beantwoord

Duur van het daluren abonnement i.v.m. verlopen persoonlijke ov chipkaart

• 26 augustus 2015
  • 10 reacties
  • 305 Bekeken

Goedenavond,

Mijn man en ik hebben wat vragen over het daluren abonnement a 50 euro per jaar. Stel ik sluit het nu af, loopt het dan tot het eind van dit jaar of door tot eind augustus 2016 zodat je een vol jaar hebt? De persoonlijke ov chipkaart verloopt namelijk in juli 2016. Ook heb ik een vraag over de 40% meereis korting, hoe krijgt de ander dat product op de anonieme ov chipkaart en hoe gaat dat met in en uit checken? hoop van jullie te horen, groetjes Roos
icon

Beste antwoord door Sivan NS 27 augustus 2015, 10:15

Hoi Roos, en welkom op het Serviceforum!

Even een correctie: wij sturen niet vanzelf een nieuwe kaart, aangezien je de kaart al had voorafgaand de bestelling. Wij beschikken dus ook niet over jouw pasfoto. Je zult zodoende zelf tijdig een nieuwe kaart via Klantenservice OV-chipkaart moeten bestellen.

Je kunt er inderdaad ook voor kiezen om een Dal Voordeel te kopen met nieuwe OV-kaart.

Succes!
Bekijk origineel

10 reacties

Een jaarabonnement is vanaf de ingangsdatum een heel jaar geldig. Als de OV-chipkaart in de tussentijd vervalt, krijg je vanzelf een nieuwe. Je kunt echter ook tijdens de bestelling gewoon (gratis) een nieuwe bestellen.

Samenreiskorting moet voor de reis bij de automaat op de OV-chipkaart van degene die meereist worden geladen. Dat kan ook op een anonieme kaart. Samenreiskorting vervalt 35 minuten na een uitcheck.
Dat is snel, bedankt 🙂.

Ik ga het aanschaffen en ben goed geholpen. Groetjes Roos 😃
Je kunt tijdens het bestellen gewoon kosteloos een nieuwe kaart bestellen. Er staat geen limiet op het aantal persoonlijke kaarten dat je kunt bezitten.

Er is, voor zover ik weet, momenteel geen actie met Dal Voordeel-abonnementen. Dergelijke acties worden ook niet aangekondigd.

Even een correctie: wij sturen niet vanzelf een nieuwe kaart, aangezien je de kaart al had voorafgaand de bestelling. Wij beschikken dus ook niet over jouw pasfoto. Je zult zodoende zelf tijdig een nieuwe kaart via Klantenservice OV-chipkaart moeten bestellen.

Je kunt er inderdaad ook voor kiezen om een Dal Voordeel te kopen met nieuwe OV-kaart.

Succes!

Succes!

Dat is vervelend om te horen want dat was precies waar ik bang voor was. Is de aanvraag van de nieuwe ov dan ook kosteloos? Anders was een nieuwe OV handiger geweest.Is wel fijn als dat ook bij de info op de site komt te staan als je het abonnement afsluit. Nu staat er alleen iets over de zes weken termijn.
Nee, de kosten van de duplicaat zijn voor eigen rekening. Je kunt een verzoek indienen bij Klantenservice om die kosten terug te krijgen. Er staat overigens ook niet op onze site vermeld dat je wél een nieuwe kaart krijgt wanneer deze verloopt.
Nee, de kosten van de duplicaat zijn voor eigen rekening. Je kunt een verzoek indienen bij Klantenservice om die kosten terug te krijgen. Er staat overigens ook niet op onze site vermeld dat je wél een nieuwe kaart krijgt wanneer deze verloopt.

Er staat dat als je een dal voordeel abonnement afsluit je 1) een gratis nieuwe persoonlijke ov kunt aanvragen of 2) gebruik kunt maken van de huidige persoonlijke ov zoals wij in dit geval gedaan hebben. Er staat bij: verloopt uw kaart binnen 6 weken, dan kunt u een nieuwe ov chipkaart aanvragen, hier zijn geen kosten aan verbonden. Vandaar dat het mij bevreemd dat er tijdens de abonnementsperiode dan geen nieuwe kaart kosteloos verstrekt wordt en dat er dan niet iets bij staat van let op, verloopt uw persoonlijke ov chipkaart binnen het jaarabonnement, dan kunt u beter kosteloos een nieuwe persoonlijke ov chipkaart aanvragen.
Of dat er ergens staat dat je twee persoonlijke ov chipkaarten naast elkaar mag hebben.

Ik heb het product nog niet op de huidige ov chip geladen en het abonnement gaat volgend weekend in. Is het nog mogelijk om te annuleren en een nieuwe ov kosteloos aan te vragen?
Kun jij de tekst die jij hebt gevonden bij punt 2 citeren voor mij? Dan kijk ik even met je mee. Mogelijk moet er dan inderdaad iets worden aangepast!
Hahaha wie is hier nu de moderator 😃.

De tekst van het gebruik van de huidige en de nieuwe ov komt niet meer in beeld omdat ik nu alleen de optie "nog een ov kaart toevoegen" kan selecteren omdat mijn huidige ov kaart al het abonnement bevat en dus niet meer geselecteerd kan worden. Je ziet het alleen bij het aangaan van het abonnement.

Dit is wel de tekst voor het aangaan van het abonnement met nieuwe ov chipkaart: (de 7,50 aan ov kaart kosten zijn doorgestreept en staat op 0.-,)

Wanneer kiest u voor een nieuwe kaart?
Als u nog geen persoonlijke OV-chipkaart heeft
Als u op uw huidige OV-chipkaart een Voordeelurenabonnement heeft staan dat u wilt behouden, dan heeft u voor het (doorlopende) abonnement dat u wilt bestellen een nieuwe OV-chipkaart nodig.
Let op! Voor deze aanvraag heeft u een digitale pasfoto nodig. U kunt hier uw pasfoto aanmaken en versturen.
:)

Ik vind alleen de tekst: "Een Dal Voordeel abonnement kunt u online bestellen. Hiervoor heeft u een persoonlijke OV-chipkaart nodig. Heeft u nog geen persoonlijke OV-chipkaart of is uw kaart binnen 8 weken verlopen? Dan bestelt u tegelijk met het abonnement een nieuwe kaart. Deze is gratis. Binnen 1 week ontvangt u de OV-chipkaart mét het abonnement er op in huis." Dit gaat alleen over wanneer je een bestelling doet met een nieuwe kaart.

Reageer