beantwoord

Een trajectvrij daluren-abbonnement voor koppels!

• 14 januari 2020
  • 11 reacties
  • 144 Bekeken

Goedemiddag! 

Een idee; 

Kan er een abbonement worden toegevoegd aan NS-flex?! 

Ik heb een relatie met iemand die wat verder weg woont namelijk Eindhoven. Ik woon zelf in Arnhem.
Nu heb ik daarvoor al een weekendvrij abbo voor via NS-flex, echter lopen de kosten de pan uit als ik ook door de weeks soms langs wil gaan of bijvoorbeeld op maandagochtend terug wil reizen na 9:00.

Is het geen idee om een trajectvrij abbo voor de daluren toe te voegen aan NS-flex?! 
Dat zou voor de mensen met de lange afstandsrelatie ideaal zijn :) 

Daluren vrij is gelijk 103 euro en t.o.v. 32 euro weekend vrij voor die enkele x door de weeks niet reëel in deze situatie. 

Mij lijkt het een interessant abonnement en aantrekkelijk voor veel mensen!

icon

Beste antwoord door Laura NS 14 januari 2020, 12:40

Hoi Treinreizigerarnhem en welkom op onze NS Community!

Ik denk dat mensen al snel last van keuzestress zullen hebben als we voor specifieke situaties als deze abonnementen toe zouden voegen! 😉 Maar ik zal je suggestie doorzetten. :)

Bekijk origineel

11 reacties

Hoi Treinreizigerarnhem en welkom op onze NS Community!

Ik denk dat mensen al snel last van keuzestress zullen hebben als we voor specifieke situaties als deze abonnementen toe zouden voegen! ;) Maar ik zal je suggestie doorzetten. :)

Ik denk dat er vrij veel mensen in relatie met het ov naar elkaar toe reizen :) 
Daarom dat het mij interessant leek, traject vrij is namelijk gelijk 351 euro. 

D’r is niet echt een voordelige middenweg! 

Reputatie 5

Ik heb dit ook paar jaar gehad en ik had ook een weekendvrij. Maar ik vond die keren door de week niet de moeite om een traject abonnement af te sluiten en Flex zou alleen Dalvrij interessant zijn. Nu wonen we in een huis dus geen reiskosten meer.

Er zijn vele situaties denkbaar waarom de abonnementen niet passen. Als voor al dat soort situaties nieuwe abonnementen uit worden gevonden, wordt het niet overzichtelijker. Ik denk ook niet dat zo'n abonnement goedkoper zal zijn dan een Dal Vrij? D

Reputatie 3

Interessant... 

Maar ik zie even niet in hoe u met een Traject Vrij Daluren (als dat ooit nog zal bestaan) i.c.m een Weekend Vrij abonnement goedkoper uit gaat komen met uw reis in tegenstelling tot een Dal Vrij abonnement. Aangezien het Traject Vrij abonnement eigenlijk is voor mensen die frequent reizen op een traject en u daar niet onder valt. Het extra abonnement mag dan maar maximaal €101 kosten en ik heb een sterk vermoeden dat dat niet gaat gebeuren voor zo'n lage prijs. (@Lies87 was weer sneller dan ik met dit punt 😉) 

Die €351 waar u het over heeft is eigenlijk voor een Altijd Vrij abonnement per maand. 

Misschien is de toevoeging 40% korting buiten de spits wel interessant voor u. Voor €3 extra kunt u deze er al bij toevoegen. Met een enkele reis Arnhem ↔️ Eindhoven heeft u die €3 al terugverdiend. €10,56 (40% korting) t.o.v €17,60 (voltarief) 

Voor maar € 3,00 extra reis je in de daluren met 40% met Weekend Vrij + Weekend Voordeel (€ 34,00). Als je dan inderdaad na 9:00 uur (of tussen 4:00 uur en 6:30 uur) reist maandag, dan kan dat behoorlijk schelen! 😃 Je suggestie is inmiddels de deur uit trouwens! :)

Ik doe het nu met kortingskaartjes! via actievandedag etc. dus idd kom je ook op die 10,50. 

Het zou dan niet i.c.m. weekendvrij zijn, deze zeg je dan op. Daluren traject-vrij is dan namelijk ook geldig in het weekend op jouw gekozen traject.  (het weekend valt namelijk onder daluren). 

Dankjewel voor de tips in ieder geval 

Reputatie 3

Ahh... 

Ik had vernomen dat u weekend vrij wilde behouden omdat u in uw eerste post spreekt over toevoegen aan NS Flex.

@loklok8 haha ja misschien onduidelijk maar toevoegen als optie aan NS-flex. niet als toevoeging op mijn weekend vrij. 
Of d’r zou zoiets moeten zijn als daluren-week-traject vrij. maar dat wordt wel heel spannend! 

Badge +3

Voor maar € 2,00 extra reis je in de daluren met 40% met Weekend Vrij + Weekend Voordeel (€ 33,00). Als je dan inderdaad na 9:00 uur (of tussen 4:00 uur en 6:30 uur) reist maandag, dan kan dat behoorlijk schelen! :D Je suggestie is inmiddels de deur uit trouwens! :)

De combinatie die hierboven staat is niet mogelijk, maar ik denk dat bedoeld wordt dat je Weekend Vrij voor € 3,00 kunt aanvullen met 40% dalurenkorting doordeweeks (totaal €34,00).

@Robert B Een cijfertje ernaast getypt. Dat moest inderdaad € 34,00 zijn met de € 3,00 extra. Foutje van Lautje. Ik pas hem aan.

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat heel wat mensen blij zullen zijn als eerst traject-vrij aan Flex toegevoegd wordt. Want dat is er nog niet….

Reageer