Skip to main content

Ik heb een factuur open staan die ik uiterlijk morgen moet betalen. Ik zit op dit moment zonder werk. Ik hoopte dat deze factuur op een later moment kon betalen wanneer ik hier geld voor heb.

Hoi Duncan K.,

Als de automatische afschrijving mislukt, krijg je per e-mail en post nog een aantal betalingsherinneringen. Zodra je een herinnering hebt ontvangen, kun je contact opnemen met de klanteNService om een betalingsregeling af te spreken. Doe dit wel meteen zodra je de eerste herinnering hebt ontvangen. Als je ze negeert, gaat de incasso over naar een incassobureau (lees: minimaal € 40 extra) en wordt je abonnement beëindigd.

U komt hier wel erg laat achter, want de deadline is er al bijna. Probeer van iemand geld te lenen en betaal. U heeft een boel gedoe want uw abonnement vervalt en dat moet u opnieuw nemen nadat alles is betaald. Die veertig euro kosten ontkomt u ook niet aan en dar is helemaal weggegooid geld. NS heeft een duidelijk beleid bij wanbetaling - en u bent echt veel te laat. U kunt het nog proberen een betalingsregeling te treffen maar dat had u veel eerder kunnen en moeten doen.

U had dit moeten en kunnen voorkomen door een maand geleden al te betalen, wat u ook afgesproken heeft met NS. Nu laat u het er op aankomen, betaal meteen, dat scheelt een boel gedoe en nog een flink bedrag aan onnodig geld ook. Als u het abonnement al niet kunt betalen, is 40 euro waarschijnlijk heel veel geld. Bovendien komt de nieuwe afschrijving er al weer bijna aan. Het stapelt flink op zo. Wat u doet, is helaas niet zo verstandig, u heeft daardoor problemen en de computer van NS trekt zich echt niets van uw omstandigheden aan.Er is niets meer aan te veranderen vrees ik, en betalen is altijd het goedkoopste.

U heeft echt alleen zichzelf te pakken en veel mensen realiseren zich niet dat het beleid er toch echt op gericht is op tijd te betalen. U heeft al bijna een maand gereisd, zonder uw afgesproken abonnementsgeld te over te schrijven.. Zo onredelijk is het niet. Vraag een vriend of kennis het voor te schieten of betaal op andere wijze. Dat is in uw belang, geloof Bommel nou maar. We weten hier hoe het in de praktijk werkt .

Ik vrees dat het al te laat is, want Bureau Nabetalingen heeft een verwerkingstijd van enkele dagen dus ook als het geld aantoonbaar bij NS op de rekening staat is de rekening nog niet ‘betaald’.

Neem in ieder geval vandaag nog contact op met de Klantenservice, om in ieder geval een aanbetaling te doen zonder inschakeling van een incassobureau.

De vraag is natuurlijk of er bedoeld wordt dat de factuur morgen afgeschreven zou worden, of dat dit al de laatste betaaltermijn na herinneringen is. In het laatste geval ben je inderdaad rijkelijk (te) laat.

Ik vrees dat het al te laat is, want Bureau Nabetalingen heeft een verwerkingstijd van enkele dagen dus ook als het geld aantoonbaar bij NS op de rekening staat is de rekening nog niet ‘betaald’.

Neem in ieder geval vandaag nog contact op met de Klantenservice, om in ieder geval een aanbetaling te doen zonder inschakeling van een incassobureau.

Als het aantoonbaar dat je op de uitsterste dag hebt betaald. Dan is een naheffing natuurlijk onterecht.

Maar de vraag is of het gaat om de eerste rekening. Er volgt eerst een wettelijke herinnering, zonder heffing (binnen 1 maand betalen) daarna volgt een incasso. En dat maximaal 2x

Maar nooit zovee laten komen.

Het devies is betalen.

Nu kan ik wel wijs gaan zitten doen. Maar er zijn genoeg bespaartips.

- check al je lopende abonnementen als tijdschriften, luisterboeken en ze zeg allemaal op.

- check je telefoonabonnement. Met een bundel van 15 euro kom je er ook. Ipv 40 met onbeperkt 5g

- verwarming op 19. Snachts uit.

- internet,tv abonnementen, netflix ?

Etc...

-

Of professionele hulp vragen als de geldproblemen structureel zijn en je er niet meer uitkomt.

Reageer