beantwoord

Extra abbonement op studentenov

  • 19 July 2023
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

Hallo,

Ik heb een OV-chipkaart waarop mijn studentenov werkt, hierop wil ik graag een Weekend Vrij abonnement erop zetten. Is dat mogelijk om twee abonnementen op een kaart te zetten?

icon

Beste antwoord door MoDe 19 July 2023, 16:21

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Goed dat je het vraagt. Je zult de eerste niet zijn die voor onverwachte kosten komt te staan, want beide abonnementen zijn niet te combineren op 1 kaart. Dit kun je teruglezen op zowel de website van NS als Duo.

Het beste kun je weekendvrij op een nieuwe kaart aanvragen. Neem een andere foto dan op jouw huidige kaart zodat je ze uit elkaar kunt houden.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Die combinatie is mogelijk maar wordt afgeraden (zowel op de site van NS als DUO), dus het beste schaf je Weekend Vrij aan op een (gratis) nieuwe kaart.

Waarom werkt het? Omdat een vrij reizen product als eerste aangesproken wordt., dus doordeweeks je SRP en in het weekend het Flex abonnement.

Wanneer werkt het niet? Omdat op bijv. Bevrijdingsdag je SRP geen vrij reizen geeft (maar wel 40% korting). Helaas krijgt het Flex abonnement dan voorrang en betaal je de volle mep (want je gaat als student natuurlijk geen € 3,40 per maand betalen voor doordeweekse korting bij Weekend Vrij).

Hetzelfde geldt voor de zomerperiode 16 juli t/m 15 augustus, waarin je SRP 40% korting i.p.v. vrij reizen geeft. Met voor € 3,40 extra een maandje dalkorting bij Weekend Vrij kun je dat opvangen, maar krijg je geen korting in de spits (tijdstip inchecken telt).

N.B. het kan zijn dat bij bestellen van Flex herkend wordt dat er al een ander abonnement op een kaart staat, dan gaat het feestje niet door. Een tweede kaart is sowieso handig voor als de kaart met je SRP defect raakt, dan kan je het koppelen aan je andere kaart.

Reageer