beantwoord

Duur abonnement aanpassen aan studie duur

• 24 februari 2014
  • 1 reactie
  • 431 Bekeken

Beste NS,

Op jullie website hebben jullie speciaal een actie voor uitgestudeerden en langstudeerders. Nu val ik onder geen van beide groepen. Ik studeer momenteel nog, maar heb mijn studie volledig nominaal gehaald tot nu toe. Echter heb ik vanaf Maart toch geen recht meer op mijn studentenreisrecht.

Ik ga dan voor het gemak maar even vanuit dat ik mij zelf moet schalen in de categorie langstudeerders (ook al ben ik dat dus niet). De keuze die ik dan heb is naar mijn mening zeer beperkt. Ik ben een fanatiek gebruiker van de trein. Ik doe regelmatig rondje Nederland in een week zoals ik dat zelf noem (van Friesland tot Brabant en van het westen naar het oosten). De abonnementen waar ik, kijkend naar mijn reisgedrag, voor in aanmerking kom zijn voor een student niet te betalen. De beste oplossing is dan ook het daluren vrij abonnement, ik zal mijn reistijden dan enigszins moeten aanpassen, maar dat heb ik er voor over. Al stuit ik daarbij op het volgende probleem. Dit abonnement is alleen als jaarabonnement af te sluiten. Nu studeer ik nog tot eind juni en de periode daarna heb ik geen overzicht van mijn reisgedrag, bovendien heb ik dan geen inkomsten en zit ik wel met een abonnement.

De enige oplossing die ik zie is verre van ideaal. Ik zal een weekend vrij abonnement moeten afsluiten, echter reis ik het minst binnen de tijd restricties van dit abonnement, maar dit abonnement is voor een student nog enigszins betaalbaar. Daarnaast zal ik de komende maanden veel moeten bij betalen omdat ik ook regelmatig doordeweeks reis, maar ik zal dan straks na juni als werkzoekende niet opgescheept zitten met torenhoge maand lasten.

Kunt u mij aangeven of u mij ergens te gemoed kan komen? (In bijvoorbeeld de duur van het abonnement) Wellicht kunt u dit in overweging nemen en velen studenten met mij verblijden.

Met vriendelijke groet,

Marije Willemsen
icon