Skip to main content
beantwoord

Factuur klopt niet

  • 27 November 2022
  • 8 reacties
  • 262 Bekeken

Beste,

Mijn factuur klopt niet. Ik heb met samenreiskorting (voor 24 uur geactiveerd) op vrijdag 4 november buiten de spits greisd maar volgens de factuur heb ik de heenreis niet in daluren greisd. Echter in mijn reishistorie is te zien dat ik om 9.43 u greisd heb. Voor die reis is het volle tarief onterecht berekend en word afgeschreven.

Graag z.s.m. reactie

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Sylvia

Beste antwoord door Robert B

MoDe schreef:

Daar is het denk fout gegaan als je dat de dag van te voren hebt gedaan. 

In geval van NS Flex (activeren via Mijn NS of de NS app) staat in de bevestigingsmail tot wanneer Samenreiskorting geldig is, dat is geen 24 uur maar tot 04.00 de volgende dag.

Bij reizen op saldo (activeren bij een kaartautomaat) kan je tot 04.00 de volgende dag inchecken met korting (in de daluren), maar dan vervalt de korting 35 minuten na een uitcheck en zal je opnieuw langs een automaat moeten (tenzij je 2x Samenreiskorting geladen had).

Bekijk origineel

8 reacties

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13218 reacties
  • 27 november 2022

Heb je samenreiskorting voor of na het inchecken geactiveerd? Je moet het voor de 1e incheck activeren op een kaart met flex. Heb je reizen op saldo dan zet je samenreiskorting bij een automaat voor je incheckt.


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3446 reacties
  • 27 november 2022

Antwoorden ga je hier niet krijgen over de factuur an sich. Daar zul je toch echt voor de klantenservice moeten contacteren. Dit is een reiziger helpt reiziger kanaal.  


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29366 reacties
  • 27 november 2022

Als er voor die incheck om 9:43 een uitcheck was van minder dan 35 minuten eerder dan krijg je volgens mij geen Samenreiskorting, want dan is het een overstap op het tarief van de vorige rit.


  • Auteur
  • 10 reacties
  • 28 november 2022

Beste 

Dank voor de reacties. Ik activeer altijd ruim van te voren online de samenreiskorting welke dan 24 uur geldig zou moeten zijn. Dit gaat normaliter goed maar nu blijkbaar niet.

Ik ga de klantenservice contacten.

Met vriendelijke groet,

Sylvia


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13218 reacties
  • 28 november 2022
ssterwoert schreef:

Beste 

Dank voor de reacties. Ik activeer altijd ruim van te voren online de samenreiskorting welke dan 24 uur geldig zou moeten zijn. Dit gaat normaliter goed maar nu blijkbaar niet.

Ik ga de klantenservice contacten.

Met vriendelijke groet,

Sylvia

Daar is het denk fout gegaan als je dat de dag van te voren hebt gedaan. 


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29366 reacties
  • Antwoord
  • 28 november 2022
MoDe schreef:

Daar is het denk fout gegaan als je dat de dag van te voren hebt gedaan. 

In geval van NS Flex (activeren via Mijn NS of de NS app) staat in de bevestigingsmail tot wanneer Samenreiskorting geldig is, dat is geen 24 uur maar tot 04.00 de volgende dag.

Bij reizen op saldo (activeren bij een kaartautomaat) kan je tot 04.00 de volgende dag inchecken met korting (in de daluren), maar dan vervalt de korting 35 minuten na een uitcheck en zal je opnieuw langs een automaat moeten (tenzij je 2x Samenreiskorting geladen had).


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 21 november 2024

Ik denk dat er een fout zit in mijn factuur die op 25 november moet worden betaald. Kun je het controleren?
Sevda Nacheva 


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7052 reacties
  • 21 november 2024

Hoi S. Nacheva,

Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen uiteraard niet bij je gegevens om dit te controleren.
Neem contact op met de klanteNService (030-7515155).

 


Reageer