beantwoord

E-ticket met korting

• 15 oktober 2014
  • 6 reacties
  • 225 Bekeken

Ik las dat de NS geen e-tickets met 40% korting meer verkoopt.

Ik vind het gewoon asociaal van de NS. De NS verplicht mensen nu met die gekke chipkaart te reizen. Tegen de zin in van ongeveer half Nederland. Dit is gewoon reizigers dwingen, omdat de NS heeft gezien dat mensen massaal e-tickets kopen in plaats van te chippen. Nu ben ik verplicht 20 euro op een kaart te zetten, plus de kosten van de treinreis en busreis. En dan hopen dat alles goed gaat, en er niet teveel of verkeerd word afgeschreven anders sta ik weer uren in de kou en word ik verdacht van zwartrijden. En hoe zit dat met vrienden uit het buitenland? die kunnen niet meer met mij op korting. Echt super onvriendelijk allemaal.

Ik ga mijn kortingskaart opzeggen en ik zal alleen nog met de trein reizen als ik geen andere keuze heb. Dat krijg je als je reizigers DWINGT. Je hebt het voor elkaar NS. Mijn geld krijg je niet meer.
icon

Beste antwoord door Anonymous 15 oktober 2014, 10:38

Je redenering dat NS gestopt is met het verkopen van e-tickets met korting, omdat mensen massaal e-tickets met korting gingen kopen in plaats van te chippen, klopt niet. Het verplicht in- en uitchecken en de beëindiging van het verkopen van e-tickets met korting heeft namelijk, drie maanden geleden, op exact hetzelfde moment plaatsgevonden.

Ook dat je 20 euro op je OV-chipkaart moet zetten plus de kosten van je trein- en busreis klopt niet helemaal. Als je minimaal 16 euro op je kaart hebt staan, kun je inchecken bij NS. Je kunt dan een treinreis maken, twv. maximaal EUR 16, bij NS en vervolgens in- en uitchecken in de bus. Je kunt namelijk maximaal 4 euro 'rood staan'. Met je kortingskaart kun je trouwens al inchecken bij NS als er EUR 6,00 saldo op je OV-chipkaart staat.

Vrienden uit het buitenland kunnen gewoon met korting met je meereizen. Daarvoor moeten ze wel bij de automaat Samenreiskorting op een (eventueel anonieme) OV-chipkaart laden.
Bekijk origineel

6 reacties

Mee eens ja, het is gewoon reizigers pesten en dwingen om een chipkaart aan te schaffen, waarbij je evenwel naar de automaat moet lopen elke keer om de samenreiskorting te laden.

Welke gek dat bedacht heeft ?
Je redenering dat NS gestopt is met het verkopen van e-tickets met korting, omdat mensen massaal e-tickets met korting gingen kopen in plaats van te chippen, klopt niet. Het verplicht in- en uitchecken en de beëindiging van het verkopen van e-tickets met korting heeft namelijk, drie maanden geleden, op exact hetzelfde moment plaatsgevonden.

Ook dat je 20 euro op je OV-chipkaart moet zetten plus de kosten van je trein- en busreis klopt niet helemaal. Als je minimaal 16 euro op je kaart hebt staan, kun je inchecken bij NS. Je kunt dan een treinreis maken, twv. maximaal EUR 16, bij NS en vervolgens in- en uitchecken in de bus. Je kunt namelijk maximaal 4 euro 'rood staan'. Met je kortingskaart kun je trouwens al inchecken bij NS als er EUR 6,00 saldo op je OV-chipkaart staat.

Vrienden uit het buitenland kunnen gewoon met korting met je meereizen. Daarvoor moeten ze wel bij de automaat Samenreiskorting op een (eventueel anonieme) OV-chipkaart laden.
Niet gewoon, ze moeten een chipkaart kopen a 7,50, ze moeten saldo laden min 10 euro en ze moeten elke reis naar de automaat lopen en daar nog een product laden.

Dat is niet gewoon.

NS kan ook gewoon eenmalige chipkaarten aanbieden met korting en e tickets met korting.
Dat is wel gewoon.
Ik vind het wel gewoon. Succes ermee verder!
Welkom op het forum muisje. Ik kopieer even een reactie van Thom, een forumlid die dit eerder juist en duidelijk heeft verwoord. 'NS wil het reizen met de chipkaart bevorderen. Als het mogelijk blijft met 40% korting op een e-ticket te reizen dan kan dat mensen er van weerhouden te reizen met een OV-chipkaart. Mensen die met korting reizen, zijn de meest frequente reizigers en mensen die vol tarief betalen vaker niet. Op deze wijze wordt dus het kiezen voor de chipkaart gestimuleerd want mensen betalen niet onnodig het standaardtarief en willen de korting. Groet Ramon
Dat is een onzin argument, want dan moet je ook geen e tickets aanbieden tegen vol tarief.

Dat zijn namelijk de mensen die je wilt overhalen, niet de mensen die al met een chipkaart reizen.

Nu vervreemd je juist mensen, want die willen wel de korting als ze 1x meereizen maar niet de lasten.

Reageer