beantwoord

dubbel opstaptarief betalen

• 14 november 2016
  • 1 reactie
  • 133 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een trajectkaar voor Amersfoort-Duivendrecht. Maar als ik van Amersfoort naar Holendrecht reis moet ik een volledig kaartje Duivendrecht- Holendrecht betalen. M.a.w. ik betaal 2x het opstaptarief. Ik begrijp niet waarom ik dan 2x het opstaptarief moet
betalen. Dit heb ik dan immers toch al betaald? Het zou logischer zijn als alleen het prijsverschil tussen Amersfoort-Duivendrecht en Amersfoort-Holendrecht doorberekend zou worden. Graag hoor ik van u wat hier de reden voor is.

Hartelijke groet,

Mhoef

P.S. De klantenservice verwees me naar de voorwaarden. Maar deze bieden geen uitkomst op die vraag.

10.8

De volgende regels gelden voor het NS-gedeelte van uw traject:
• Voor het NS gedeelte wordt uw Vast traject bepaald op basis van de kortst mogelijke en dus goedkoopste route.
• Het is toegestaan voor het NS-gedeelte van uw reis alle mogelijke routes van NS te nemen die de NS-reisplanner aangeeft, mits u zonder onderbreking van het begintrajectstation tot aan uw eind trajectstation reist.
• Voor de berekening van de ritprijs worden aansluitende ritten bij NS waarbij sprake is van een tussenstop (niet zijnde het bereiken van een bestemming) als één rit beschouwd
indien het verschil tussen het uit- en incheckmoment minder dan 35 minuten is. Het station van de tussenstop wordt wel meegenomen bij het bepalen van de reisroute en ritprijs voor de betreffende rit.
• Indien u echter niet op uw Vast traject reist, maar wel via een door de NS-reisplanner aangegeven reisroute en onderweg uit- en
incheckt dan wordt deze reis in rekening gebracht.
• Voorbeeld: Stel u heeft een Abonnement genomen op het traject Utrecht Centraal - Leiden Centraal. Uw kortste reisroute is dan via Alphen aan den Rijn. Op deze reisroute kunt u op
alle stations tussen Utrecht Centraal en Leiden Centraal uit- en inchecken zonder meerkosten. Reist u echter niet op de kortste route, maar wel via een door de NS-reisplanner aangegeven
reisroute, bijvoorbeeld via Gouda, én checkt u uit op dit of een ander tussenliggend station, dan worden er voor deze reis wel kosten in rekening gebracht.
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 14 november 2016, 15:57

Dat ligt puur aan de wijze waarop Traject Vrij in elkaar zit. In de heel oude situatie (met het jaartrajectabonnement) was de situatie precies zo: voor het stuk buiten het afgekochte traject diende men een los kaartje te kopen voor de geldende prijs.

Met Traject Vrij betaalt u trouwens technisch gezien geen opstaptarief om de trein in te stappen, maar helemaal niets. U heeft immers geen 16-20 retourtjes op uw traject gekocht, maar het recht om een maand lang over het traject onbeperkt heen- en weer te reizen.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +1
Dat ligt puur aan de wijze waarop Traject Vrij in elkaar zit. In de heel oude situatie (met het jaartrajectabonnement) was de situatie precies zo: voor het stuk buiten het afgekochte traject diende men een los kaartje te kopen voor de geldende prijs.

Met Traject Vrij betaalt u trouwens technisch gezien geen opstaptarief om de trein in te stappen, maar helemaal niets. U heeft immers geen 16-20 retourtjes op uw traject gekocht, maar het recht om een maand lang over het traject onbeperkt heen- en weer te reizen.

Reageer