beantwoord

Extra kosten traject abonnement

  • 31 augustus 2015
  • 34 reacties
  • 666 Bekeken

Hallo,

Ik heb een traject-abonnement van Den Haag Centraal naar Duivendrecht en er gaat geloof ik iets niet helemaal goed. Nadat er afgelopen maand ineens ruim 400euro afgeschreven werd maar eens even de facturen bekeken en blijkt dat de NS vind dat ik buiten mijn traject reis wanneer ik in/uit-check op Den Haag Centraal of Duivendrecht. Zie bijlage voor een snippet van de een factuur.

Wat moet ik doen? Met wie moet ik contact opnemen om mijn centjes terug te krijgen? Gaat om ruim 300 euro de afgelopen 3 maanden.

Gr.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 23 september 2015, 14:18

Ha Awesom-o87 (Southpark fan?), daar ben ik weer!

Je hebt de betaling van 370.40 gestorneerd. Terecht, want voor deze maand had je € 267.80 hoeven te betalen. Je hebt inderdaad ook flink wat teveel betaald, namelijk:
- voor factuur eindigend op 2325: € 102.60
- voor factuur eindigend op 0822: € 140
- voor factuur eindigend op 6907: € 6.80
- voor factuur eindigend op 0733: € 121
- voor factuur eindigend op 3027: € 57.81
Totaal teveel betaald: € 428.21

Voor deze maand zou je € 267.80 moeten betalen. Je hebt echter € 428.21 al teveel betaald, dus die factuur voor deze maand ga ik wegboeken. Het restant, zijnde € 160.41 ga ik laten overmaken op jouw rekening.

Is dit een geschikte oplossing voor jou?
Bekijk origineel

34 reacties

Top! Ik heb het in orde gemaakt voor je.

Stuur je mij even een privéberichtje als de volgende factuur weer fouten bevat? Ga ik er direct weer achteraan!
Haha beetje ja ^^

En dit werkt prima voor mij! Thanks 🙂
Ha Awesom-o87 (Southpark fan?), daar ben ik weer!

Je hebt de betaling van 370.40 gestorneerd. Terecht, want voor deze maand had je € 267.80 hoeven te betalen. Je hebt inderdaad ook flink wat teveel betaald, namelijk:
- voor factuur eindigend op 2325: € 102.60
- voor factuur eindigend op 0822: € 140
- voor factuur eindigend op 6907: € 6.80
- voor factuur eindigend op 0733: € 121
- voor factuur eindigend op 3027: € 57.81
Totaal teveel betaald: € 428.21

Voor deze maand zou je € 267.80 moeten betalen. Je hebt echter € 428.21 al teveel betaald, dus die factuur voor deze maand ga ik wegboeken. Het restant, zijnde € 160.41 ga ik laten overmaken op jouw rekening.

Is dit een geschikte oplossing voor jou?
Ik ben bezig met jouw facturen (wat een werk ;)). Klopt het dat jouw abonnement is gewijzigd per juni dit jaar, van Leiden - Duivendrecht naar Den Haag CS - Duivendrecht?

Yup! Is op 6 juni ingegaan volgens de bevestigingsmail die ik van jullie heb gehad.
Ik ben bezig met jouw facturen (wat een werk ;)). Klopt het dat jouw abonnement is gewijzigd per juni dit jaar, van Leiden - Duivendrecht naar Den Haag CS - Duivendrecht?
Danku!
Ik zal dit zelf even in bewaking houden. Zodra ik de stornering zie, ga ik even aan het rekenen!
Mja, was echt vlak voor jouw reactie vanochtend, dus lekkere timing ook ^^.

Weet niet zeker of ik het helemaal goed begrijp. Ik heb vanochtend de laatste factuur gestorneerd, deze was 370,40. Er is de afgelopen 4 maanden elke keer tussen de 80 en 120 euro teveel afgeschreven dus dan kom je wel ongeveer op dat bedrag uit. Als je die 370,40 teveel is dan hoor ik wel wat ik nog moet betalen maar hoor ook graag als het te weinig is en ik nog meer moet terug krijgen. Zal zelf vanavond ook nog even berekening erbij pakken zodra ik thuis ben.

