beantwoord

factuur bij studenten OV

• 14 november 2020
  • 2 reacties
  • 104 Bekeken

Ik heb een studenten OV voor doordeweeks. Wat betekent dat ik mijn OV moet opladen om in het weekend te reizen. Nu heb ik alsnog een factuur gekregen voor de keren dat ik heb gereisd in het weekend. Terwijl ik dat al heb betaald met het geld wat op mijn OV kaart staat. Hoe los ik dit op?

icon

Beste antwoord door Momo 14 november 2020, 11:05

Een factuur ontvangen voor je reizen zal betekenen dat je niet op saldo reist maar op rekening en dat je NS Flex hebt.  Studenten OV en Flex gaan niet goed samen op één kaart.  Oplossing is NS Flex laten verwijderen van de kaart via de klantenservice. Dit daarna nog wel bevestigen bij een automaat. 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Een factuur ontvangen voor je reizen zal betekenen dat je niet op saldo reist maar op rekening en dat je NS Flex hebt.  Studenten OV en Flex gaan niet goed samen op één kaart.  Oplossing is NS Flex laten verwijderen van de kaart via de klantenservice. Dit daarna nog wel bevestigen bij een automaat. 

Reputatie 7
Badge +3

Je reist of op saldo of op rekening. Beiden kan niet. Zoals @Momo al aangeeft heb je waarschijnlijk Flex op jouw kaart staan. Flex overruled jouw SRP. Jouw korting van SRP  zal ook niet berekend zijn. Neem dus contact op met de NS klantenservice. Vraag ze Flex van de kaart te halen en de gemiste korting terug te geven.

Reageer