Error E102 | NS Community
beantwoord

Error E102

  • 30 August 2022
  • 7 reacties
  • 635 Bekeken

Ik wil een abonnement afsluiten op mijn ov kaart, echter krijg ik de error: “De geboortedatum komt niet overeen met je OV-chipkaart. (E102)”. Geboorte datum op ov site is hetzelfde als mijn geboortedatum op ns. Hoe los ik dit probleem op?

icon

Beste antwoord door Thom 31 August 2022, 05:39

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U zult contact op moeten nemen met Klantenservice. Het is erg druk vanwege de staking, dus er zijn wachttijden. Het is van belang dat uw geboortedatum overeenkomt met die op de ov-chipkaart zichtbaar is. Reizen met een pas met een onjuiste geboortedatum is gewoon frauduleus, dus het is zaak het wel snel in orde te maken. U kunt zelf een geboortedatum achteraf niet meer veranderen, dat moet echt via Klantenservice. Een foute geboortedatum in de administratie komt me merkwaardig voor.

Ik had vorige week exact hetzelfde. De oorzaak bleek te zijn dat het veld voor mijn ‘geboortedatum’ in de database NS nog leeg was. Die ontbrekende geboortedatum bij NS (waarde ‘null’) wordt vergeleken met de echte geboortedatum uit de database van de OV-chipkaart en dat komt dan natuurlijk niet overeen. Mijn vermoeden is dat de geboortedatum die je in het formulier opgeeft als je (als nieuwe klant) een abonnement afsluit niet direct wordt opgeslagen en dan gaat het een stap verder in het formulier dus mis. Misschien moet een programmeur van NS hier eens induiken, want het gebeurt dus kennelijk vaker dat deze fout optreedt. Is niet echt een prettige ervaring als nieuwe klant als je bij je online bestelling van een abonnement meteen vastloopt. Is uiteindelijk via de klantenservice wel prima verholpen trouwens.  

Hier het zelfde probleem zoals Sander beschrijft. Aanmelding een paar keer opnieuw doorlopen en nergens gelegenheid om aan mijn NS account een geboortedatum toe te voegen. Ook in het gegevensscherm van Mijn NS is de geboortedatum de enige informatie die ik zelf handmatig niet kan wijzigen. Daarom matcht de OV chip inderdaad niet met je NS account voor een nieuw abonnement Inmiddels in de chat met NS maar er blijkt een staking gaande te zijn ;-) dus ik kan me voorstellen dat het wellicht wat langer duurt. 

Hier hetzelfde probleem, heb via twitter de klantenservice benaderd.

De geboortedatum komt niet overeen met je OV-chipkaart. (E102)

Hier het zelfde probleem zoals Sander beschrijft. Aanmelding een paar keer opnieuw doorlopen en nergens gelegenheid om aan mijn NS account een geboortedatum toe te voegen. Ook in het gegevensscherm van Mijn NS is de geboortedatum de enige informatie die ik zelf handmatig niet kan wijzigen. Daarom matcht de OV chip inderdaad niet met je NS account voor een nieuw abonnement Inmiddels in de chat met NS maar er blijkt een staking gaande te zijn ;-) dus ik kan me voorstellen dat het wellicht wat langer duurt. 

Je kan inderdaad nergens een geboortedatum invullen, behalve via de klantenservice.

Maar je kan ook geen producten kopen als de geboortedatum op je OV chipkaart niet klopt met je NS account. 

Dat is wel een hele domme fout van de IT afdeling.

Reputatie 7
Badge +1

Hier het zelfde probleem zoals Sander beschrijft. Aanmelding een paar keer opnieuw doorlopen en nergens gelegenheid om aan mijn NS account een geboortedatum toe te voegen. Ook in het gegevensscherm van Mijn NS is de geboortedatum de enige informatie die ik zelf handmatig niet kan wijzigen. Daarom matcht de OV chip inderdaad niet met je NS account voor een nieuw abonnement Inmiddels in de chat met NS maar er blijkt een staking gaande te zijn ;-) dus ik kan me voorstellen dat het wellicht wat langer duurt. 

Je kan inderdaad nergens een geboortedatum invullen, behalve via de klantenservice.

Maar je kan ook geen producten kopen als de geboortedatum op je OV chipkaart niet klopt met je NS account. 

Dat is wel een hele domme fout van de IT afdeling.

 

Heel slecht getest in ieder geval. Zegt wel wat over het huidige bedrijf. En de klantenservice moet het allemaal maar weer oplossen.

Reputatie 7
Badge +1

Wie waagt een gok hoe lang dit euvel nog gaat duren voordat er echt is opgelost? 

Alleen voor degenen die forum volgen en wat kennis van IT hebben.

Geen prijs beschikbaar-die prijzenwinkel staakt ook.

Reageer