Een maand altijd vrij, is dit mogelijk? | NS Community
beantwoord

Een maand altijd vrij, is dit mogelijk?

  • 2 January 2023
  • 9 reacties
  • 422 Bekeken

Ik wil voor 1 maand gebruik maken van het abonnement altijd vrij. Echter staat er dat ik deze pas na de eerste maand op kan zeggen. 

Kan ik de betaling van de tweede maand omzeilen door richting het einde van de maand mijn abonnement te wijzigen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 2 January 2023, 12:50

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4

@Andyret2 laat begin februari maar weten wat de uitkomst is, na dat maandje (januari) Weekend Vrij en een wissel terug naar Basis op de ingangsdatum van NS Flex (1e van de maand).

ja dat doe ik zeker 

ik hebt de factuur gekregen wat @Robert B inderdaad zei het word niet in rekening gebracht het staat wel maar word gelijk verrekend en sta min ook ik betaald nu alleen de reiskosten 

Reputatie 4

@Andyret2 laat begin februari maar weten wat de uitkomst is, na dat maandje (januari) Weekend Vrij en een wissel terug naar Basis op de ingangsdatum van NS Flex (1e van de maand).

ik hebt nu gewijzigd naar basis morgen hoor dat ook op de factuur staat ik laat je weten 

Reputatie 4

@Andyret2 laat begin februari maar weten wat de uitkomst is, na dat maandje (januari) Weekend Vrij en een wissel terug naar Basis op de ingangsdatum van NS Flex (1e van de maand).

ja dat doe ik zeker 

Badge +3

@Andyret2 laat begin februari maar weten wat de uitkomst is, na dat maandje (januari) Weekend Vrij en een wissel terug naar Basis op de ingangsdatum van NS Flex (1e van de maand).

Badge +3

dat klopt inderdaad want mijn factuur datum is elke 1 van de maand ik hebt nu op dag weekendvrij genomen dit werd inderdaad gelijk gefactureerd ik ben benieuw hoe dat zit dat straks op 1 dag naar basis als goed is krijg ik geen geld terug want dan loop geen abonnement voor de volgende maand

Als je (vaste) maandelijkse Flex factuurdatum de 1e is en je op 1 januari Weekend Vrij genomen hebt kan je vanaf 1 februari weer wisselen naar Basis.

Je krijgt dan geen factuur voor Weekend Vrij voor februari. De factuur (datum 2 februari) zal € 0,00 zijn, plus eventuele reiskosten van januari natuurlijk (en mogelijk nog wat reiskosten van 2022).

Reputatie 4

Een volgende maand wordt tegenwoordig niet meer gefactureerd als je wisselt op precies de eerst mogelijke datum (dag van de maand waarop je NS Flex ooit ingegaan is). De factuurdatum is nu ook een dag later geworden.

Scheelt bij Altijd Vrij toch een aardig bedrag, ook al krijg je een latere wisseling binnen een week wel naar rato vergoed.

dat klopt inderdaad want mijn factuur datum is elke 1 van de maand ik hebt nu op dag weekendvrij genomen dit werd inderdaad gelijk gefactureerd ik ben benieuw hoe dat zit dat straks op 1 dag naar basis als goed is krijg ik geen geld terug want dan loop geen abonnement voor de volgende maand

Badge +3

Een volgende maand wordt tegenwoordig niet meer gefactureerd als je wisselt op precies de eerst mogelijke datum (dag van de maand waarop je NS Flex ooit ingegaan is). De factuurdatum is nu ook een dag later geworden.

Scheelt bij Altijd Vrij toch een aardig bedrag, ook al krijg je een latere wisseling binnen een week wel naar rato vergoed.

Reputatie 6
Badge +1

Je kunt het abonnement inderdaad pas na de eerste maand opzeggen. Maar wanneer je het abonnement opzegt, zal de opzegging direct van kracht zijn. Je zit er dan dus geen tweede maand aan vast. 

Waarschijnlijk wordt de tweede maand dan al wel gefactureerd, maar je krijgt dan een creditfactuur waarin de tweede maand wordt verrekend. Een eventuele terugbetaling vindt vaak binnen enkele dagen plaats. 

Badge +3

U kunt uw abonnement voor het eerst opzeggen op de eerste dag van de tweede maand. Als u het abonnement die dag opzegt, dan zouden de abonnementskosten voor de tweede maand niet in rekening gebracht moeten worden.

Overigens kunt u uw abonnement na de eerste maand op elk moment stopzetten. Zou u het bijvoorbeeld op dag 8 van de tweede maand stopzetten, dan krijgt u de vooruitbetaalde abonnementskosten voor de rest van de tweede maand gewoon terug.

Reageer