beantwoord

Factuur E-ticket

• Sprinter
  • 4 reacties
Ik heb afgelopen week een E-ticket besteld, maar hier zat geen factuur bij. Deze heb ik wel nodig voor mijn zakelijke administratie. De telefonische klantenservice kon mij echter niet verder helpen. Ik zou toch echt graag een factuur ontvangen van mijn aankoop.
icon

Beste antwoord door Thijs NS 12 mei 2015, 14:59

Ik kan je inderdaad een factuur toesturen. Kun je mij een privébericht sturen met daarin je NAW-gegevens en je emailadres?
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De ene boekhouder is de andere niet maar zou een afdruk maken van de email en het pdf die u heeft gekregen. Het is dan in ieder geval aannemelijk. Ik lees in een ander topic dat een factuur zichtbaar wordt na vijf á tien dagen
Badge
Als je er om vraagt, krijg je wel een factuur. Zie https://forum.ns.nl/stel-vraag-14/factuur-e-ticket-12703
Als je er om vraagt, krijg je wel een factuur. Zie https://forum.ns.nl/stel-vraag-14/factuur-e-ticket-12703

Vandaar dat ik hier de vraag stel ;-)

@Thom: De bevestigende e-mail toont alleen het bedrag en besteldatum. Niet eens mijn naam of het rekeningnummer waar het product mee betaald is, dus dat heeft weinig zin.
Badge
Dan maak je toch (ook) een kopietje / extra printje van het e-ticket zelf?

Edit: wacht, daar staat natuurlijk ook geen rekeningnummer op... Maar is dat dan echt noodzakelijk? Je hebt toch ook je bankafschrift nog?
Ik heb simpelweg een factuur nodig voor de belastingdienst, zodat ik het kan aangeven als kosten voor mijn bedrijf. Een betaalbevestiging en het e-ticket zelf zijn niet voldoende ben ik bang.

Ik vind het overigens belachelijk dat je geen factuur krijgt of kunt aanvragen na de aankoop van een product. De NS moet hun inkomsten ook kunnen verantwoorden, dus ook zij zullen een factuur moeten hebben van mijn aankoop. Hoeveel moeite is het dan om deze rechtstreeks door te sturen naar de klant? Stukje service, die anno 2015 wel verwacht mag worden, maar op dit moment ontbreekt. Bij de telefonische klantenservice deden ze overigens ook totaal geen moeite hiervoor: waardeloos.
Badge
Je krijgt toch ook geen factuur als je een kaartje uit de automaat haalt? Hoe doe je dat dan?
Dan krijg je een pin bonnetje, wat gebruikt kan worden voor de administratie.
Ik kan je inderdaad een factuur toesturen. Kun je mij een privébericht sturen met daarin je NAW-gegevens en je emailadres?

Top Thijs, PB verstuurd!
Is het een factuur mogelijk te krijgen aub voor mijn werk- order *********
naar *******@zeelandnet.nl - bedankt
Reputatie 7
Badge +4
U doet er wijs aan uw email-adres even weg te halen. Het is een openbaar forum en niet iedereen heeft goede bedoelingen.

Mogelijk vraagt een moderator u even contact op te nemen.
Welkom op het forum mlinkel103,

Ik heb je bericht even aangepast, omdat je privégegevens stuurde in een openbaar bericht.

Een officiële factuur voor een e-ticket kan ik je niet bieden. Ik kan je wel een mail voor je aanmaken met je kaartsoort, de prijs die je betaalde en het btw-percentage. Als je dat graag wilt, mag je me privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en ordernummer. Dit kun je doen door op mijn naam en 'Stuur bericht' te klikken.

Bedankt voor het aangeven, Thom.
Hallo mlinkel103,

Ik heb nog geen privébericht van je mogen ontvangen. Mocht je nog een factuur willen ontvangen, dan mag je me nog een bericht sturen.
Goedenmiddag, vorige week heb ik ook een eticket naar Dusseldorf met de ICE geboekt via NS International, helaas kan ik geen factuur terugvinden die ik nodig heb voor mijn declaraties. Hoe kan ik de factuur terugvinden?

Reageer