Ik laat het sowieso weten als het volgende maand weer mis gaat.
Ik zie nog geen stornering; heb je dit zojuist gedaan?

Wat ik voor je kan doen, is berekenen hoeveel er ten onrechte in rekening is gebracht, en hoeveel je had moeten betalen. Ik kan je dan per privébericht laten weten wat jij nog moet betalen. Dit kun je dan overmaken, waarna ik het restant zal kwijtschelden. Mocht ook de volgende factuur fout zijn, laat mij dit dan alsjeblieft meteen weten. Dan kan ik op voorhand zorgen dat de factuur wordt aangepast.
Ik heb nu dus gewoon laatste incasso teruggeboekt, volgens mijn berekeningen is dit om en nabij wat ik totaal terug zou moeten krijgen. Kun jij dat misschien ergens in het systeem daar zetten dat dit dus geregeld is? ^^
Mocht het de volgende keer niet goed gaan, zou je mij dit dan willen melden via een privébericht? Ik ga dan zorgen dat de incasso aangepast wordt. Ik hoop echter dat het nu goed gaat.
Ik heb zelf al geregeld dat ik mijn centjes terug heb. Mocht het nog niet goed gaan volgende maand dan boek ik ook die incasso gewoon terug en stort dan handmatig wel het bedrag wat mijn abonnement kost. Achterlijke zooi dit.
Een terugkoppeling!

De beheerders hebben hiernaar gekeken, en het blijkt dat er iets mis is gegaan na de wijzing in het abonnement. Het lijkt nu goed te gaan. Wil je dit controleren?

Mijn collega's zijn nu nog even aan het uitzoeken per wanneer het mis is gegaan. Op basis hiervan kun je dan natuurlijk het teveel betaalde geld gerestitueerd terugkrijgen.
Ik ga er vandaag nogmaals achteraan, Awesom-o87. Erg vervelend dat dit zo lang duurt.
Moeilijk te zeggen, maar als de NS netjes is bellen ze u zeer spoedig om om dit snel te regelen. Dit is overduidelijk een fout aan de kant van de NS gezien uw reishistorie en kosten daarbij.

Als ik u was zou ik ook alvast melding maken hiervan bij http://ovloket.nl/
Misschien maar stoppen met in/uitchecken voor nu? Gebruik geen poortjes op Den Haag en Duivendrecht...
Geen idee waar ze mee bezig zijn.

Gezien de reacties van de NS op andere vragen over Traject Vrij vrees ik dat ze zelf ook geen idee hebben.
Nope, nog niks en gister is er weer netjes >100euro teveel afgeschreven ^^ Geen idee waar ze mee bezig zijn.
@awesom-o87: weet je al iets meer van de NS en de restitutie van je geld. Misschien wil je dat delen met het forum.
Mijn oude traject abonnement liep van Leiden naar Duivendrecht. Daar zal dan wel iets mis gaan idd.

Schiet i.i.g lekker op dit.
Reputatie 7
Badge +3
Met de ritprijs van €3.40 lijkt het wel alsof het gedeelte van Den Haag Centraal naar Leiden Centraal wordt berekend. Dit is namelijk de prijs voor een enkele reis op vol tarief Leiden - Den Haag
Is het misschien op één of andere vreemde manier mogelijk dat het traject voor dit abonnement als Leiden Centraal - Duivendrecht bij NS in het systeem staat?
Misschien is het een optie om naast het onderzoek ook zsm het teveel betaalde geld terug te betalen? Zou ik als ik TS was wel waarderen.
Hoi Awesom-087. Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd. Ik heb je verzoek zoals gezegd uitgezet. Mijn collega's (beheerders) zijn bezig om dit uit te zoeken. Zij kijken naar of het product wel goed op de kaart staat geladen. Ik heb ze zojuist gevraagd naar de status van hun onderzoek.
Dit lijkt niet echt op te schieten.
Reputatie 6
Badge +1
Laat het even weten als je iets van NS gehoord hebt...

Reageer