beantwoord

dubbel betaald voor 1 treinreis

  • 11 June 2022
  • 8 reacties
  • 464 Bekeken

Ik heb sinds kort een flex abonnement en het registeren van een treinreis is nu al voor de tweede keer niet goed gegaan terwijl ik gewoon in- en uit check. Zo ook naar Schiphol. Ik ben om 9.05 ingecheckt en om 11.22 uur uitgecheckt. Doordat het niet goed geregistreerd is moet ik dubbel betalen. Wie weet wat hier misgaat? 
 

 

icon

Beste antwoord door Anna M 11 June 2022, 11:22

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

In de reishistorie gaat er nogal eens wat fout. Ik zou even de factuur afwachten. Daarop staat het waarschijnlijk allemaal wel goed.

 

Vervelend dat NS niet in staat is om in realtime de juiste gegevens te tonen, maar op de factuur gaat het bijna altijd wel goed.   

Helaas niet altijd. Ik kwam er achter omdat het bedrag twee keer was afgeschreven op mijn factuur. Maar het is ondertussen al opgelost door de NS zelf. Maar het blijft raar dat dit kan. 

Badge +3

Time travel… om 11:22 het station in Enshede betreden en geteletransporteerd worden naar Schiphol, terwijl je er al om 6:28 al was met een trein van 9:05 

Wat was je daadwerkelijke reis eigenlijk?

Ik had via de NS site een samenreis kaartje gekocht om van Dordrecht centraal naar Rotterdam Blaak te gaan. Toen ik had betaald werd ik terug verwijst naar de site en toen stond er een foutmelding. Hierdoor heb ik met haast een papieren kaartje gekocht bij de automaat voor dezelfde reis. Ik heb toen geen samenreiskortingskaartje kunnen kopen. Hierdoor heb ik nu dubbel betaald en ik heb ik overdreven veel geld uitgegeven voor alleen een reis naar Blaak dit vind ik zelf gewoon niet kunnen. Helaas heb je op het station in Dordrecht ook niemand staan die je kan benaderen. Wat kunnen jullie voor me betekenen??

Balen dat het fout ging. Je kunt hiervoor eventueel contact opnemen met de NS Klantenservice. Zij kunnen met je meekijken wat ze nog voor je kunnen betekenen.

Reputatie 7
Badge +1

Balen dat het fout ging.

Wordt dit probleem (foutmelding na betaling i.p.v. pagina met link naar ticket), dat alleen in de Nederlandse versie optreedt, eigenlijk ooit nog opgelost?

Reputatie 7
Badge +3

Ik had via de NS site een samenreis kaartje gekocht om van Dordrecht centraal naar Rotterdam Blaak te gaan. Toen ik had betaald werd ik terug verwijst naar de site en toen stond er een foutmelding. Hierdoor heb ik met haast een papieren kaartje gekocht bij de automaat voor dezelfde reis. Ik heb toen geen samenreiskortingskaartje kunnen kopen. Hierdoor heb ik nu dubbel betaald en ik heb ik overdreven veel geld uitgegeven voor alleen een reis naar Blaak dit vind ik zelf gewoon niet kunnen. Helaas heb je op het station in Dordrecht ook niemand staan die je kan benaderen. Wat kunnen jullie voor me betekenen??

Wij kunnen hier niets voor jou betekenen. Als je het samenreiskaartje niet geopend hebt, kun je daar geld voor terugkrijgen. Reisde je met iemand samen en kun je dat aantonen? Dan kun je via de klantenservice om vergoeding van het gebruikte automaat kaartje vragen ipv samenreiskaartje.

Badge +3

Wij kunnen hier niets voor jou betekenen. Als je het samenreiskaartje niet geopend hebt, kun je daar geld voor terugkrijgen. Reisde je met iemand samen en kun je dat aantonen? Dan kun je via de klantenservice om vergoeding van het gebruikte automaat kaartje vragen ipv samenreiskaartje.

Het zou kunnen dat ze alleen het Samenreiskaartje vergoeden, tenzij men het tijdstip kan achterhalen wanneer het e-ticket daadwerkelijk verstuurd is. Het tijdstip van bestellen/betaling is in ieder geval bekend, en anders heb jij dat (incl. ordernummer) op je bankafschrift.

Mocht dat niet zo zijn dan is het fraudegevoelig want dan zou je:

  • Een e-ticket Samenreiskorting kunnen bestellen (niet openen)
  • Een voltarief kaartje uit de automaat erbij kopen
  • Met het voltarief kaartje in je eentje of (deels) in de spits reizen
  • Zeggen dat je e-ticket (veel) te laat kwam en je voltarief kaartje claimen

Heet aantonen dat je met iemand meegereisd hebt is lastig, want dan moet de Klantenservice op jouw verzoek in andermans reisinformatie gaan graven. Mocht diegene op saldo reizen dan zijn reizen met andere vervoerders niet eens zichtbaar voor NS.

Reageer