beantwoord

Ex-studenten / langstudeerdersvoordeel NS

• 11 november 2014
  • 2 reacties
  • 275 Bekeken

Onlangs zag ik de actie "Ga na je studie een jaartje reizen in Nederland" langskomen met hierin de volgende boodschap:
"Je studie duurt langer dan voorzien. Daardoor raak je nu ineens Studentenreisproduct kwijt. Je reist dus niet langer gratis. Dat is jammer, maar gelukkig biedt NS je nog een heel jaar lang voordelig treinreizen aan. Ontvang een gratis Dal Voordeel abonnement of kies voor €50 korting op een ander NS-abonnement naar keuze. Een mooie meevaller van NS voor jou!"
Helaas wordt hier niet bij vermeld dat het Studentenreisproduct maximaal 3 maanden geleden beëindigd moet zijn om mee te doen aan deze actie. Voor langstudeerders geldt dus dat wanneer ze hun Studentenreisproduct eindigen na de officiële bachelor of masterperiode na drie maanden al niet meer kunnen meedoen met deze actie, zelfs als ze nog wel aan het studeren zijn maar dus officieel geen Studentenreisproduct meer hebben. Mijn vraag is of deze termijn niet zorgt voor een misleidend aanbod aangezien langstudeerders hoogstwaarschijnlijk al veel langer geen Studentenreisproduct meer hebben, terwijl het aanbod duidelijk stelt "je studie duurt langer dan voorzien". De gemiddelde uitloop in de bachelor of master periode lijkt mij eerder een jaar dan 3 maanden.
icon

Beste antwoord door Stephan NS 11 november 2014, 17:06

Beste OV-studenten-chipkaart,

Welkom op het NS Serviceforum. Op de website van deze Langstudeerders-actie staat bij stap 3 weergegeven: De actiecode is na het beëindigen van het Studentenreisproduct slechts 3 maanden geldig en is eenmalig te gebruiken. De actie is niet misleidend, hier vind je de stappen die je kunt doorlopen om gebruik te maken van het aanbod. Je topic is verplaatst naar "Abonnementen".

Groet,
Stephan
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Zelf zou ik denken dat studenten niet drie maanden zonder reisproduct willen zitten (duur!), en daarom al vanaf het moment van stopzetten van het studentenreisproduct (studieduur + 1 jaar) een ander abonnement willen afsluiten. Maar je hebt ik zekere zin gelijk dat de voorwaarde van binnen 3 maanden wel gecommuniceerd moet worden.
Beste OV-studenten-chipkaart,

Welkom op het NS Serviceforum. Op de website van deze Langstudeerders-actie staat bij stap 3 weergegeven: De actiecode is na het beëindigen van het Studentenreisproduct slechts 3 maanden geldig en is eenmalig te gebruiken. De actie is niet misleidend, hier vind je de stappen die je kunt doorlopen om gebruik te maken van het aanbod. Je topic is verplaatst naar "Abonnementen".

Groet,
Stephan

Reageer