beantwoord

éénmalige aanbieding voordeelurenabonnement

• 22 augustus 2015
  • 10 reacties
  • 683 Bekeken

In het verleden had ik een voordeelurenabonnement. Opgezegd omdat ik geen kaartjes meer kreeg.
Afgelopen week aanbieding van NS gekregen om alsnog een voordeelurenabonnement te kopen maar nu... met 7 papieren kaartjes met chip.

Helaas staat er niet bij hoe deze te bestellen (heb actie code). Overal op website gekeken waar ik de mededeling kreeg dat voordeelurenabonnementen niet meer verkocht werden.
In de folder werd voor meer informatie verwezen naar ns.nl/dagvoordeeluren waarna ik een pdf kreeg met...precies dezelfde folder die ik al voor me had liggen.

Heb uiteindelijk de klantenservice gebeld. De medewerker was niet op de hoogte van deze actie. Uiteindelijk er toch in geslaagd telefonisch te bestellen en te betalen.
Ik heb eigenlijk geen vraag maar wil alleen opmerken dat dit toch ontzettend klungelig gedoe is.
icon

Beste antwoord door Herman NS 25 augustus 2015, 18:00

Helaas is dat niet de bedoeling Michiel. De actie is alleen voor mensen die hun Voordeelurenabonnement met Keuzedagen hadden opgezegd voor 1 juli 2013.

@ Breister: Vervelend dat de bestelling niet vlekkeloos is verlopen. De actie is redelijk snel uitgerold, waardoor sommige medewerkers mogelijk niet direct goed op de hoogte waren. Voor nu wens ik je veel reisplezier toe met jouw nieuwe abonnement.
Bekijk origineel

10 reacties

Helaas is dat niet de bedoeling Michiel. De actie is alleen voor mensen die hun Voordeelurenabonnement met Keuzedagen hadden opgezegd voor 1 juli 2013.

@ Breister: Vervelend dat de bestelling niet vlekkeloos is verlopen. De actie is redelijk snel uitgerold, waardoor sommige medewerkers mogelijk niet direct goed op de hoogte waren. Voor nu wens ik je veel reisplezier toe met jouw nieuwe abonnement.
Afgelopen week aanbieding van NS gekregen om alsnog een voordeelurenabonnement te kopen maar nu... met 7 papieren kaartjes met chip.

Helaas staat er niet bij hoe deze te bestellen (heb actie code).

Uit hoeveel cijfers bestaat deze actiecode?
(M.a.w.: Is het een persoonlijke actiecode of een algemene actiecode)

Ik probeerde al zo'n mooi VDU abonnement voor mijn oma te bestellen,
maar daar heb je dus echt zo'n actiecode voor nodig 😉

https://www.ns.nl/producten/producten/p/vdu-met-keuzedagen-op-de-eenmalige-chipkaart

Bestelpagina:

https://www.ns.nl/webshop/nieuwproduct?product=VDU_DGK
Reputatie 1
Badge
Bij die klanten''service'' weten ze ook enkel wat iedereen op de site kan nazoeken-instructie is er niet bij en het is vaak een wisselende groep part-timers die wat bijklust in zo'n callcentrum-vandaag verzekering, morgen Postbank, dan NS.
Uw ervaring, waarde Breister, is kenmerkend voor veel aspekten van automatisering en klanten''service'' bij NS.
Badge +3
Voor toekomstige bezoekers: het gaat om deze pagina die gezocht werd.
In het verleden had ik een voordeelurenabonnement.
Opgezegd omdat ik geen kaartjes meer kreeg.

Volgens mij is hier sprake van een spraakverwarring:
De NS verkoop al jaren geen Voordeelurenabonnement (VDU),
maar alleen nog maar een Dal-Voordeel abonnement (DVD).

Geen spraakverwarring. Klik op de link en U ziet de folder. Maar mijn probleem is dat nergens staat hoe aan te vragen. en de klantenservice weet aanvankelijk nergens van. Uiteindelijk ging er ergens een lampje branden bij de servicedesk en het is nu telefonisch geregeld.
Die prijsverhoging is inderdaad fors (1,50 per kaart) maar daar staat tegenover dat je niet verplicht bent om je reizen netjes verdeeld over het jaar te maken.

Daarnaast lijkt het dat deze NS Dag Voordeeluren Chipkaart
door iedereen mag worden gebruikt.

Omgerekend kosten deze 7 tickets dan (€61,30 +€ 24,50 + €10,50) / 7 = €13,76 per stuk
(VDU abonnement + 7 digitale Keuzedagen + meerprijs 7 Voordeeluren chipkaarten).

Kijk je alleen naar de meerprijs van 7 papieren Keuzedagen dan betaal je:
€24,50 + €10,50 = €35 / 7 keuzedagen = €5 per NS Dag Voordeeluren Chipkaart.

Wie mag gebruik maken van Keuzedagen (artikel 2)?

Keuzedagen mogen aangevraagd worden door voordeelurenabonnementhouders vanaf het jaar waarin zij 60 jaar worden. Keuzedagen kunnen gebruikt worden op maandag tot en met vrijdag na 9 uur en op zaterdag en zondag de hele dag. Met keuzedagen kan gereisd worden in de treinen van NS, Arriva, Breng, Connexxion, Syntus en Veolia.

Voorwaarden Dag Voordeelkaart:

Dag Voordeelurenkaart: één
van de Eenmalige chipkaarten
die sommige personen (zie
artikel 9) tegen meerprijs thuisgestuurd
hebben gekregen en
waarmee deze personen vrij
kunnen reizen door in- en uit
te checken in de periode van
maandag tot en met vrijdag
tussen 00.00 uur en 04.00 uur
en tussen 09.00 uur en 24.00
uur en de hele dag op zaterdag
en zondag, op Goede Vrijdag,
2e Paasdag, Koninginnedag,
Hemelvaartsdag, Tweede Pinksterdag
en Bevrijdingsdag in een
jaar met een jaartal dat eindigt
met het cijfer 0 of 5. Dit alles
tenzij NS minstens drie maanden
voor uw reisdatum op
ns.nl/voorwaarden andere tijden
en/of dagen aangeeft. Op
ns.nl/voorwaarden staat wie
hiervoor in aanmerking komt, op
welke dagen en op welke tijdstippen
vrij gereisd mag worden
en in welke treinen vrij gereisd
mag worden.
Reputatie 4
Badge
Die prijsverhoging is inderdaad fors (1,50 per kaart) maar daar staat tegenover dat je niet verplicht bent om je reizen netjes verdeeld over het jaar te maken.
Let op: De herintroductie van papieren keuzedagen gaat gepaard met een aanzienlijke prijsverhoging.
Reputatie 4
Badge

Er is geen sprake van spraakverwarring.

Oudere klanten die hun voordeelurenabonnement hebben opgezegd bleken dat vaak te doen vanwege de introductie van digitale keuzedagen. Zij hebben middels de persoonlijke actiecode de mogelijkheid om alsnog hun voordeelurenabonnement te verlengen/heractiveren met de papieren dag-voordeelurenkaarten. Deze zijn niet beschikbaar bij Dal Voordeel omdat dat abonnement volgens mij altijd al digitale keuzedagen had.

Reageer