Eenzijdig opzeggen van een contract kan toch niet?

• 5 november 2019
  • 15 reacties
  • 473 Bekeken

Raar, ik heb een contract afgesloten met de NS en het wordt zomaar eenzijdig gewijzigd.

15 reacties

Reputatie 7
Badge

Dat kan @Heesemans 

Allerlei voorwaarden wijzigen continue, bent u het er niet mee eens, dan kunt u altijd opzeggen.

Reputatie 7
Badge +3

Raar, ik heb een contract afgesloten met de NS en het wordt zomaar eenzijdig gewijzigd.

Ja, hoor bedrijven zijn vrij om productformules of prijzen te wijzigen of met producten te stoppen. Het enige is dat u in dat geval moet kunnen opzeggen. 

Reputatie 7
Badge +3

Had u ook klachten toen er begin dit jaar een wijziging kwam dat met het Voordeelurenabonnement ook korting werd gegeven voor 6:30 uur? Dat was ook niet volgens de voorwaarden waaronder u het jaren geleden afgesloten had.

Reputatie 6
Badge

Ergens staat dat gewoon in het reglement/algemene voorwaarden dat de NS haar voorwaarden zomaar mag aanpassen, en uiteraard een tijdje van te voren waarbij ze het moeten melden. En dat doen ze nu ook. Je hebt zelf een jaar de tijd.

NS haalt iets bijzonder vervelends uit naar een grote groep reizigers (mij kost dat €850 per jaar). Wat mij stoort zijn de trucs die in de communicatie worden gebruikt zoals in de brief of deze community.

- Goed en slecht nieuws truc. Naast het slechte nieuws ook 'goed' nieuws plaatsen. We krijgen per jaar 7 euro korting! Wow.

- de timing truc. Verstuur een brief in november 2019 en laat het in januari 2021 dan lijkt het ver weg om zo de boosheid van de trouwe klanten te minimaliseren.Je opent de brief er ook mee.

- De bot. Iemand vanvde communicatie afdeling van de NS is duidelijk de communicatie in de groep aan het beïnvloeden. De "echte reisleider"?!

- Selectief plaatsen Ongewenste reacties haal je weg. Zoals deze waarschijnlijk.

Badge +3

- De bot. Iemand vanvde communicatie afdeling van de NS is duidelijk de communicatie in de groep aan het beïnvloeden. De "echte reisleider"?!

- Selectief plaatsen Ongewenste reacties haal je weg. Zoals deze waarschijnlijk.

Reisleider is gewoon een rank binnen de Community die automatisch toegekend wordt n.a.v. de activiteit van leden en het aantal ‘beantwoorde topics’ (beste antwoorden). Zo heb jij zelf de rank Op het juiste spoor en zal als je vaker post al snel Intercity worden.

NS medewerkers hebben NS achter hun naam, zijn moderator en hebben rechtsonder in hun profielfoto het NS logo staan.

Censureren doet men niet, tenzij een reactie tegen de forumregels/netiquette in gaat. Dus zolang je geen specifieke personen beledigt, aanzet tot fraude of andere ongewenste uitingen doet (over nazi’s of zo) is het prima. Je mag dus gewoon “kut NS!” zeggen, maar enge ziektes worden wel weggegumd.

Abonnementsvoorwaarden mogen gewijzigd worden met 3 maanden vooraankondiging. De NS wilden in 2011 al af van de korting in de middagspits maar heeft dit (na overleg met reizigersorganisaties) nog 10 jaar uitgesteld. De vooraankondiging is dus nu, en ruim een jaar van tevoren.

Als je dus zegt dat die wijziging je €850 per jaar kost, besef dan ook dat je €8500 bespaard hebt omdat je een abonnement hebt dat anderen al 9 jaar niet meer kunnen krijgen.

Reputatie 7
Badge +4

Er is geen enkele aanleiding dit te denken. 

Jammer dat u zichzelf hiermee onderuit haalt, want met uw verhaal over de moderne communicatie heeft u wel een punt.

Reputatie 7
Badge +3

- de timing truc. Verstuur een brief in november 2019 en laat het in januari 2021 dan lijkt het ver weg om zo de boosheid van de trouwe klanten te minimaliseren.Je opent de brief er ook mee.

