beantwoord

factuur

• 5 juni 2021
  • 6 reacties
  • 95 Bekeken

Hoi NS. 

ik heb afgelopen week mijn ns Flex abonnement afgesloten. Nu krijg ik een factuur die 10 juni afgeschreven word. Hoe kan dat?  

icon

Beste antwoord door Robert B 5 juni 2021, 18:49

Als het abonnement onlangs afgesloten is en je vandaag (5 juni) een factuur ontvangen hebt, kan het bedrag negatief zijn, maar dat is dan wegens verrekening van reeds betaalde abonnementskosten van een oud abonnement op saldo, zoals een Voordeelurenabonnement of ander klassiek jaarabonnement met reizen op saldo.

Het saldo zelf wordt pas na een maand verrekend, dus op de factuur van 5 juli. Dat is omdat het eerst van je kaart gehaald moet worden bij een ophaalpunt, waar je een maand de tijd voor hebt.

Zodra je dat gedaan hebt staat er in je Reishistorie een post € Klanten Service met een negatief bedrag, wat dus het saldo van de kaart is op het moment van ophalen van NS Flex.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4

Hallo @D Krechting,

Als je bij bij het bestellen een abonnement neemt dan betaal dat maandelijks vooruit.

Je reiskosten worden altijd achteraf in rekening gebracht.

Dus de factuur in juli zal voor het eerst je reiskosten in rekening gebracht. Daarnaast zal je abonnement in rekening gebracht worden voor de periode begin juli tot begin augustus.

Reputatie 6
Badge

Allereerst: KIJK eerst eens precies wat er op die nota staat-dat lijkt me vanzelfsprekend. Via mijnNS.

Het bovenstaande klopt niet helemaal-je betaalt, ingeval van ABO, dat van juli pas in juli, niet zo lang vooruit.

Als je bent overgestapt van saldoreizen oude stijl, dan wordt nog openstaand saldo verrekend-dan kan het ook gebeuren dat die nota negatief is en je geld retour krijgt!

Badge +3

Als het abonnement onlangs afgesloten is en je vandaag (5 juni) een factuur ontvangen hebt, kan het bedrag negatief zijn, maar dat is dan wegens verrekening van reeds betaalde abonnementskosten van een oud abonnement op saldo, zoals een Voordeelurenabonnement of ander klassiek jaarabonnement met reizen op saldo.

Het saldo zelf wordt pas na een maand verrekend, dus op de factuur van 5 juli. Dat is omdat het eerst van je kaart gehaald moet worden bij een ophaalpunt, waar je een maand de tijd voor hebt.

Zodra je dat gedaan hebt staat er in je Reishistorie een post € Klanten Service met een negatief bedrag, wat dus het saldo van de kaart is op het moment van ophalen van NS Flex.

Hallo ik heb vraagje ik heb een factuur gekregen van bijna 180 euro deze maand ik snap niet hoe dat kan zo duur

Want ik heb me maandelijkse 179 al betaald en van de ns fiets ook al dus vind het nog al gek 

vriendelijke groeten S van t hoog

Hoi Stevana

Je kunt de factuur terugvinden in je Mijn NS account voor verdere informatie. Ook kun je contact opnemen met de klantenservice door te bellen of door een bericht te sturen via de chat, Facebook of Twitter voor verdere navraag. 

Reputatie 7
Badge +4

Kijk even onder Mijn NS, dan heeft u een overzicht van de kosten. Alleen de laatste dagen kunnen nog ontbreken. Meestal klopt het, ook al valt het tegen ;-)

MarkNS Gonzales, lol. 

Reageer