beantwoord

Exstudent actiecode verlopen

• 3 september 2014
  • 18 reacties
  • 2161 Bekeken

Beste NS,
Ik heb vorige week mijn studentenreisproduct stopgezet en probeer nu met de "Exstudent" actiecode een voordeelurenabonnement aan te vragen maar ik krijg de melding actiecode verlopen. Dit klopt niet, want het is nog binnen 3 maanden. Hoe kan ik toch een gratis voordeelurenabonnement aanvragen?

Mvg
icon

Beste antwoord door Stephan NS 3 september 2014, 19:29

Dan zou het moeten lukken om via deze link je gewenste abonnement te bestellen. Je kunt kiezen uit een jaar lang gratis Dal Voordeel, of € 50 korting op de andere geselecteerde jaarabonnementen. Ik adviseer je het morgen nogmaals via de gegeven link te proberen. Mocht dit niet lukken, dan kun je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens en ov-chipkaartnummer.
Bekijk origineel

18 reacties

Welkom op het NS Serviceforum, BijlTineke! Een Exstudent-actiecode kun je 48 uur na deactivatie van je studentenreisproduct gebruiken, om een NS-abonnement met korting te bestellen. Vervolgens is deze code max 3 maanden geldig. Wanneer heb je je Studenten-OV gedeactiveerd bij de kaartautomaat?

Groet,
Stephan
Vorige week vrijdag.
Dan zou het moeten lukken om via deze link je gewenste abonnement te bestellen. Je kunt kiezen uit een jaar lang gratis Dal Voordeel, of € 50 korting op de andere geselecteerde jaarabonnementen. Ik adviseer je het morgen nogmaals via de gegeven link te proberen. Mocht dit niet lukken, dan kun je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens en ov-chipkaartnummer.
Ik zit /zat met hetzelfde probleem.

NS medewerkers op het station konden me niet verder helpen. Drie medewerkers aan de telefoon gehad en het wordt nu MISSCHIEN opgelost als volgt:

- ik heb het abbo besteld door gewoon te betalen
- de ns medewerker heeft een notitie gemaakt van de situatie
- ik moet terugbellen en dan gaan ze zorgen dat ik de 50 euro terug krijg

Ik kon geen schriftelijke bevestiging hiervan krijgen, dus ow wee als het niet waar is.

Pff.. zo vermoeiend hoe altijd alles fout gaat via de site.
Ik zit inderdaad ook met dit probleem. Mijn studentenov is maandag stopgezet en als ik de actiecode probeer in te voeren komt er te staan dat hij verlopen is.. Aangezien ik vanaf morgen weer moet gaan reizen vraag ik me af hoe dit opgelost kan worden?
Het enige wat je kunt doen is heel erg balen en morgen gewoon de volle mep betalen.

Morgen klantenservice bellen en vragen of het mogelijk is om het abbo te kopen, dat zij een notitie maken en dan via klantenservice de 50 euro terug te vragen..
Ik heb hetzelfde probleem alleen dan met de code voor langstudeerders... Nu moet ik morgen ook het volle bedrag betalen voor de reis. Ik ga morgenvroeg nog even bellen.
Als er zoveel mensen met dit probleem zijn, is er dan niet gewoon iets stuk in het systeem?
Badge
Vivian90, dat kan inderdaad een oplossing zijn. Indien mijn collega dit heeft toegewezen en er is een melding gemaakt in ons systeem, ontvang je uiteraard het bedrag terug. Je dient wel terug te bellen.

Xmandosz en Jancien, hebben jullie vanochtend al gebeld met onze klantenservice?

Extra info: Indien je eerder je studentenreisproduct hebt stopgezet i.v.m. bijvoorbeeld stage in het buitenland en daarna opnieuw je studentenreisproduct hebt aangevraagd. Vervalt de unieke actiecode.
In mijn geval klopt inderdaad dat ik mijn studentenreisproduct tussendoor heb stopgezet, maar dan is er alsnog sprake van een bug in het systeem omdat ik wel in aanmerking kom voor de exstudent-actie. Kan daar geen oplossing voor worden gezocht?
Reputatie 4
Badge
In mijn geval klopt inderdaad dat ik mijn studentenreisproduct tussendoor heb stopgezet, maar dan is er alsnog sprake van een bug in het systeem omdat ik wel in aanmerking kom voor de exstudent-actie. Kan daar geen oplossing voor worden gezocht?

Het is geen bug, maar een bewuste keuze. Je kunt sinds invoering van het actiecode systeem alleen gebruik maken van de actie als je je studentproduct hebt opgehaald en tussentijds nooit beëindigd hebt wegens bijvoorbeeld buitenlandvergoeding of vervallen van Stufi-recht door bijverdiensten of wachttijd voor vervolgopleiding.
In mijn geval is het nu opgelost. Ik krijg de 50 euro terug, maar dien daar wel 3 tot 4 weken op te wachten helaas.
En vandaag werkt de actiecode ineens wel, zeer vreemd maar ik ben blij dat het nu gelukt is!
Bij mij geeft hij nog steeds hetzelfde probleem! Actiecode verlopen! binnen de drie maanden! via de link hier genoemd nog maals geprobeer (Keer 6)
Help!
Beste DVolkerts, dat is vervelend. Heb je het studentenreisproduct wel van je kaart verwijderd bij een NS-kaartautomaat?
In juli was ik klaar met school en wil nu het product erop zetten, maar er staat actiecode niet geldig.
Hoe kan dit goedkomen?
Badge +3
Hallo Hellen,

Als de code niet werkt, probeer dan eens 'student3528××××××××××××' (zonder ex) dat wil nog wel eens werken.

Uiteraard moet je hetSRP wel bij een automaat van je kaart verwijderd hebben, en dan max. 48 uur wachten, maar als je in juli al klaar was dan zal dat al lang gebeurd zijn.
Hoi Hellen, is het inmiddels gelukt om gebruik te maken van de code?

Ik zie dat Robert je al een tip heeft gegevens. Ik wil daar graag nog aan toevoegen dat de code na stopzetten van je Studentenreisproduct maximaal 3 maanden geldig is. Laat je even weten als het gelukt is of dat wij je nog verder kunnen helpen?

Reageer