Duurder uit | NS Community
beantwoord

Duurder uit

  • 22 February 2022
  • 3 reacties
  • 113 Bekeken

Op vrijdag 11 februari j.l. ben ik van Enschede naar Amsterdam Zuid gereisd ergens in de middag. Kosten € 15,06 met mijn kortingskaart.

Op zondag 13 februari ben ik op ongeveer hetzelfde tijdstip teruggereisd. Helaas moest ik toen door werkzaamheden aan het spoor via Zwolle. Dat kost een hoop extra tijd maar ook extra kosten: € 22,80 ipv de € 15,06.  Verschil € 7,80

Wordt dit vergoed? Zo ja, wat moet ik dan doen?

icon

Beste antwoord door Robert B 22 February 2022, 18:38

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6

Het is inderdaad wat lastiger omdat dit nu gesplitst is tussen twee vervoerders. Ik zou alle gegevens moeten hebben om te zien wat er mogelijk is dus ik raad ook aan om contact op te zoeken met de Klantenservice. Met de data die daar te zien is kan er veel meer gedaan worden. Ik kan je niet zeggen of compensatie mogelijk is in dit geval, maar er is een kans dat het wel mogelijk is. 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Via Zwolle reis je inderdaad om, de prijs zou dan (volgens de Reisplanner) € 20,45 zijn.

Geld terug bij vertraging is waarschijnlijk geen optie, want via Zwolle duurt maar een klein kwartiertje langer.

Neem contact op met de Klantenservice voor je opties (telefoon, chat, Twitter of Facebook).

Wellicht ook handig om te melden om welke werkzaamheden het ging, dat zullen deze zijn geweest https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/11275-12-februari-2022-werkzaamheden-schiphol-lelystad-schiphol-amersfoort

Badge +3

Denk overigens dat het lastig wordt omdat er Blauwnet in je (om)reis zit, en die willen natuurlijk ook hun geld zien.

De hele reis Amsterdam Zuid - Enschede via Zwolle zou je (zonder onderweg in- en uit te checken) nog met NS kunnen maken via Deventer, maar dat zou je nog weer een kwartier extra gekost hebben.

In dat geval (via Zwolle en Deventer met NS) zou je uiteindelijk € 15,06 betaald hebben, en wellicht zelfs GTbV kunnen aanvragen voor 30+ minuten.

Maar de Reisplanner stuurde je natuurlijk met Arriva vanaf Zwolle, met alle (min of meer terechte) extra kosten van dien.. hoewel die omreis ‘gedwongen’ was.

Wellicht kan een moderator een blik werpen op deze situatie?

Reageer