Factuur | NS Community
beantwoord

Factuur

  • 6 July 2022
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

Ik dacht begrepen te hebben dat de factuur NS Flex eerst verrekend zou worden met het saldo dat nog op de NS-kaart staat alvorens het van de rekening wordt geboekt?

icon

Beste antwoord door Momo 6 July 2022, 12:22

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi meer0541,

Als het goed is, wordt het saldo inderdaad op de eerste factuur in mindering gebracht. Is dit bij u niet het geval?

edit: Zie hieronder. Het kan dus zijn dat het inderdaad niet op de eerste, maar op een latere factuur verrekend wordt.

Reputatie 7
Badge +3

De eerste factuur is degene die je krijgt bij het bestellen van Flex. Daarna moet je het bevestigen bij een automaat en met die handeling wordt Reizen op Saldo beëindigd en het saldo van de kaart gehaald. Dat saldo moet dan op de eerstvolgende factuur worden verrekend. 

Bevestiging bij een automaat gedaan. Heb inmiddels 4 facturen ontvangen, maar er wordt (nog) niets verrekend met het saldo op mijn kaart. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit wel wordt gedaan?

Reputatie 7
Badge +3

Dan zou ik eens contact opnemen met de klantenservice om te kijken waarom het niet verrekend is. Waarschijnlijk kan het nu niet meer worden verrekend, maar uitbetalen van saldo kan bij een balie. Normaal gesproken kan het alleen bij een balie wanneer het minder dan 30 euro, maar bij Flex kan het vaak ook bij een hoger bedrage, zeker als er al contact is geweest met de klantenservice en daar een aantekening van gemaakt is.

 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Zoek in je Mijn NS Reishistorie naar een regel € Klanten service met een negatief bedrag, op of vlak na de datum dat je NS Flex geactiveerd hebt bij een automaat.

Dat is het saldo dat op dat moment op je kaart stond (en dus verwijderd is) en zou op de factuur van precies een maand later verrekend moeten worden. Misschien staat het niet duidelijk omschreven maar dan weet je in ieder geval naar welk bedrag je moet zoeken op je facturen.

Om te kijken of er onverhoopt nog saldo op je kaart staat, zie de saldochecker op de site van OV-chipkaart.

Reageer