, maar dat wordt wel een beetje duidelijk uit wat je verder meldt. Het is dus geen FLEX, en je verwart het daarmee. De klassieke doorlopende ABOś, die jij blijkbaar hebt, gaan enkel steeds per de dag waarop ze ooit zijn afgesloten, ophogen kan online, stoppen of downgraden enkel door te bellen en heel lang in de wacht daarvoor en dan een praatje of je niet wil doorgaan met wat korting..

War je wel kan doen is nu meteen weer achter je laptop gaan zitten en je oude ABO OMzetten naar FLEX-kies gewoon de duidelijke buttons daarvoor.

Je bestaande ABO wordt stopgezet en verrekend, incl. eventueel saldo erop, je FLEX kan je dan na 2-3 uur via een NS-automaat opladen en daarna kan je dus met je gewenste produkt op stap. Dit alles staat gewoon met heel weinig zoeken al tientallen keren op dit forum en ook op de site van NS.

Reputatie 7
Badge +3

Heb je nu een Flex abonnement en is dat de reden waarom je je abonnement dan pas kunt overzetten? Dan zou je altijd vrij op een nieuwe kaart kunnen zetten. Het duurt dan ongeveer een week voor je die hebt.

Heb je klassiek dal voordeel dan zou je die wel moeten kunnen omzetten naar Flex dal vrij. Dal voordeel wordt dan opgezegd ( wel bij automaat van de kaart halen en dal vrij als nieuwe bestelling ophalen).

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Het aanpassen van een klassiek abonnement vanuit Mijn NS - Producten (naar een ander klassiek abonnement) kan alleen per de ingangsdatum, 14 december in dit geval (of 14 januari of 14 februari als je dat wilt).

Overstappen van een klassiek abonnement naar NS Flex kan per direct. Rechts op je Mijn NS Startpagina (op een tablet of laptop of PC) staat daar ook een link voor, en anders zie https://www.ns.nl/flex 

Reeds betaalde dagen/maanden van je lopende abonnement krijg je dan binnen enkele dagen terug.

Ingangsdatum van NS Flex i.c.m. een nieuwe ov-chipkaart is altijd 7 dagen na de besteldatum. Vergeet dan niet om abonnementen op je huidige ov-chipkaart op te zeggen (via de Klantenservice, dat kan je helaas niet zelf online regelen).

Om een abonnement te bestellen/wijzigen op een bestaande ov-chipkaart moet deze nog minimaal 2 maanden geldig zijn.

Kom je er zo uit?

Reageer