factuur | NS Community
beantwoord

factuur

  • 21 April 2021
  • 2 reacties
  • 133 Bekeken

Ik heb mail gekregen dat mijn NS traject vrij abonnement factuur staat klaar en het bedrag word met automatische incasso afgeschreven van mijn rekening. Maar nu 4 dagen later is het geld nog niet afgeschreven. Hoe kan ik dit bedrag van €100 betalen? Staat ook rekeningnummer van NS ergens?

icon

Beste antwoord door Thom 21 April 2021, 16:57

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt beter even wachten tot het wordt afgeschreven. Dat gebeurt alleen op werkdagen. Ik zou nu niet gaan storten. Als u een mail heeft gehad zal dat afschrijven zeker gebeuren. Het is een geautomatiseerd systeem.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Kijk in Mijn NS in de betreffende factuur. Daar staat ‘wordt omstreeks {datum} afgeschreven van {jouw IBAN}'. Dat omstreeks is nogal rekbaar, kan zomaar een paar dagen later zijn.

Lukt een incasso niet (bijv. wegens te weinig saldo) dan krijg je vanzelf een herinnering per mail met instructies hoe je kunt betalen. Dat zal in eerste instantie een e-accept zijn die je via iDeal kunt voldoen, maar in de mail staat ook een rekeningnummer om handmatig over te boeken.

Reageer