beantwoord

Factuur dal voordeel abonnement

  • 11 maart 2021
  • 2 reacties
  • 47 Bekeken

Beste NS,

Afgelopen week ontving in een factuur voor een dal voordeel abonnement voor het komende jaar. Omdat ik dit abonnement niet nodig heb heb ik dit abonnement opgezegd. Ik heb nu meerdere facturen ontvangen waaronder een van mijn nieuwe flex abonnement. Moet ik mijn oude factuur nu nog steeds betalen (58389489)?

Met vriendelijke groet,

Lukas

icon

Beste antwoord door Denice NS 11 maart 2021, 10:35

Hoi Lukas. Welkom bij de Community.

Wat MoDe aangeeft klopt inderdaad. Als ik het goed heb begrepen ben je overgestapt naar NS Flex. Binnen een maand na je overstap dien je langs de automaat te gaan om daar onder andere je oude abonnement van de kaart te verwijderen. Doe je dit niet, dan loopt naast je NS Flex ook je oude abonnement door en zal ook de betalingsplicht van kracht blijven. Ik zou je sowieso willen adviseren om openstaande bedragen te voldoen om hogere (incasso)kosten te voorkomen. Indien je overstap nog geen maand geleden is kan je nog langs een automaat om je oude abonnement van de kaart te verwijderen. Daarna krijg je binnen 30 dagen het abonnementsgeld weer teruggestort. Is je overstap inmiddels langer dan een maand geleden dan dien je even contact op te nemen met onze Klantenservice om een nieuwe beëindiging aan te vragen. Ook dan dien je langs de automaat te gaan om het abonnement van de kaart te verwijderen en vervolgens krijg je binnen 30 dagen restitutie.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zolang je niet het abonnement van de kaart hebt gehaald bij een OV-chipkaart automaat blijft het oude abonnement geldig en moet je doorbetalen. Is het langer dan maand geleden dat je opgezegd hebt,van moet je opnieuw opzeggen en langs een automaat om opzegging te bevestigen.

Hoi Lukas. Welkom bij de Community.

Wat MoDe aangeeft klopt inderdaad. Als ik het goed heb begrepen ben je overgestapt naar NS Flex. Binnen een maand na je overstap dien je langs de automaat te gaan om daar onder andere je oude abonnement van de kaart te verwijderen. Doe je dit niet, dan loopt naast je NS Flex ook je oude abonnement door en zal ook de betalingsplicht van kracht blijven. Ik zou je sowieso willen adviseren om openstaande bedragen te voldoen om hogere (incasso)kosten te voorkomen. Indien je overstap nog geen maand geleden is kan je nog langs een automaat om je oude abonnement van de kaart te verwijderen. Daarna krijg je binnen 30 dagen het abonnementsgeld weer teruggestort. Is je overstap inmiddels langer dan een maand geleden dan dien je even contact op te nemen met onze Klantenservice om een nieuwe beëindiging aan te vragen. Ook dan dien je langs de automaat te gaan om het abonnement van de kaart te verwijderen en vervolgens krijg je binnen 30 dagen restitutie.

Reageer