beantwoord

Factuur

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Beste,

Graag zou ik de factuur van mijn bestelling alsnog willen ontvangen ivm declaratie! Graag een privé mail om verder te communiceren.

Hoor graat!

Mvg,

Tristan
icon

Beste antwoord door Sumber Alam 13 mei 2015, 01:33

Dat kan in Mijn NS geraadpleegd worden en anders kunt u dag en nacht de NS Klantenservice bellen.
Bekijk origineel

13 reacties

Dat kan in Mijn NS geraadpleegd worden en anders kunt u dag en nacht de NS Klantenservice bellen.
Een factuur verschijnt op hetzelfde moment in Mijn NS als in mijn systeem. Het is dus raadzaam om het via Mijn NS te doen. Een factuur is na maximaal 10 dagen zichtbaar.
Daar was ik inmiddels ook van op de hoogte! Het feit is dat ik een maandabonnement heb afgenomen en tot op heden geen factuur beschikbaar is in mijn NS! Nogmaals; graag wil ik een factuur ontvangen van jullie administratie over het maand abonnement wat ik heb afgesloten.... Beide antwoorden heb ik niks aan....
Het is al geruime tijd stil rond het onderwerp facturen. Maar ik zit er nu ook maar mee dat ik zojuist een maandabonnement heb gekocht en niet een factuur heb ervoor. Met de losse kaartjes had ik het gelijk. En nu is het abonnement een gesloten deal, dus verrassingen wat betreft gereisde afstanden is er niet bij.
Uit de auto gegaan: maar dit noooooit verwacht.
En wat een onzinnig antwoord op dit topic mee af te sluiten.
Welkom op het forum Roel. Het antwoord van mijn collega Klaas-Jan is nog steeds juist:

Een factuur verschijnt op hetzelfde moment in Mijn NS als in mijn systeem. Het is dus raadzaam om het via Mijn NS te doen. Een factuur is na maximaal 10 dagen zichtbaar.

Verder is het antwoord van Sumber Alam ook correct, vandaar dat dit waarschijnlijk als juiste antwoord is gemarkeerd.
Nog steeds na bijna een jaar? Dat had ik nou helemaal niet verwacht. Heeft vast te maken met legacy systemen en old-school ideeën. Jammer om zo weer met de neus op de NS-feiten te worden gedrukt.
In je Mijn NS account kun je dus na je bestelling de factuur vrij snel terug vinden. Vaak gaat het mis als een persoon al in ons systeem staat, maar deze bijv. andere initialen invult bij het maken van een Mijn NS account. Beide gegevens staan dan los van elkaar, je kan dan contact opnemen met onze klantenservice om te zorgen dat deze beide gegevens worden samengevoegd.
In je Mijn NS account kun je dus na je bestelling de factuur vrij snel terug vinden. Vaak gaat het mis als een persoon al in ons systeem staat, maar deze bijv. andere initialen invult bij het maken van een Mijn NS account. Beide gegevens staan dan los van elkaar, je kan dan contact opnemen met onze klantenservice om te zorgen dat deze beide gegevens worden samengevoegd.

Waarom wordt de factuur niet ook per e-mail verzonden naar de reiziger, zoals bij de facturen voor OV-fiets wel gebeurt?
Omdat de factuur redelijk snel is te vinden in je Mijn NS account, vaak gaat het dus om een fout in de koppeling van de gegevens. Dat kunnen wij redelijk snel escaleren, en na contact met de klantenservice kan de factuur dezelfde dag nog worden ingezien.
Omdat de factuur redelijk snel is te vinden in je Mijn NS account

Maar datzelfde geldt voor de factuur van de gemaakte reizen met OV fiets.
Ik vind het merkwaardig dat NS mij in het ene geval (OV Fiets) wel attendeert op de nieuwe factuur, maar dat ik in het andere geval (Traject Vrij) zelf op zoek moet gaan.
Brian, het klinkt alsof jullie elkaar aardig bezig kunnen houden. Escaleren voor wat een gangbaar en standaard proces zou moeten zijn klinkt niet echt optimaal....
Roel, dit topic is door Brian doorgespeeld naar onze collega's, om te kijken wat er mogelijk is binnen het huidige proces. Herhaaldelijk worden er verbeteringen op de lijst gezet, mede als gevolg van feedback van de gebruikers.
Ok. Dank je wel Sivan voor je toelichting.

Reageer