beantwoord

Exstudent, maar actiecode gratis dalurenabonnement niet geldig

• 21 oktober 2015
  • 2 reacties
  • 162 Bekeken

Hallo,

Als zojuist afgestudeerd student wilde ik graag gebruik maken van het gratis dalurenabonnement. Bij het invullen van de actiecode komt echter steeds de melding 'Deze actiecode is ongeldig'. Ik ben korter dan drie maanden geleden afgestudeerd (per 27 augustus 2015), dus daar zou het niet aan moeten liggen; het zou dan mijn voormalige studentenreisproduct moeten zijn.
Toen ik in de eerste week van september 2015 mijn studentenreisproduct wilde stopzetten, bleek mijn OV-chipkaart verlopen en dus kon ik het abonnement niet stopzetten bij een kaartautomaat. Ik heb toen via internet mijn studentenreisproduct stopgezet en daar ook bevestiging van gekregen (stopgezet per 2 september 2015). Bij het aanvragen van een nieuwe kaart is echter toch een studentenreisproduct op de nieuwe kaart gezet, hetgeen ik dit keer wel kon stopzetten bij de kaartautomaat (per 15 september). Beide keren heb ik het studentenreisproduct dus ruim 48 uur geleden stopgezet, maar toch krijg ik de melding dat mijn actiecode ongeldig is. Op de oude, verlopen kaart staat schijnbaar nog steeds een studentenreisproduct, maar dit lijkt onmogelijk stop te zetten en bovendien probeer ik het dalurenabonnement op mijn nieuwe kaart te zetten.

Wie kan mij met dit probleem helpen? In ieder geval alvast bedankt voor de hulp!
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 23 oktober 2015, 12:20

De code van Pieter bleek gewoon geldig te zijn, in verband met de levering van een nieuwe kaart was er enige onduidelijkheid hoe en wat nu in te voeren. De (gratis) bestelling is inmiddels doorgevoerd.

Veel reisplezier met je Dal Voordeel Pieter!
Bekijk origineel

2 reacties

Welkom op het NS Serviceforum Pieter. Wat betreft de perikelen omtrent het studentenreisrecht kan ik je niet helpen - daarvoor kun je contact zoeken met de daarvoor bestemde instanties.
Wel wil ik even nakijken of de code inderdaad inactief is. Zou je mij een priv├ębericht willen sturen met NAW-gegevens en beide chipkaartnummers?
De code van Pieter bleek gewoon geldig te zijn, in verband met de levering van een nieuwe kaart was er enige onduidelijkheid hoe en wat nu in te voeren. De (gratis) bestelling is inmiddels doorgevoerd.

Veel reisplezier met je Dal Voordeel Pieter!

Reageer