beantwoord

Extra kosten traject abonnement

• 31 augustus 2015
  • 34 reacties
  • 661 Bekeken

Hallo,

Ik heb een traject-abonnement van Den Haag Centraal naar Duivendrecht en er gaat geloof ik iets niet helemaal goed. Nadat er afgelopen maand ineens ruim 400euro afgeschreven werd maar eens even de facturen bekeken en blijkt dat de NS vind dat ik buiten mijn traject reis wanneer ik in/uit-check op Den Haag Centraal of Duivendrecht. Zie bijlage voor een snippet van de een factuur.

Wat moet ik doen? Met wie moet ik contact opnemen om mijn centjes terug te krijgen? Gaat om ruim 300 euro de afgelopen 3 maanden.

Gr.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 23 september 2015, 14:18

Ha Awesom-o87 (Southpark fan?), daar ben ik weer!

Je hebt de betaling van 370.40 gestorneerd. Terecht, want voor deze maand had je € 267.80 hoeven te betalen. Je hebt inderdaad ook flink wat teveel betaald, namelijk:
- voor factuur eindigend op 2325: € 102.60
- voor factuur eindigend op 0822: € 140
- voor factuur eindigend op 6907: € 6.80
- voor factuur eindigend op 0733: € 121
- voor factuur eindigend op 3027: € 57.81
Totaal teveel betaald: € 428.21

Voor deze maand zou je € 267.80 moeten betalen. Je hebt echter € 428.21 al teveel betaald, dus die factuur voor deze maand ga ik wegboeken. Het restant, zijnde € 160.41 ga ik laten overmaken op jouw rekening.

Is dit een geschikte oplossing voor jou?
Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Zeer vreemd.
Reputatie 6
Badge +1
Wow dat gaat echt niet goed nee. Hopelijk komt er zo een moderator langs die er eens in kan duiken!
Wow dat gaat echt niet goed nee. Hopelijk komt er zo een moderator langs die er eens in kan duiken!

Ik vrees dat dat nog wel eens een langdurige zaak kan worden die TS in de tussentijd ontzettend veel geld gaat kosten. Uit deze forumthread is gebleken dat (vrijwel) niemand binnen de NS enig benul heeft van de werking van de software voor het berekenen van de reiskosten bij Traject Vrij. Wanneer deze software niet tot de beoogde kosten leidt, wijzigt men dan ook liever de regels dan dat men de software laat aanpassen. Gelukkig zal men daar in dit geval niet mee wegkomen, maar daarmee is het probleem natuurlijk nog niet opgelost.
Hoi Awesom, en welkom. Goed dat je dit signaleert en doorgeeft!

Je hebt een Traject Vrij voor Den Haag CS - Duivendrecht. Ik ga jouw gegevens doorgeven aan onze beheerders, met het verzoek hier met spoed naar te kijken. Dit is inderdaad erg vervelend. Zodra ik iets hoor, laat ik je dit natuurlijk weten.
Reputatie 6
Badge +1
Je hebt een Traject Vrij voor Den Haag CS - Duivendrecht. Je kunt alleen reizen met de rechtstreekse trein Den Haag - Duivendrecht

Sorry, maar deze zin is niet zo zinnig... deze persoon mag iedere trein nemen die op het traject rijdt, zolang de reis maar verloopt op het traject Den Haag CS-Leiden-Schiphol-Amsterdam Zuid-Duivendrecht. Al wil deze reiziger de reis met vier sprinters afleggen, dat mag. Voor het abonnement en de kostenberekening doet het er niet toe of er sprake is van een rechtstreekse trein of niet.
Terechte feedback, Keuzereiziger. Ik zal dit aanpassen.
Hi Sivan,

Moet ik gewoon dit topic in de gaten houden voor updates? En heb je misschien ook een indicatie wanneer ik iets kan verwachten?
bump.
Halllo?
Reputatie 6
Badge +1
Laat het even weten als je iets van NS gehoord hebt...
Dit lijkt niet echt op te schieten.
Hoi Awesom-087. Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd. Ik heb je verzoek zoals gezegd uitgezet. Mijn collega's (beheerders) zijn bezig om dit uit te zoeken. Zij kijken naar of het product wel goed op de kaart staat geladen. Ik heb ze zojuist gevraagd naar de status van hun onderzoek.
Misschien is het een optie om naast het onderzoek ook zsm het teveel betaalde geld terug te betalen? Zou ik als ik TS was wel waarderen.
Reputatie 7
Badge +3
Met de ritprijs van €3.40 lijkt het wel alsof het gedeelte van Den Haag Centraal naar Leiden Centraal wordt berekend. Dit is namelijk de prijs voor een enkele reis op vol tarief Leiden - Den Haag
Is het misschien op één of andere vreemde manier mogelijk dat het traject voor dit abonnement als Leiden Centraal - Duivendrecht bij NS in het systeem staat?
Mijn oude traject abonnement liep van Leiden naar Duivendrecht. Daar zal dan wel iets mis gaan idd.

Schiet i.i.g lekker op dit.
@awesom-o87: weet je al iets meer van de NS en de restitutie van je geld. Misschien wil je dat delen met het forum.
Nope, nog niks en gister is er weer netjes >100euro teveel afgeschreven ^^ Geen idee waar ze mee bezig zijn.
Geen idee waar ze mee bezig zijn.

Gezien de reacties van de NS op andere vragen over Traject Vrij vrees ik dat ze zelf ook geen idee hebben.
Misschien maar stoppen met in/uitchecken voor nu? Gebruik geen poortjes op Den Haag en Duivendrecht...
Moeilijk te zeggen, maar als de NS netjes is bellen ze u zeer spoedig om om dit snel te regelen. Dit is overduidelijk een fout aan de kant van de NS gezien uw reishistorie en kosten daarbij.

Als ik u was zou ik ook alvast melding maken hiervan bij http://ovloket.nl/
Ik ga er vandaag nogmaals achteraan, Awesom-o87. Erg vervelend dat dit zo lang duurt.
Een terugkoppeling!

De beheerders hebben hiernaar gekeken, en het blijkt dat er iets mis is gegaan na de wijzing in het abonnement. Het lijkt nu goed te gaan. Wil je dit controleren?

Mijn collega's zijn nu nog even aan het uitzoeken per wanneer het mis is gegaan. Op basis hiervan kun je dan natuurlijk het teveel betaalde geld gerestitueerd terugkrijgen.
Ik heb zelf al geregeld dat ik mijn centjes terug heb. Mocht het nog niet goed gaan volgende maand dan boek ik ook die incasso gewoon terug en stort dan handmatig wel het bedrag wat mijn abonnement kost. Achterlijke zooi dit.
Mocht het de volgende keer niet goed gaan, zou je mij dit dan willen melden via een privébericht? Ik ga dan zorgen dat de incasso aangepast wordt. Ik hoop echter dat het nu goed gaat.
Ik heb nu dus gewoon laatste incasso teruggeboekt, volgens mijn berekeningen is dit om en nabij wat ik totaal terug zou moeten krijgen. Kun jij dat misschien ergens in het systeem daar zetten dat dit dus geregeld is? ^^

Reageer