beantwoord

Dubbele betaling - hoe krijg ik mijn geld terug?

• 14 april 2015
  • 4 reacties
  • 715 Bekeken

De NS schrijft mijn abonnementsbijdrage elke 10e van de maand af. Dit komt mij nooit goed uit en zou ik het liefst net na de salarisstoring hebben, zo rond de 27e van de maand. Omdat het nu steeds niet lukte met de incasso, heb ik eind maart zelf maar vast mijn bijdrage overgemaakt. Nu blijkt dat de NS dit soort dingen niet verwerkt denk ik, want nu heb ik alsnog vandaag een incasso gehad van het abonnementsgeld. Moet ik de incasso nu storneren en het verschil (van ritten buiten mijn traject om) nog overmaken aan de NS? Mijn eigen betaling krijg ik niet meer teruggedraait. Hoe kan ik de datum van incasso wijzigen naar eind van de maand om problemen in de toekomst te voorkomen?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 14 april 2015, 21:25

Die datum valt voor een lopend abonnement niet te veranderen.

Het is niet raadzaam om de incasso te storneren. Ondanks uw eerdere betaling krijgt u dan zeer waarschijnlijk een incassobureau op uw dak. U kunt beter via de klantenservice aan NS vragen om uw handmatige betaling terug te boeken. De ervaring leert dat betalingen van NS enkele weken op zich kunnen laten wachten.
Bekijk origineel

4 reacties

Het is niet raadzaam om de incasso te storneren. Ondanks uw eerdere betaling krijgt u dan zeer waarschijnlijk een incassobureau op uw dak. U kunt beter via de klantenservice aan NS vragen om uw handmatige betaling terug te boeken. De ervaring leert dat betalingen van NS enkele weken op zich kunnen laten wachten.

Dit is wel een zeer klant-onvriendelijke benadering.

dus je moet eerst je abonnement opzeggen en dan opnieuw aanvragen?

Ik heb hetzelfde probleem. Aangegeven dat ik aan het eind van de maand wil laten overschrijven, maar daar trekt de verantwoordelijke dienst zich blijkbaar niets van aan.

Waardeloze manier van doen en nogal arrogant, uit de tijd en nodeloos formeel.
gaat helaas niet, dan had je het abonnement eerder in laten gaan. Als je abonnement bijvoorbeeld rond de 1e van de maand ingaat dan schrijft de NS uiterlijk een week later van je rekening af. Als je een maandabonnement of kwartaal abonnement hebt dan kun je er iets aan doen, maar heb je abonnement voor een jaar vast gezet is het helaas katjang kaas....:(
Reputatie 1
Badge
Kom, kom-als je eind van de maand wordt betaald, dan weet je toch dat je daarvan-ooit-je ABO moet betalen. Als je echt zo krap zit, dat er eenmaal want als eenmaal in ritme, dan hou je dat vast), of dat nou 2/12 of 22 dagen later is. Er is gewoon een vaste regel dat je ca. 1 week na de verloopdatum genoeg geld voor die incasso moet hebben. Dan stel je de koop van die nieuwe schoenen of dat leuke jurkie maar een week of 2 uit.
Junior heeft nog een hoop te leren van hoe het in dit leven zo toegaat.

Dit is wel een zeer klant-onvriendelijke benadering.

dus je moet eerst je abonnement opzeggen en dan opnieuw aanvragen?

Ik heb hetzelfde probleem. Aangegeven dat ik aan het eind van de maand wil laten overschrijven, maar daar trekt de verantwoordelijke dienst zich blijkbaar niets van aan.

Waardeloze manier van doen en nogal arrogant, uit de tijd en nodeloos formeel.

Reageer