Error melding bij wijzigen NS Flex | NS Community
beantwoord

Error melding bij wijzigen NS Flex

  • 12 May 2021
  • 7 reacties
  • 1115 Bekeken

Bij het upgraden van mijn NS Flex abonnement krijg ik de volgende Error melding: ERROR: OA1412

Weet iemand wat dat betekent. Ik woon in het buitenland en heb al even niet gereisd. Heeft dat er wellicht mee te maken? 

icon

Beste antwoord door Mark NS 12 May 2021, 17:24

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

U bent niet de enige, zie ook 

 

Hoi Kitty, welkom op de NS Community. 

Krijg je deze melding in het scherm ‘controleer je gegevens’ en lukt het daarnaast ook niet om bepaalde details als adres of telefoonnummer te wijzigen, maar zijn verder alle gegevens wel inzichtelijk via Mijn NS? Ik ben deze melding eerder vandaag tegengekomen, kon toen zelf geen oorzaak vinden en heb het doorgezet naar IT om het na te laten kijken. Ik heb zojuist nog even contact gehad met een collega over deze melding nu die hier ook weer voorbij komt zodat het wat breeder onderzocht kan worden. In theorie zouden niet-Nederlandse adresgegevens niet in de weg moeten zitten, maar het zou best kunnen dat er een verband is. Hopelijk zal het snel opgelost worden, maar tot die tijd kun je voor wijzigingen terecht bij de klantenservice door te bellen of een bericht te sturen via de chat, Facebook of Twitter. 

Badge +3

Zie mijn aanvulling in het topic dat @Momo hierboven noemt.

Vraag 1. Upgraden NS Flex naar NS Flex Dal Voordeel.
Ik probeer meerdere malen mijn NS Flex abonnement te upgraden naar een NS Flex Dal Voordeel, maar helaas krijg ik de volgende foutmelding: ERROR: OA1412. De foutmelding blijkt al lang bekend bij de IT-afdeling van NS, maar de bug is mijn inziens niet opgelost. Op dit moment heb ik twee lopende NS Flex kaarten: de eerste gaat binnenkort aflopen, en de tweede is een nieuwe kaart zonder geboortedatum. Ik probeer de nieuwe kaart te upgraden naar een NS Flex Dal Voordeel.

Vraag 2: Keuzedagen koppelen aan NS Flex Dal Voordeel.
Ik wil (7) Keuzendagen koppelen aan mijn NS Flex Dal Voordeel kaart als het lukt om mijn NS Flex te upgraden. Moet ik de optie OP SALDO kiezen om de Keuzendagen te kunnen koppelen, of niet? Met andere woorden, wat zijn de consequenties bij het wel of niet kiezen van de optie “op saldo”?

Reputatie 7
Badge +3

Keuzedagen niet niet beschikbaar bij NS Flex Dal Voordeel. Daarvoor moet een Dal Voordeel abonnement op saldo hebben. Wilt u dat op een kaart waar nu nog Flex opstaat moet dat Flex eerst worden beëindigd via de klantenservice en bij een automaat verwijderd van de kaart. U kunt dan een saldo Dal Voordeel abonnement bestellen met Keuzedagen. U kunt ook Dal Voordeel op saldo bestellen op een nieuwe gratis kaart. Lost dan misschien ook gelijk vraag 1 op. 

Badge +3

Het handigst is inderdaad om Dal Voordeel (+Keuzedagen) te bestellen op een nieuwe kaart (levertijd een week). Dit kan via https://www.ns.nl/webshop/nieuwproduct?product=DVD

Na ontvangst van de nieuwe kaart (levertijd en ingangsdatum een week) kunt u NS Flex voor de huidige kaart(en) op Basis zetten (geen kosten meer) of in zijn geheel beëindigen via de Klantenservice.

 

Ik heb ook last van de OA1412 error. Eerst toen ik Flex basis wilde aanschaffen een paar weken geleden, heeft de klantenservice toen handmatig voor me klaargezet. Nu weer met het upgraden naar Dal Voordeel. Klantenservice heeft na 27 uur nog steeds niet gereageerd.

Heb al mijn gegevens correct ingevuld, alle vinkjes aangevinkt, twee verschillende browsers geprobeerd (Chrome en Safari) maar het is niet mogelijk om door te gaan naar de betaalstap.

So much for “flex”.

Hoop dat de IT afdeling hier gauw een prioriteit van gaat maken.

Reageer