beantwoord

Dit kan toch niet waar zijn?

• 4 juni 2018
  • 3 reacties
  • 105 Bekeken

Online ging het niet door een technische fout, aldus ns.nl dus maar telefonisch gevraagd mijn jaartrajectabonnement naar Utrecht CS te wijzigen naar Utrecht Terwijde, en met een jaar te verlengen voor bijna vierduizend euro.
Na het bericht dat het product klaar stond om te kaden op mijn oude OV chipkaart (die zo oud is dat hij zijn geldigheid verliest voor de einddatum van het nieuwe jaarabonnement, niet op mijn nieuwe, OV kaart want dat kon technisch niet, aldus NS) het product geladen.
Enkele weken later stuurt NS een betalingsverzoek van enkele tientjes voor reizen buiten traject, voor reizen tussen Utrecht CS en Terwijde. Bleek de toegezegde wijziging toch niet geleverd te zijn in het verlengde abonnement. Betaal ik de factuur binnen enkele weken, heeft NS mijn jaartrajectabonnement onherroepelijk geblokkeerd, maar weigert ze het geld, vierduizend euro, binnen een redelijke termijn terug te geven, weigert NS de betaalde diensten te leveren - vervoer naar Terwijde ol jaadabonnement, man ik het forensen niet meet betalen en staat mijn baanzekerheid ol de tocht. Bravo NS, da’s oas Klantvriendelijk, Proportioneel, Doelmatig en Rechtmatig? Dacht het niet, tijdz het keren, tijd dringt!
icon

Beste antwoord door Stijn NS 10 juni 2018, 13:24

Update: Ik heb de situatie van teegelbeckers bekeken en heb geconstateerd (en dit ook aangegeven) dat hij via e-mail op de dag van het topic verdere informatie heeft gekregen. Er is een verzoek uitgegaan naar onze financiële afdeling om de restitutie met spoed uit te voeren. Meer dan dat kunnen wij als Klantenservice helaas niet voor hem betekenen.

Voor de meelezers: Mochten er problemen zijn met een abonnement of betalingen daarvan is het verstandig om altijd contact op te nemen met onze Klantenservice. Of dit ook het geval was van teegelbeckers durf ik niet te zeggen, maar gezien dit een financiële case is wil ik tevens aangeven dat het nooit verstandig is om een betaling te storneren zonder context. Mocht er iets zijn afgeschreven waar jij je twijfels over hebt, neem dan eerst contact op met onze Klantenservice voordat de betaling teruggeboekt wordt. Dit kan eventuele ergere situaties voorkomen!
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Als je bijna 4000 euro betaalt voor een (2e klas) trajectabonnement (12×333=3996) dan is je traject >80 km. Dan kan je veel beter een Altijd Vrij abonnement nemen waarmee je door heel Nederland vrij kan reizen, zonder ooit kosten te krijgen voor reizen buiten je traject.

Als je 1e klas reist is dit natuurlijk niet van toepassing, want dan is een Altijd Vrij aanzienlijk duurder dan 4000 euro per jaar, om precies te zijn 6720 euro.
Update: Ik heb de situatie van teegelbeckers bekeken en heb geconstateerd (en dit ook aangegeven) dat hij via e-mail op de dag van het topic verdere informatie heeft gekregen. Er is een verzoek uitgegaan naar onze financiële afdeling om de restitutie met spoed uit te voeren. Meer dan dat kunnen wij als Klantenservice helaas niet voor hem betekenen.

Voor de meelezers: Mochten er problemen zijn met een abonnement of betalingen daarvan is het verstandig om altijd contact op te nemen met onze Klantenservice. Of dit ook het geval was van teegelbeckers durf ik niet te zeggen, maar gezien dit een financiële case is wil ik tevens aangeven dat het nooit verstandig is om een betaling te storneren zonder context. Mocht er iets zijn afgeschreven waar jij je twijfels over hebt, neem dan eerst contact op met onze Klantenservice voordat de betaling teruggeboekt wordt. Dit kan eventuele ergere situaties voorkomen!
Goedenavond teegelbeckers en welkom bij de NS Community!

Ik snap niet heel van wat er precies is gebeurd, maar wat ik wel begrijp is dat er het een en ander is misgegaan! Ik wil graag een kijkje voor je nemen wat de situatie precies is en hoe ik je hiermee het beste kan helpen. Je mag me hiervoor een privébericht sturen (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, OV-chipkaartnummer en e-mail adres.

Reageer