Factuur eind deze maand niet juist? | NS Community
beantwoord

Factuur eind deze maand niet juist?

  • 8 September 2022
  • 1 reactie
  • 74 Bekeken

Geachte topic lezers.

Vanmorgen mijn vorige NS flex abonnement opgezegd daar deze nog gekoppeld was aan mijn inmiddels verlopen OV chipkaart, dit heeft enige voeten in de aarde gehad, veel heen en weer bellen met de NS en OV chip afdelingen.

Aan het begin van de middag een nieuw NS flex abonnement aangeschaft en betaald (5.10 Euro)  Hiervan een bevestiging gekregen en ook de melding dat het afgehaald kon worden bij de automaat. Dit gerealiseerd en het abonnement is nu actief.

Op de OVkaart stond nog een saldo van 8.57 Euro die nog wordt verrekend. Echter is op de factuur voor het eind van deze maand een bedrag te zien van 10.20 euro minus de vermelde 8.57 is een te betalen bedrag van 1.63 euro.

Heb echter al 5.10 betaald voor de aanschaf en zou dus nog geld ( 8.57-5.10= 3.47 Euro) terug dienen te krijgen.

Begrijp het vermelde bedrag van10.20 Euro dus absoluut niet op het financiële overzicht, daar ik al betaald heb bij de aanschaf van het abonnement.

Hoop op een duidelijke reactie.

Met vriendelijke groet, J v Someren

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 8 September 2022, 17:01

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Dat tellertje in Mijn NS en de app dat de verwachte kosten op de volgende factuur aangeeft, is al jaren stuk. Zeker na een wisseling van abonnement toont het onjuiste informatie. Kennelijk vindt NS het niet belangrijk genoeg om het ding te repareren. U kunt het tellertje het beste negeren, de informatie op de factuur zelf zal kloppen. U zult dus niet tweemaal de abonnementskosten in rekening gebracht krijgen.

Reageer