beantwoord

Factuur Traject vrij abonnement + ophalen bestelling

• 5 februari 2015
  • 4 reacties
  • 396 Bekeken

Waar kan ik de factuur van mijn zojuist aangeschafte Traject vrij abonnement vinden? In mijn facturen op Mijn Ns is niets terug te vinden en heb ook geen factuur via de mail ontvangen.

Daarnaast heb ik nog een vraag: ik heb nu een Traject vrij maand abonnement op mijn OV chipkaart staan en heb een nieuwe gekocht die 9 februari ingaat, kan ik deze bestelling al direct ophalen bij de kaart automaat en activeren of moet ik hier mee wachten tot dat het 9 februari is?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Tochjo 5 februari 2015, 15:27

Facturen verschijnen niet direct in Mijn NS. Daar gaat een aantal werkdagen overheen.

U kunt uw bestelling nu al ophalen. Bij het inchecken wordt het abonnement pas aangesproken vanaf 9 februari. Tot die tijd reist u op saldo tegen vol tarief, als er nu geen geldig abonnement op uw kaart staat.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Facturen verschijnen niet direct in Mijn NS. Daar gaat een aantal werkdagen overheen.

U kunt uw bestelling nu al ophalen. Bij het inchecken wordt het abonnement pas aangesproken vanaf 9 februari. Tot die tijd reist u op saldo tegen vol tarief, als er nu geen geldig abonnement op uw kaart staat.
bedankt voor je antwoord. ik heb al eens eerder een maand abonnement aangeschaft, maar die factuur is ook niet zichtbaar. En ik moet op mijn werk voor 8 feb declareren dus heb de factuur eigenlijk nu gewoon nodig...

En als er nu al een traject vrij abo op staat is het toch niet zo dat die op eens stop gezet wordt als je de nieuwe activeert?
Badge +3
als er nu al een traject vrij abo op staat is het toch niet zo dat die op eens stop gezet wordt als je de nieuwe activeert?
Nee, dat abonnement zal actief blijven.
Reputatie 1
bedankt voor je antwoord. ik heb al eens eerder een maand abonnement aangeschaft, maar die factuur is ook niet zichtbaar. En ik moet op mijn werk voor 8 feb declareren dus heb de factuur eigenlijk nu gewoon nodig...

En als er nu al een traject vrij abo op staat is het toch niet zo dat die op eens stop gezet wordt als je de nieuwe activeert?

Als je je abonnement vandaag hebt aangeschaft, red je het zeker niet om 8 februari te declareren mét factuur. Ik bestel nu al tijden maandelijks mijn Traject Vrij Maandabo en het duurt elke keer een week (meestal precies één week, paar keer ietsje langer) voordat mijn factuur in MijnNS staat. Erg vervelend, want het gaat bij mij om ruim € 350.

Ik koop tegenwoordig twee abonnementen in één keer. Dat is wel even een week voorschieten, maar dan heb ik de twee facturen een week later tenminste in één keer, dat scheelt dan in ieder geval voor die tweede maand. Zoals eerder gezegd, de abonnementen overschrijven elkaar niet als het niet dezelfde periode betreft.

Ik heb ook weleens in overleg met Finance een screenshot van mijn bestelling bij mijn declaratie ingeleverd, in afwachting van de factuur die enkele dagen later online zou staan. Maar dat hangt natuurlijk helemaal af van bij wat voor instelling/werk je declareert. Ik werk voor een kleinbedrijf namelijk.

Reageer