Extra kosten door niet kunnen afsluiten abonnement | NS Community
beantwoord

Extra kosten door niet kunnen afsluiten abonnement

  • 20 September 2021
  • 11 reacties
  • 264 Bekeken

Mijn zoon is 12 geworden en ik wilde een traject-vrij abonnement afsluiten voor hem. Ik wilde dit vandaag in laten gaan en aangezien het een kids-free abonnement was en dat kon alleen op de dag zelf ingaan. Ik heb dit vanochtend online geprobeerd te kopen maar helaas de volgende foutmelding:  Er is geen actief contract gevonden op de geselecteerde OV-chipkaart. Je kunt NS flex los op deze kaart bestellen. (OA1201)

Het is niet mogelijk om een Flex product te bestellen op deze kaart. (996)

Ik heb gebeld met de klantenservice en uiteindelijk kreeg ik te horen dat, door een fout in de administratie, de geboortedatum van mijn zoon niet overeenkomt. Dit vind ik erg vreemd aangezien op zijn chipkaart de goede datum staat. Volgens de mevrouw kon ze hier niks aan veranderen en moet ik een nieuwe chipkaart aanvragen bij het nieuwe abonnement. Nu moet ik dus een week retourtjes kopen op het traject, aangezien de nieuwe chipkaart een levertijd heeft van een week. 

Mijn vraag is nu, kan ik dan de treinkaartjes op dat traject (tot ik de nieuwe chipkaart heb) vergoed krijgen? Het verschil tussen losse kaartjes en abonnementskosten voor die dagen?

icon

Beste antwoord door Rizana NS 20 September 2021, 14:58

Bekijk origineel

11 reacties

Ik denk dat eerst maar eens uitgezocht moet worden hoe een verkeerde geboortedatum in het systeem terecht is gekomen .

Beste Mirjam74 en welkom bij de NS Community.

Jammer om te lezen dat je door een fout in de geboortedatum een hele nieuwe kaart moet bestellen. Je hebt de kaart besteld met direct het abonnement erop via onze website? 
Wat betreft de kosten van het abonnement kan ik kijken of ik je tegemoet kan komen, wil je me anders een privébericht sturen? 

Graag ontvang ik dan ook jouw NAW-gegevens en de gegevens van jouw zoon. Wil je jouw e-mailadres, geboortedatum en OV-chipkaartnummer ook meesturen? Dan kijk ik even mee. 

Reputatie 7

Beste Mirjam74 en welkom bij de NS Community.

Jammer om te lezen dat je door een fout in de geboortedatum een hele nieuwe kaart moet bestellen. Je hebt de kaart besteld met direct het abonnement erop via onze website? 
Wat betreft de kosten van het abonnement kan ik kijken of ik je tegemoet kan komen, wil je me anders een privébericht sturen? 

Graag ontvang ik dan ook jouw NAW-gegevens en de gegevens van jouw zoon. Wil je jouw e-mailadres, geboortedatum en OV-chipkaartnummer ook meesturen? Dan kijk ik even mee. 


Op de OV-chipkaart staat de goede datum. Graag zou ik net als @Tamzin graag willen weten hoe dit nu weer kan. Ik neem aan dat je met kan ik kijken bedoelt dat je dit gewoon gaat vergoeden. Medewerker erkent dat er een fout in de administratie zit.

Ik heb het samen met TS bekeken en we hebben de geboortedatum correct in het systeem. Dus daar ligt het niet aan. Bij het aanvragen van het abonnement kreeg ik dezelfde foutmelding, waar het precies aan ligt durf ik niet te zeggen, maar de snelste oplossing voor TS is om inderdaad het abonnement op een nieuwe kaart te bestellen. 

En ik vergoed de extra kosten die hierom gemaakt worden. 

