Beste NS,
Vandaag wil ik mijn abonnement overzetten naar een altijd vrij abonnement omdat ik per morgen elke dag van Amsterdam naar Rotterdam moet reizen. Ik heb hier tot vandaag mee gewacht omdat ik bij het eerder proberen van het aanvragen niet een datum in de toekomst kon kiezen. Nu geven jullie bij het aanvragen aan dat ik het niet kan combineren met mijn huidige abonnement(dalvoordeel) en als ik het abonnement wil overzetten het pas 14 december kan. Dit stond nergens vermeld en dat gaat ontzettend veel extra geld kosten. Hoe kan ik er voor zorgen dat per vandaag dat abonnement op mijn OV0chipkaart komt te staan?
Vriendelijke groet.
Beste antwoord door Robert B
Welkom bij de NS Community!
Het aanpassen van een klassiek abonnement vanuit Mijn NS - Producten (naar een ander klassiek abonnement) kan alleen per de ingangsdatum, 14 december in dit geval (of 14 januari of 14 februari als je dat wilt).
Overstappen van een klassiek abonnement naar NS Flex kan per direct. Rechts op je Mijn NS Startpagina (op een tablet of laptop of PC) staat daar ook een link voor, en anders zie https://www.ns.nl/flex
Reeds betaalde dagen/maanden van je lopende abonnement krijg je dan binnen enkele dagen terug.
Ingangsdatum van NS Flex i.c.m. een nieuwe ov-chipkaart is altijd 7 dagen na de besteldatum. Vergeet dan niet om abonnementen op je huidige ov-chipkaart op te zeggen (via de Klantenservice, dat kan je helaas niet zelf online regelen).
Om een abonnement te bestellen/wijzigen op een bestaande ov-chipkaart moet deze nog minimaal 2 maanden geldig zijn.
Kom je er zo uit?