beantwoord

Een kind meenemen met een Kidsvrij-abonnement

• 16 augustus 2015
  • 8 reacties
  • 228 Bekeken

Wij hebben geen abonnement of iets, maar reizen met de trein via kaarten van AH en het Kruidvat. Geen fervente ov-reizigers en dus maar een keer of zes per jaar. Nu kwam ik het kidsvrij-abonnement tegen en dacht: He, we reizen regelmatig met onze kleindochter dus dat is handig.
Het zal wel en ik doe natuurlijk wat fout maar ik moet een OV-chipkaart voor € 7.50 aanschaffen en dan krijg ik een Kidsvrij-abonnement voor € 0,01 in mijn woorden vertaald.
Ik upload een pasfoto en vul mijn gegevens in en dan vervolgens krijg ik de melding dat ik die Ov-chipkaart niet kan krijgen dus een abonnement moet nemen.
Ik denk dus dat ik iets fout doe.
MAAR WAT??
icon

Beste antwoord door Dennis 16 augustus 2015, 15:57

Het moeten de naam en de geboortedatum van de kleindochter zijn.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Het moeten de naam en de geboortedatum van de kleindochter zijn.
Hartelijk dank. Geen idee dat dat werd bedoeld, maar nu kom ik verder
Even voor de zekerheid: Het moet ook een pasfoto van haar zijn.
Reputatie 6
Badge +2
Even voor de zekerheid: Het moet ook een pasfoto van haar zijn.
Inderdaad. Ik vermoed overigens dat het geen bankrekening van het kind hoeft te zijn.
Vergeet overigens niet dat het een doorlopend abonnement is. Over 5 jaar, mist het dan nog gratis is , krijg je dus automatisch een nieuwe ov-chipkaart, waarvoor je weer 7 euro 50 moet betalen. Ook al is je kleinkind ondertussen 12 jaar geweest, dat kan dan weer net niet automatisch verwerkt worden, zodat het beëindigd wordt.*

* Dit betreft een aannamen, dit door het gebruikmaken van de welbekende NS-logica.
Reputatie 6
Badge +2
Als je automatisch een nieuwe ov-chipkaart krijgt is die volgens mij gratis.
@Sem: dit is niet juist. Het Kids Vrij stopt vanzelf wanneer je de leeftijd van 12 jaar hebt bereikt. Zowel het contract als het product op de kaart. Daarnaast hoef je geen 7.50 te betalen wanneer je bij je bestelling kiest voor meteen een nieuwe kaart.
Reputatie 1
Badge
Maar je kan het al aanvragen voor kinderen vanaf 4-die zijn anders betaalplichtig-en dus 9 als hun kaart verloopt-en zal er altijd heel anders uitzien op de foto.
Dat in die gevallen echt geen 7.50 zal moeten wroden betaald zullen we moeten afwachten-ik denk van wel. In de overbekende NS-logica zal waarschijnlijk automatisch met de foto van 4 jaar een nieuwe kaart worden aangemaakt voior de dan 9-jarige.

Reageer