beantwoord

Doordeweeks geen 40% korting gekregen bij een reis met Weekend Vrij

• 24 oktober 2014
  • 2 reacties
  • 365 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Goede middag,

Ik heb Sinds 30 juli 2014 een 'Weekend Vrij' abonnement. Ik heb net gecontroleerd en elk maand sinds heb ik enkele dagen doordeweeks de volledig bedrag belast gekregen wanneer ik uitchecked. Omdat ik de 'Weekend Vrij' abonnement heb, moet ik niet met 40% korting reizen? Ik wil graag de verschil terug gestort hebben op mijn rekening. Waar kan ik dit declareren?

Met vriendelijke groet,

Gina Giel
icon

Beste antwoord door Thom 24 oktober 2014, 15:39

Hallo Gina: Het is maar de vraag of u dat recht heeft. U kunt alleen met 40 procent korting reizen als u door de week incheckt in de daluren. Ik vrees dat u heeft ingecheckt in de spits en dan betaalt u gewoon het spitstarief. Dat valt niet te declareren. Als u incheckt tussen 16.05 en 18.25 betaalt u dus het normale- of spitstarief en dat is ook het geval als u incheckt tussen 6.35 en 8.55 in de ochtend. Deze voorwaarden staan helder vermeld. Checkt u in tijdens de daluren dan heeft u wel 40 procent korting, ook als u tijdens de spitsuren uitcheckt. De tijd van inchecken is bepalend voor de prijs die u betaalt.

Wellicht ten overvloede: het is beter uw nummer niet op een openbaar forum te vermelden.

Als u Mijn NS heeft, kunt u zien wanneer u bent ingecheckt en of dat tijdens de spits was of niet. Het is niet denkbaar dat het systeem op dit punt de fout ingaat.
De laatste tien reizen zijn ook op het kaartautomaat te zien.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo Gina: Het is maar de vraag of u dat recht heeft. U kunt alleen met 40 procent korting reizen als u door de week incheckt in de daluren. Ik vrees dat u heeft ingecheckt in de spits en dan betaalt u gewoon het spitstarief. Dat valt niet te declareren. Als u incheckt tussen 16.05 en 18.25 betaalt u dus het normale- of spitstarief en dat is ook het geval als u incheckt tussen 6.35 en 8.55 in de ochtend. Deze voorwaarden staan helder vermeld. Checkt u in tijdens de daluren dan heeft u wel 40 procent korting, ook als u tijdens de spitsuren uitcheckt. De tijd van inchecken is bepalend voor de prijs die u betaalt.

Wellicht ten overvloede: het is beter uw nummer niet op een openbaar forum te vermelden.

Als u Mijn NS heeft, kunt u zien wanneer u bent ingecheckt en of dat tijdens de spits was of niet. Het is niet denkbaar dat het systeem op dit punt de fout ingaat.
De laatste tien reizen zijn ook op het kaartautomaat te zien.
Welkom op het forum Ginivere!

Het antwoord van Thom is correct. Doordeweeks heb je alleen recht op 40% korting als je in de daluren incheckt. Klik hier als je de voorwaarden van je Weekend Vrij abonnement nog eens wilt nalezen.

Ps. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten. Tevens heb ik het kaartnummer van je OV-chipkaart uit de openingspost verwijderd i.v.m. je privacy.

Reageer