Reputatie 7

Ik heb het samen met TS bekeken en we hebben de geboortedatum correct in het systeem. Dus daar ligt het niet aan. Bij het aanvragen van het abonnement kreeg ik dezelfde foutmelding, waar het precies aan ligt durf ik niet te zeggen, maar de snelste oplossing voor TS is om inderdaad het abonnement op een nieuwe kaart te bestellen. 

En ik vergoed de extra kosten die hierom gemaakt worden. 

 

Maar dan is jullie klantenservice dus bezig met smoesjes te verzinnen. Lijkt mij ook niet de bedoeling.

 

Lijkt mij dat hier wel even intern naar gekeken mag worden.

Ik heb het samen met TS bekeken en we hebben de geboortedatum correct in het systeem. Dus daar ligt het niet aan. Bij het aanvragen van het abonnement kreeg ik dezelfde foutmelding, waar het precies aan ligt durf ik niet te zeggen, maar de snelste oplossing voor TS is om inderdaad het abonnement op een nieuwe kaart te bestellen. 

En ik vergoed de extra kosten die hierom gemaakt worden. 

 

Maar dan is jullie klantenservice dus bezig met smoesjes te verzinnen. Lijkt mij ook niet de bedoeling.

 

Lijkt mij dat hier wel even intern naar gekeken mag worden.


Je zou ook kunnen zeggen dat iemand een fout heeft gemaakt, dat gebeurt het zijn ook maar mensen.

Het probleem zou komen door dat het systeem de geboortedatum van mijn zoon vergelijkt met mijn geboortedatum en geeft dan aan dat de geboortedatum niet klopt. Foutje in de software….

Dus toch een nieuwe chipkaart aangevraagd met abonnement en totdat de chipkaart er is, worden de extra kosten vergoed!

Het probleem zou komen door dat het systeem de geboortedatum van mijn zoon vergelijkt met mijn geboortedatum en geeft dan aan dat de geboortedatum niet klopt. Foutje in de software….

Dus toch een nieuwe chipkaart aangevraagd met abonnement en totdat de chipkaart er is, worden de extra kosten vergoed!


Fijn dat het is opgelost en er kan in ieder geval iemand aan de slag om deze softwarefout te herstellen.

Ik heb het samen met TS bekeken en we hebben de geboortedatum correct in het systeem. Dus daar ligt het niet aan. Bij het aanvragen van het abonnement kreeg ik dezelfde foutmelding, waar het precies aan ligt durf ik niet te zeggen, maar de snelste oplossing voor TS is om inderdaad het abonnement op een nieuwe kaart te bestellen. 

En ik vergoed de extra kosten die hierom gemaakt worden. 

 

Maar dan is jullie klantenservice dus bezig met smoesjes te verzinnen. Lijkt mij ook niet de bedoeling.

 

Lijkt mij dat hier wel even intern naar gekeken mag worden.

Soms is een smoesje de snelste manier om dingen te regelen. Mirjam krijgt de extra kosten terug en de NS heeft dit uitstekend en snel geregeld. Waar doe je moeilijk over?

Ik krijg precies dezelfde foutmelding. Dochter is 12 geworden en ik wil een NS Flex abonnement.

 

Er is geen actief contract gevonden op de geselecteerde OV-chipkaart. Je kunt NS flex los op deze kaart bestellen. (OA1201)

Het is niet mogelijk om een Flex product te bestellen op deze kaart. (996)

Reputatie 7
Badge +3

Ik krijg precies dezelfde foutmelding. Dochter is 12 geworden en ik wil een NS Flex abonnement.

 

Er is geen actief contract gevonden op de geselecteerde OV-chipkaart. Je kunt NS flex los op deze kaart bestellen. (OA1201)

Het is niet mogelijk om een Flex product te bestellen op deze kaart. (996)

Het beste kun je het abonnement op een nieuwe kaart bestellen. Als je flex dal voordeel neemt (tijdelijk €2,50 voor de 1e 3 maanden) is de kaart gratis.

Reageer