beantwoord

Dwangbevel van de NS voor terugbetalen restitutie na onterechte incasso (21,43 euro)

• 30 October 2014
  • 1 reactie
  • 168 Bekeken

Inmiddels een maand verder en vele belminuten.
Mijn dochter had een Traject vrij abonn. Er werd onterecht 21.43 van haar OV chipcard afgeschreven, daarover gebeld en inderdaad was een foutje van de NS, ze kreeg het bedrag direct teruggestort op haar RABObank rekening.
Groot is mijn verbazing dat ik een paar wkn daarna een brief kreeg met de mededeling dat ik dat nog moest betalen ... even gebeld en was inderdaad een foutje. Nog geen week later, weer een bericht ... weer met dezelfde mededeling. Mail gestuurd en nogmaals het betalingsverzoek, zonder enige toelichting.

Nu een dwangbevel, betalen anders 40 euro extra !

Weer gebeld, nogal geschrokken en geergerd nu. De restitutie was onterecht geweest of ik het bedrag nu eindelijk eens wil overmaken. Ik sta nogsteeds versteld van de toon van het gesprek. Echt NS onwaardig, mijnsinziens.

Ik vao
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 30 October 2014, 19:30

Bekijk origineel

1 reactie

Hallo Isala30! Welkom op het NS serviceforum. Ik heb je topic naar abonnementen verplaatst om de vindbaarheid te vergroten. Spijtig om deze situatie te lezen. Ik kan begrijpen dat dit niet prettig is. Toch kan ik het nog niet helemaal plaatsen en ontvang om die reden graag een priv├ębericht van je met alle gegevens. Ik zal er vervolgens naar gaan kijken.

Reageer