Als het NS het niet ver van te voren aankondigt gaan er weer mensen zeuren dat het te laat aangekondigd is. Vandaar ruim een jaar van te voren.

Reputatie 5

Het zijn wel marketingtrucjes…. ruim 1 jaar van te voren een verhoging aankondigen. Natuurlijk zonder de mogelijkheid te bieden om nu meteen al per 31 dec 2020 op te zeggen. 

Veel mensen zijn straks de aankondiging vergeten en komen pas weer achter de verandering als ze een hogere rekening krijgen….

Er blijven dan genoeg klanten hangen en degenen die toch vertrekken is niet zo erg. Er is immers tekort aan materieel, en wie niet meer met de trein gaat zal niet klagen over de drukte…..

Is minder reizigers vervoeren soms winstgevender dan meer materieel aanschaffen en meer reizigers vervoeren?

Reputatie 7
Badge +3

@PhilnedVDU opzeggen kan altijd. Er hoeft niet nog een jaar gewacht te worden. Al zou ik een jaar wachten met opzeggen gezien het feit in 2020 nog gebruik gemaakt kan worden van middagspitskorting aanraden.

Badge

Is minder reizigers vervoeren soms winstgevender dan meer materieel aanschaffen en meer reizigers vervoeren?

Het materieel moet natuurlijk ook gefinancierd worden en daar moet ook geld voor zijn, op dit moment stroomt er veel nieuw materieel in en ook komende jaren stroomt er veel nieuw materieel in. Daarnaast is de ruimte op het spoor beperkt en zijn er in de nacht op dit moment al problemen met de ruimte op de opstelterreinen. Er wordt op diverse plekken in het land gewerkt aan het aanpassen van de opstelterreinen zodat er meer treinen kunnen staan en dat ze er ook kunnen worden schoongemaakt.

Het lijkt wel zo makkelijk om meer materieel in dienst te nemen maar ook alles wat er achter zit moet meegroeien en ook dat moet weer gefinancierd worden.

En in de spits rijden we op veel trajecten al met maximale lengte van de treinen en lopen we al tegen problemen aan omdat er stations zijn met te korte perrons voor de treinen waarmee de NS zou willen rijden op die trajecten.

Ik baal dat de ns zomaar mijn voorwaarden kan veranderen van een contract dat ik al 20 jaar heb

lijkt  zeker niet wettig volgens mij nog nooit eerder gebeurd Ns gaf eerder aan Voorwaarden van een contract staan vast Nou niet dus blijkbaar Ben hier echt heel boos over Eerst alleen vol tarief alleen tot negen uur in de ochtend Nu vanaf 2021 ook vanf 16.00 

Schandalig

Reputatie 7
Badge +3

Ik baal dat de ns zomaar mijn voorwaarden kan veranderen van een contract dat ik al 20 jaar heb

lijkt  zeker niet wettig volgens mij nog nooit eerder gebeurd Ns gaf eerder aan Voorwaarden van een contract staan vast Nou niet dus blijkbaar Ben hier echt heel boos over Eerst alleen vol tarief alleen tot negen uur in de ochtend Nu vanaf 2021 ook vanf 16.00 

Schandalig

In die voorwaarden staat dat NS de voorwaarden mag wijzigen op voorwaarde dat je als klant dan het contract op mag zeggen. Wat is er dan niet wettig aan?

Badge +3

En vanaf 2018 of 2019 was het ook vóór 6:30 geldig (wijziging voorwaarden) maar daar hoorde je natuurlijk niemand over.

Bovendien wordt het je niet afgenomen/opgeheven, want het blijft (tactisch van de NS) gewoon bestaan onder dezelfde naam, dus niemand wordt gedwongen naar Dal Voordeel en/of Flex.

Reputatie 7
Badge +3

En vanaf 2018 of 2019 was het ook vóór 6:30 geldig (wijziging voorwaarden) maar daar hoorde je natuurlijk niemand over

VDU-houders zijn hierover door NS nooit geïnformeerd. Geen wonder dat je er niemand over hoort. Ik kwam er achter via deze community.

Reageer