beantwoord

Eén rit met twee abonnementen

• 23 december 2014
  • 8 reacties
  • 225 Bekeken

Van mijn werk heb ik een businesskaart Amsterdam CS - Haarlem. Privé heb ik een landelijke 40% kortingskaart. Als ik van Amsterdam CS naar Santpoort-Noord wil, hoe bereis ik dit traject tot en met Haarlem gratis (op mijn businesskaart) en van Haarlem tot en met Santpoort-Noord met 40% korting (op mijn privékaart) zonder verplicht te moeten uitstappen uit/inchecken op station Haarlem?

Vroeger, in het papieren tijdperk kon ik namelijk nog gewoon een kaartje met 40% korting op Amsterdam CS kopen voor het tweede deel van mijn reistraject.

Alvast dank voor uw antwoord.
icon

Beste antwoord door Pe_pe 23 december 2014, 09:29

Als ik van Amsterdam CS naar Santpoort-Noord wil, hoe bereis ik dit traject tot en met Haarlem gratis (op mijn businesskaart) en van Haarlem tot en met Santpoort-Noord met 40% korting (op mijn privékaart) zonder verplicht te moeten uitstappen uit/inchecken op station Haarlem?

Niet. Uitstappen, uitchecken, inchecken, volgende trein afwachten is de enige mogelijkheid om dit nog te doen.
Bekijk origineel

8 reacties

Als ik van Amsterdam CS naar Santpoort-Noord wil, hoe bereis ik dit traject tot en met Haarlem gratis (op mijn businesskaart) en van Haarlem tot en met Santpoort-Noord met 40% korting (op mijn privékaart) zonder verplicht te moeten uitstappen uit/inchecken op station Haarlem?

Niet. Uitstappen, uitchecken, inchecken, volgende trein afwachten is de enige mogelijkheid om dit nog te doen.
Reputatie 4
Badge
Of business card opzeggen en privé een trajectvrij abonnement nemen.
Of werkgever overtuigen dat de administratieve rompslomp van het verrekenen van privéreizen gemaakt met de business card wel mee valt.

(tenzij de privé kaart een voordeelurenabonnement is of wanneer de spits stopt tussen CS en Haarlem dan kan het zijn dat deze twee opties geen korting geven terwijl uitstappen en uit/in checken wel korting oplevert.)
Of de NS overtuigen dat de administratieve rompslomp van het onderscheiden van een afwijkend rekeningnummer voor het incasseren van variabele kosten reuze meevalt.
Helaas zal dat voor Sint Juttemis vast niet gebeuren dus zit er vermoedelijk niets anders op dan toch maar te accepteren dat bij elk van de gekozen "oplossingen" de lasten bij de reiziger, de werkgever of beiden liggen.
Wat jij zegt Theofiel, beetje raar dat de reiziger of werkgever dit probleem dient op te lossen. Offtopic, maar een soortgelijk probleem: Ik ben ook erg benieuwd hoe het werkt met netkaarthouders die (binnenkort) de intercity naar Antwerpen pakken. Dan móet je wel uitstappen.
Wat gaat er binnenkort aan die situatie veranderen dan?
Dan rijdt de ouderwetse Beneluxtrein weer, toch? Of rijdt die al? Hoe het ook zij, dan zul je dus moeten uitchecken op Roosendaal, de trein waar je in zat zien wegrijden, om vervolgens een uur later in de volgende trein waarschijnlijk geen zitplaats meer te hebben. En dan daarbij dus alsnog, ondanks je gratis reizen moeten betalen voor dat laatste stukje tot de grens.
Die rijdt alweer sinds die Italiaanse kruimeldieven uit elkaar vielen.

In combinatie met een internationaal vervoerbewijs met 100% korting in Nederland, hoeft niet ingecheckt te worden, zodat er ook niet uitgecheckt hoeft te worden bij de grens.
Ok, dat valt alweer mee dan!

Reageer